Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #1101  
Old 05-21-2008, 07:49 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Dragkrok finns till dieseln ja.
Angående bagageutrymmet, gjorde du misstaget som jag att först inte se utrymmet som ligger under luckan' i bagageutrymmet? Ligger liksom en matta där bak som döljer rätt mycket utrymme, skall vara där om man bara har lite att transportera.

Om du vill ha volvo, varför inte v50n? Körde mycket med den när jag gick i trafikskola och diggar den. Finns väl de här flexifuel motorerna som jag antar är miljöbilsklassade.

118d är ju miljöbil och är en fin bil, men den köstar rätt mycket tycker jag om man vill ha lite grejer i den och utanpå. Provkörde de bilarna när jag övervägde bilköp, dock aldrig dieseln. Men BMWs dieslar är ju galet bra motorer, drar 0.7l/mil och gör 0-100 på 9.2s
Jo jag såg det utrymmet där under golvet som man kunde vika ihop. Men man kör ju inte direkt kylskåp där bak, som man ser ut att kunna göra utifrån

Inget fel på V50n egentligen, men den börjar bli lite till åren tycker jag. Skulle inte förvåna mig om det kom en ny modell strax efter jag hämtade ut den. Förresten så säljs tydligen gamla S60 fortfarande såg jag. Vem köper den nu egentligen?

Jaså, 318d är miljöbil? Är du säker? Eller bara 1-serien? Det är i så fall ett väldigt intressant alternativ. Men det lär ju inte vara någon räserbil.

Äh, skiter i den här leasingskiten och tar ut en LS600h privat istället ...
 
  #1102  
Old 05-21-2008, 07:53 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
  #1103  
Old 05-21-2008, 07:59 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Jo jag såg det utrymmet där under golvet som man kunde vika ihop. Men man kör ju inte direkt kylskåp där bak, som man ser ut att kunna göra utifrån

Inget fel på V50n egentligen, men den börjar bli lite till åren tycker jag. Skulle inte förvåna mig om det kom en ny modell strax efter jag hämtade ut den. Förresten så säljs tydligen gamla S60 fortfarande såg jag. Vem köper den nu egentligen?

Jaså, 318d är miljöbil? Är du säker? Eller bara 1-serien? Det är i så fall ett väldigt intressant alternativ. Men det lär ju inte vara någon räserbil.

Äh, skiter i den här leasingskiten och tar ut en LS600h privat istället ...
Nah, enormt är det direkt inte, men man kan ju köra med baksätena nere för det mesta jag fick in alla sommardäck i min lilla Mini!

Den senare (2007+ tror jag) 118d är miljöbil:
BMW:s första miljöbil: 118d - Auto Motor & Sport - biltester, bilnyheter, bil-tv och bilfakta på nätet

3-serien vet jag inte hur det är, men går väl att googla fram.
Hm, kolla här, bmw 318d blir miljöbil till hösten:
BMW 3-serie ska bli miljöbil - Auto Motor & Sport - NYHETER - biltester, bilnyheter, bil-tv och bilfakta på nätet


Lite intressant om vilka bilar som är populärast som miljöbil nu:
 
  #1104  
Old 05-21-2008, 08:08 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
En 118d vore inte helt fel egentligen. Tycker den är bra mycket snyggare än 3-serien.

Hur är det nu med E85-bilarna, visst kan man tanka vanlig soppa i alla av dem? Hålla på och tanka alkohol kan man ju inte hålla på med.

Synd att nya Cittra C5 inte finns som flexi. Jag får väl en smäll här på sportbilsforumet men jag tycker den är sjukt snygg. Sen känns den väl antagligen billig och är som att köra en finlandsfärja, men snygg är den.
 
  #1105  
Old 05-21-2008, 08:49 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
En 118d vore inte helt fel egentligen. Tycker den är bra mycket snyggare än 3-serien.

Hur är det nu med E85-bilarna, visst kan man tanka vanlig soppa i alla av dem? Hålla på och tanka alkohol kan man ju inte hålla på med.

Synd att nya Cittra C5 inte finns som flexi. Jag får väl en smäll här på sportbilsforumet men jag tycker den är sjukt snygg. Sen känns den väl antagligen billig och är som att köra en finlandsfärja, men snygg är den.
[img]http://allcarmg]
1-BMWn är ju bra alternativ om man vill ha lite mer utrymme, annars vänta till hösten för 3-serien. Undrar hur mycket den kommer att kosta bara...

Cittran är helt okej, appropå franska bilar så låg jag bakom denna peugeoten igår och tyckte den såg sjukt bra ut! Alldrig tyckt någon fransk bildesigner gjort en bra bil. Vet inte om den finns som miljöbil bara.


Check ze diesel here:
Peugeot Car Range
 

Last edited by Bronto; 05-21-2008 at 08:51 AM.
  #1106  
Old 05-21-2008, 09:27 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Citroen är tillsammans med Saab kanske det varumärke som har mest potential i bilvärlden. Nu börjar de dessutom göra grymt sköna bilar igen...

En polare hade en Cittra SM tidigare. Exakt likadan som MC solaar har. Kan man ha en coolare bil?

Men allvarligt talat, vad är det för fel på en Prius? Miljöbil, välbyggd, mycket plats, låga kostnader... Den eller Cooper D FTMFW!
 
  #1107  
Old 05-21-2008, 09:45 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by mbolo
Men allvarligt talat, vad är det för fel på en Prius? Miljöbil, välbyggd, mycket plats, låga kostnader... Den eller Cooper D FTMFW!
Den är hemsk tycker jag. Riktigt ful, trött så in i helsike, trång och med en pervers bussliknande körställning. Hade den kostat som den borde, dvs under 150K, hade den möjligen kunnat fungera som transport till och från kontoret, men över 280K för en japansk elbil är galet tycker jag.

En kollega pratar så varmt om sin Prius och att den "bara drar 0,55" när han kör. Pffft! En granne i området har en A4 Avant diesel - den drar också 0,55 utan fjöskörning, och en 320 diesel drog i Vi Bilägares senaste test 0,59 l/mil. Och då är det mellanklassare!!
 
  #1108  
Old 05-21-2008, 09:51 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
118d cab med M-paket, kanske t.o.m cabben?
 
  #1109  
Old 05-21-2008, 09:57 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
  #1110  
Old 05-21-2008, 10:07 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
118d cab med M-paket, kanske t.o.m cabben?
word?! du gillar cabbar

Cabben finns inte som 118d enligt BMWs hemsida. Byggde en 118d 5d med m-paket, nav och klima + vanlig bra utrustning. Landade på €35k på tyska hemsidan (svenska konfig. ligger nere just nu).

Dyrt!
 

Last edited by Bronto; 05-21-2008 at 10:13 AM.



All times are GMT -4. The time now is 05:42 AM.