Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #17841  
Old 11-10-2011, 02:34 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Nicke
Hörrni svenskar, hur är det med flashback? Är det ett forum som är fyllt med onödiga besserwissers som tror sig veta nånting eller människor som verkligen har insyn på saker? Är alla anonyyma, sådär på riktigt?

Tappade bort mig in i en diskussionstråd om Mongols MC https://www.flashback.org/t715772p288 (de är på kommande till Finland), samtidigt som det är väldigt intressant, så verkar det lite otroligt att endel av informationen skulle skrivas sådär allmänt?

Och nej, har inte tänkt joina nån motorcykelklubb, men det är lite fascinerande.
Originally Posted by Sideways_swe
Det är både och på flashback. Man får ta mycket med en skopa salt. Men det finns jävligt mycket kunnigt folk där och mycket folk med insikt. Flashbackarna är helt grymma på att "lösa" typ brott och hitta personer som har gjort dittan och dattan. Har det hänt nån stor "nyhet" så brukar jag alltid gå in där och läsa, riktigt kul och intressant. ett exempel är ju helikpoterrånet. Där hittade dom ju flera inblandade långt före polisen pga att folk på forumet verkade väldigt insatta och visste vilka personer som låg bakom.

och alla är helt anonyma. flashback har som måtto att aldrig skriva ut eller lämna ut namn på deras medlemmar. skulle dom göra det skulle hela forumet förfalla. det är det som är hela grejen. att folk kan skriva det dom vet och inte vara rädda för att nån ska veta vem man är.
Visst är det så. Flashback är faktiskt en riktigt bra källa tycker jag. Sen får man självklart vara källkritisk men det brukar vara rätt enkelt att syna om något stämmer eller ej.

Jag brukar med surfa in där när det hänt något spännande som media inte får/kan rapportera vettigt om.
 
  #17842  
Old 11-10-2011, 04:05 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Ingen dålig trio ni hittade!

Jaha så du känner Sinan bra? Visste inte det. Kan verkar vara en skön tysk.
Jodå, vi lärde känna varandra innan någon av oss fanns på TS för några år sedan. Han hälsar på över helgen och antingen imorgon eller på lördag har vi tänkt rånbögmörda Jox... men psssstt! Han vet inte om det än.


Originally Posted by Blackout
Då räknar jag med att det dimper ner en yt-länk snart då
Jo ska se till att fixa till det snart. Blev dock lite besviken av ljudet när han gasade iväg. Den låter bättre i de tester jag har sett. Lite för tyst...
 
  #17843  
Old 11-10-2011, 04:28 PM
Blackout's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Linktown
Posts: 471
Blackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura about
Originally Posted by Ludas
Jodå, vi lärde känna varandra innan någon av oss fanns på TS för några år sedan. Han hälsar på över helgen och antingen imorgon eller på lördag har vi tänkt rånbögmörda Jox... men psssstt! Han vet inte om det än.

Jo ska se till att fixa till det snart. Blev dock lite besviken av ljudet när han gasade iväg. Den låter bättre i de tester jag har sett. Lite för tyst...
På tal om den gamle uven Jox, vars har han tagit vägen?

Bra skit!
 
  #17844  
Old 11-10-2011, 04:43 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Fullt upp på jobbet senast jag pratade med honom. Så..., han sitter väl hemma och Photoshoppar bilder till TS
 
  #17845  
Old 11-10-2011, 05:12 PM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by Nicke
Hörrni svenskar, hur är det med flashback? Är det ett forum som är fyllt med onödiga besserwissers som tror sig veta nånting eller människor som verkligen har insyn på saker? Är alla anonyyma, sådär på riktigt?

Tappade bort mig in i en diskussionstråd om Mongols MC https://www.flashback.org/t715772p288 (de är på kommande till Finland), samtidigt som det är väldigt intressant, så verkar det lite otroligt att endel av informationen skulle skrivas sådär allmänt?

Och nej, har inte tänkt joina nån motorcykelklubb, men det är lite fascinerande.
Så nu har du tänkt börja sälja knivabonemang till MC klubbar?
 
  #17846  
Old 11-11-2011, 01:39 AM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Eller så kör du en kamikaze som McRally, 65grader och PårsjeÅdi och postar 940ggr om dagen!
Han är ju superjobbig, jag har avslutat alla mina pren på de trådarna!
 
  #17847  
Old 11-11-2011, 02:03 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman
Han är ju superjobbig, jag har avslutat alla mina pren på de trådarna!
Ja alltså, dom bajsar ju sönder de flesta trådarna ....jag kör alltid "New Posts" och i de trådar jag ser att dom har sktivit senast skippar jag att läsa tills någon annan skrivit något. Dom tillför lixom inte så mycket för stunden ...
 
  #17848  
Old 11-11-2011, 05:35 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Perfekt dag för en förmiddagskaffe!
 

Last edited by strebo; 08-03-2012 at 09:29 AM.
  #17849  
Old 11-11-2011, 01:42 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
^ ^ ser härligt ut Strebo!

Fy tusan vad den här tråden suger. Var är Jox, vi behöver honom, vi saknar honom, vi är oroliga för honom!
 
  #17850  
Old 11-12-2011, 01:49 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Woho Guld! Fan ta den som neggar ner mig till silvfer igen!
 



All times are GMT -4. The time now is 06:51 PM.