Swedish Teamspeeder? Get in here!
#1091
![Bow](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/bow.gif)
#1094
Jox, vad jag har läst är Cooper D sjukt kul. Visst, inte lika kul som MCS, men fortfarande kul. Du kan säkerligen fixa lite med den (byta runflats, sänka lite osv.) för 10k och då få en sjukt kul bil.
Jag skulle antingen köpa Ådin eller Cooper D. Det beror lite på hur mycket du kan lägga och trimpotential hos båda bilarna. En fullutrustad a3 sb med panoramatak, etc. är ju grymt ball. Å andra sidan är inte Cooper D helt dum heller.
Hela syftet med miljöbil är väl att sedan trimma skiten ur den så den släpper ut mer än en Escalade?
Edit: Kollade, verkar gå att chiptuna Cooper D till 140-150hk.
Jag skulle antingen köpa Ådin eller Cooper D. Det beror lite på hur mycket du kan lägga och trimpotential hos båda bilarna. En fullutrustad a3 sb med panoramatak, etc. är ju grymt ball. Å andra sidan är inte Cooper D helt dum heller.
Hela syftet med miljöbil är väl att sedan trimma skiten ur den så den släpper ut mer än en Escalade?
Edit: Kollade, verkar gå att chiptuna Cooper D till 140-150hk.
#1095
Om fiaten, trots att de var sportmodell och stora motorn var duktigt trött enligt mig, visst är den trevlig och en cool ny bil, men den duger imo bara att köra inne i stan. Då är den en perfekt bil för det, och dieseln går ju som miljöbil. Finns en knapp för att ställa om servon så att den styr lättare för att parkera. Vill du pendla utanför stan eller göra längre resor är Minin bättre.
Dock så kostar ju fiaten en del mindre än vad minin gör, men jag kände att den inte har samma rustika känslan som mini av att den är välbyggd. Interiören är väldigt snygg i Fiaten, den har de lyckats med, men den känns rätt feminin rätt igenom.
Exempel på vad en Mini (utrustad) köstar:
210 000kr
MINI
Fiat 500
170 000
Fiat 500 1,3 JTD Lounge Diesel
Jag rekommenderar att provköra både Minin och Fiaten om du har möjlighet, men jag hade själv kört på en Mini
![Smile](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/smile.gif)
#1096
Jox, vad jag har läst är Cooper D sjukt kul. Visst, inte lika kul som MCS, men fortfarande kul. Du kan säkerligen fixa lite med den (byta runflats, sänka lite osv.) för 10k och då få en sjukt kul bil.
Jag skulle antingen köpa Ådin eller Cooper D. Det beror lite på hur mycket du kan lägga och trimpotential hos båda bilarna. En fullutrustad a3 sb med panoramatak, etc. är ju grymt ball. Å andra sidan är inte Cooper D helt dum heller.
Hela syftet med miljöbil är väl att sedan trimma skiten ur den så den släpper ut mer än en Escalade?
Edit: Kollade, verkar gå att chiptuna Cooper D till 140-150hk.
Jag skulle antingen köpa Ådin eller Cooper D. Det beror lite på hur mycket du kan lägga och trimpotential hos båda bilarna. En fullutrustad a3 sb med panoramatak, etc. är ju grymt ball. Å andra sidan är inte Cooper D helt dum heller.
Hela syftet med miljöbil är väl att sedan trimma skiten ur den så den släpper ut mer än en Escalade?
Edit: Kollade, verkar gå att chiptuna Cooper D till 140-150hk.
Go Mini!
#1098
Intressanta förslag, men Audi A3/BMW 1-ser är nästan minimumstorlek för vad som funkar för oss. Bilen måste också gå att få med drag (finns det på Mini?). Svängde precis förbi BMW och kollade på en Clubman (den vanliga fanns inte där alls!!). Den var förvisso rätt cool, men jag kunde inte hålla mig för skratt när jag öppnade bagaget som från utsidan ser JÄTTESTORT ut, men så öppnar man de två bakdörrarna och så finns inget där ![lol](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/rofl.gif)
Sen var det en del riktigt dumma lösningar som jag skulle irritera mig oändligt på - som att bältet till framsätet följer med självmordsdörren, mitt på dörren!! Som om det inte var svårt att ta sig in ändå så tvingas man klättra in som en chimpans över bältet.
Var också förbi och kollade V70rna. Tycker de är riktigt fina inuti och framifrån, men bak så ser dem ju inte kloka ut. Det får bli en S80 om det blir en Volvo. Fordhandlaren låg vägg i vägg så jag spanade också in nya Mondeon bara för sakens skull... err, no thank you! Herregud som den osade budget och billig plast.
Gillar nya 3-serien coupé, men de blir så inåt helsike dyra om man börjar lägga på lite utrustning. Nästan en halv facking mille för en jäkla trött 320 diesel med skinn, lucka, navi och lite annan utrustning. Och så är det ingen miljöbil heller. Synd att inte 1.9 E-power finns i nya A4:an, då hade jag plockat upp en sån för längesen.
![lol](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/rofl.gif)
Sen var det en del riktigt dumma lösningar som jag skulle irritera mig oändligt på - som att bältet till framsätet följer med självmordsdörren, mitt på dörren!! Som om det inte var svårt att ta sig in ändå så tvingas man klättra in som en chimpans över bältet.
Var också förbi och kollade V70rna. Tycker de är riktigt fina inuti och framifrån, men bak så ser dem ju inte kloka ut. Det får bli en S80 om det blir en Volvo. Fordhandlaren låg vägg i vägg så jag spanade också in nya Mondeon bara för sakens skull... err, no thank you! Herregud som den osade budget och billig plast.
Gillar nya 3-serien coupé, men de blir så inåt helsike dyra om man börjar lägga på lite utrustning. Nästan en halv facking mille för en jäkla trött 320 diesel med skinn, lucka, navi och lite annan utrustning. Och så är det ingen miljöbil heller. Synd att inte 1.9 E-power finns i nya A4:an, då hade jag plockat upp en sån för längesen.
#1099
Intressanta förslag, men Audi A3/BMW 1-ser är nästan minimumstorlek för vad som funkar för oss. Bilen måste också gå att få med drag (finns det på Mini?). Svängde precis förbi BMW och kollade på en Clubman (den vanliga fanns inte där alls!!). Den var förvisso rätt cool, men jag kunde inte hålla mig för skratt när jag öppnade bagaget som från utsidan ser JÄTTESTORT ut, men så öppnar man de två bakdörrarna och så finns inget där ![lol](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/rofl.gif)
Sen var det en del riktigt dumma lösningar som jag skulle irritera mig oändligt på - som att bältet till framsätet följer med självmordsdörren, mitt på dörren!! Som om det inte var svårt att ta sig in ändå så tvingas man klättra in som en chimpans över bältet.
Var också förbi och kollade V70rna. Tycker de är riktigt fina inuti och framifrån, men bak så ser dem ju inte kloka ut. Det får bli en S80 om det blir en Volvo. Fordhandlaren låg vägg i vägg så jag spanade också in nya Mondeon bara för sakens skull... err, no thank you! Herregud som den osade budget och billig plast.
Gillar nya 3-serien coupé, men de blir så inåt helsike dyra om man börjar lägga på lite utrustning. Nästan en halv facking mille för en jäkla trött 320 diesel med skinn, lucka, navi och lite annan utrustning. Och så är det ingen miljöbil heller. Synd att inte 1.9 E-power finns i nya A4:an, då hade jag plockat upp en sån för längesen.
![lol](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/rofl.gif)
Sen var det en del riktigt dumma lösningar som jag skulle irritera mig oändligt på - som att bältet till framsätet följer med självmordsdörren, mitt på dörren!! Som om det inte var svårt att ta sig in ändå så tvingas man klättra in som en chimpans över bältet.
Var också förbi och kollade V70rna. Tycker de är riktigt fina inuti och framifrån, men bak så ser dem ju inte kloka ut. Det får bli en S80 om det blir en Volvo. Fordhandlaren låg vägg i vägg så jag spanade också in nya Mondeon bara för sakens skull... err, no thank you! Herregud som den osade budget och billig plast.
Gillar nya 3-serien coupé, men de blir så inåt helsike dyra om man börjar lägga på lite utrustning. Nästan en halv facking mille för en jäkla trött 320 diesel med skinn, lucka, navi och lite annan utrustning. Och så är det ingen miljöbil heller. Synd att inte 1.9 E-power finns i nya A4:an, då hade jag plockat upp en sån för längesen.
Angående bagageutrymmet, gjorde du misstaget som jag att först inte se utrymmet som ligger under luckan' i bagageutrymmet? Ligger liksom en matta där bak som döljer rätt mycket utrymme, skall vara där om man bara har lite att transportera.
Om du vill ha volvo, varför inte v50n? Körde mycket med den när jag gick i trafikskola och diggar den. Finns väl de här flexifuel motorerna som jag antar är miljöbilsklassade.
118d är ju miljöbil och är en fin bil, men den köstar rätt mycket tycker jag om man vill ha lite grejer i den och utanpå. Provkörde de bilarna när jag övervägde bilköp, dock aldrig dieseln. Men BMWs dieslar är ju galet bra motorer, drar 0.7l/mil och gör 0-100 på 9.2s
![Smile](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/smile.gif)