Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #12841  
Old 04-24-2011, 11:34 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
In other news så har jag tagit ner buskar och träd på tomten idag, och satan i helvete - jag har stått med röjsågen i över 7 timmar och burit säkert 3 ton ... och är fullständigt och totalt trasig. Känns som att man blivit överkörd. Lär ju inte kunna röra mig i morgon
 
  #12842  
Old 04-24-2011, 11:57 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Haha det är precis så man ska utnyttja ledigheten på påskhelgen Jox. Hoppas du fått en riktigt fet bondbränna på köpet också
Elden vi gjorde i fredags låg fortfarande och pyrde för några timmar sedan innan jag stack tillbaka in till stan. Nu är jag hemma igen och blev välkomnad av en GT3 och 430 som raceade på Valhallavägen. Imorgon kanske man borde sätta sig på en uteservering och spana in alla feta sportbilar. Sideways, inga planer på att sprida terror i stan med din GT3a imorgon?
 
  #12843  
Old 04-24-2011, 12:22 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Håller helt med dig ludas! Cayman R måste ju vara den perfeka porschen, det som däremot är grymt med 911an är nödsätena där bak, använder dem hela tiden!
 
  #12844  
Old 04-24-2011, 12:41 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Ja det kanske blir lite svårare att transportera golfklubborna i Caymanen men för 300k kr mindre är det ok

Angående det Jox sa att det är så lite skillnad mellan R och S med tanke på prisskilnaden så ligger det visserligen nånting i det. Men sen så har ju Cayman R faktiskt en karbonvinge också. Karbon!
Skämt åsido, visst är det ändå lite tragiskt att Caymanen har så mycket mer potential än 911 iom mittmotor, samtidigt som Porsche aldrig kommer låta den konkurrera med 911an.
 
  #12845  
Old 04-24-2011, 12:42 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Ett baksäte, även om det må vara ett nödbaksäte kan vara förbaskat bra att ha om man har bilen som enda bil. Hade jag fått välja mellan de två att ha som enda bil, hade jag nog valt 911an just pga lite mer plats, lite högre markfri gång (har jag för mig) och en bil som nog hanterar snö lite lugnare än en Cayman. Hade hjärtat helt fått välja, hade jag valt Caymannen direkt. Hade inte Caymanpriserna legat lite väl högt, hade jag köpt mig en begagnad Cayman.
 
  #12846  
Old 04-24-2011, 12:45 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Förresten, Axman eller sideway eller nån annan med koll på BMW.
Vad ska man ha för trim? Chip eller plug in box?
Verkar som om Vishnu och JB2 är de största på marknaden. Dessa är om jag förstått det rätt endast boxar man pluggar in och man flashar inte om ECUn.

Min polares kompis äger nån finsk bmw-återförsäljare och han propsade på att riktig flash är det bästa. Jag känner mig allmänt förvirrad över vad som är vad och tänkte väl inte trimma nu, men sen dök ett erbjudande som är lite för bra upp...
 
  #12847  
Old 04-24-2011, 01:08 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jag och min bonn-bränna tycker som sagt precis som Chris Harris - Cayman R är ett stort skämt. Precis som alla andra hundra miljoner specialversioner av alla nya Porschar så är det bara ett emblem bak, och två kolfiberdetaljer. Och 50% dyrare. Den kunde ha blivit så extremt bra om de bara hade lagt ner lite energi på det - torrsump, riktigt svetsad kaross etc. Men det man får är bara en dekaltrimmad S.
 
  #12848  
Old 04-24-2011, 01:14 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Förresten, Axman eller sideway eller nån annan med koll på BMW.
Vad ska man ha för trim? Chip eller plug in box?
Verkar som om Vishnu och JB2 är de största på marknaden. Dessa är om jag förstått det rätt endast boxar man pluggar in och man flashar inte om ECUn.

Min polares kompis äger nån finsk bmw-återförsäljare och han propsade på att riktig flash är det bästa. Jag känner mig allmänt förvirrad över vad som är vad och tänkte väl inte trimma nu, men sen dök ett erbjudande som är lite för bra upp...
Boxtrim är så sjukt ghetto. Det enda de gör är att ändra bränsletrycket, så att databoxen försöker kompensera och iom det ge några fler hästar. I gengäld får man en bil som ofta brukar gå ryckigt och spotta ur sig felkoder ... och som man får byta spridare på titt som tätt. Den enda fördelen som jag ser det är att man kan avinstallera programvaran när man åker in på service om man har kvar garanti.
 
  #12849  
Old 04-24-2011, 01:23 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Men det man får är bara en dekaltrimmad S.
Man måste respektera dekaltrimning!
 

Last edited by Ludas; 08-06-2012 at 02:55 PM.
  #12850  
Old 04-24-2011, 01:28 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Det där är stor humor
 



All times are GMT -4. The time now is 07:18 AM.