Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #1081  
Old 05-20-2008, 06:10 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Shit vad trött man är nu da Kom på lite sent att jag skulle söka in till Berghs grafiska utbildning, har suttit 3 nätter i streck på jobbet nu, man känner sig hyfsat komig. I förrgår sov jag på en skitsmal massagebänk, haha!
 
  #1082  
Old 05-20-2008, 10:14 AM
fj0's Avatar
fj0
fj0 is offline
Teamspeed Junior Member
Join Date: May 2008
Location: Sweden
Posts: 40
fj0 is on a distinguished roadfj0 is on a distinguished roadfj0 is on a distinguished roadfj0 is on a distinguished road
Vad och vart ska du plugga? Stockholm?
 
  #1083  
Old 05-20-2008, 11:46 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Shit vad trött man är nu da Kom på lite sent att jag skulle söka in till Berghs grafiska utbildning, har suttit 3 nätter i streck på jobbet nu, man känner sig hyfsat komig. I förrgår sov jag på en skitsmal massagebänk, haha!
Galet..
Vad är det för intagningsprov eller förberedelser du måste göra? Sätta ihop en portfolio?
 
  #1084  
Old 05-20-2008, 12:37 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Det är väl grafisk design/designingenjör osv.
Felix, jag har en polare som läser till designingenjör här i Lund. Just nu har han praktikplats på en firma i NYC. Hela hans utbildning går ut på att rita och hitta på saker, verkar helt sjukt kul. Iofs får jag ju också bygga upp saker och varan konstnärlig, men det är en hel del slem involverat allt som oftast
 
  #1085  
Old 05-20-2008, 01:28 PM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Shit vad trött man är nu da Kom på lite sent att jag skulle söka in till Berghs grafiska utbildning, har suttit 3 nätter i streck på jobbet nu, man känner sig hyfsat komig. I förrgår sov jag på en skitsmal massagebänk, haha!
Felix,

jag har läst på Saint Martins och har flera polare ifrån Berghs. PM:a mig om du vill snacka med någon om intagning etc. Vilken kurs är det?
 
  #1086  
Old 05-20-2008, 03:38 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ska plocka ut en ny leasingbil som ska ersätta GayC90n, några förslag boys? Måste vara miljöbil och inte över 300K. Kanske en A3 SB E-power? Med KCR-box går dem där små dieslarna rätt hyfsat!

In other news - intressant anekdot från idag: Parkerade vid Centralen 05.20 i morse, stoppade upp min hemmapulade p-biljett i rutan som jag gör av ren princip, hämtar bilen nu igen vid 21-tiden och ser då att på p-platserna där nere under bron vid Vasagatan är det gröna biljetter (5 kr för 5 minuter eller något sådant absurt) samt max 1 timme som gäller och automaten kan inte spotta ut äkta såna biljetter ens om man försökte - och jag fick ingen bot!!! Klyftiga p-lisor verkar vara bristvara.
 
  #1087  
Old 05-21-2008, 02:02 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
din barkeringscam imponerar mig.
Förslag? Ok, inget svenskt. Japanskt så ska du välja någon Lexushybrid, dock tveksam till om de räknas som miljöbilar. Annars är det väl A3an som e den enda vettiga. Just det ja, Mini Cooper D eller BMW 1-serien finns som miljöbilar också. Eller köper du en bil och reggar den i tyskland och skiter fullständigt i trängselavgifter.
 
  #1088  
Old 05-21-2008, 02:32 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Nu är det mer miljöpolicyn vid olika jobb osv som tvingar mig till miljöbil, även om det också är skönt att slippa de 2-300 spänn i veckan att åka in och ut ur stan också. Mest för att det är så jobbigt att hålla reda på. (Våga vägra autogiro!). Bara för sakens skulle kanske man skulle skaffa en Suburban Flexifuel

Nej, XC90n kändes lite anti-crist med alla jävla trädkramare på Södermalm som gav tunga blickar/spottade på den/släppte ur luften etc. Lexus IS finns inte som miljö, då måste man gå upp till GS som kostar över en halv mille ... det blir tuuunga förmånsvärden!

Hade ingen aning om att Minin fanns som sådan! Den måste testas ... men antar att det inte är speciellt kul i jämförelse med MCSen? 1-serien, liksom alla andra BMW förutom M-bilarna, tycker jag är apfula! Och dom är egentligen lite för små.

Tänkte testa S80/V70 idag. Hamnar en bit över gränsen egentligen, men men ... och ja, jag gillar faktiskt Volvo - en ibisvit S80 med feta hjul är lite Hisingen-gangsta.
 
  #1089  
Old 05-21-2008, 03:07 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Nu är det mer miljöpolicyn vid olika jobb osv som tvingar mig till miljöbil, även om det också är skönt att slippa de 2-300 spänn i veckan att åka in och ut ur stan också. Mest för att det är så jobbigt att hålla reda på. (Våga vägra autogiro!). Bara för sakens skulle kanske man skulle skaffa en Suburban Flexifuel

Nej, XC90n kändes lite anti-crist med alla jävla trädkramare på Södermalm som gav tunga blickar/spottade på den/släppte ur luften etc. Lexus IS finns inte som miljö, då måste man gå upp till GS som kostar över en halv mille ... det blir tuuunga förmånsvärden!

Hade ingen aning om att Minin fanns som sådan! Den måste testas ... men antar att det inte är speciellt kul i jämförelse med MCSen? 1-serien, liksom alla andra BMW förutom M-bilarna, tycker jag är apfula! Och dom är egentligen lite för små.

Tänkte testa S80/V70 idag. Hamnar en bit över gränsen egentligen, men men ... och ja, jag gillar faktiskt Volvo - en ibisvit S80 med feta hjul är lite Hisingen-gangsta.
Cooper D FTW! Eller en Smart. Har tröttnat lite på nya Fiat 500 däremot, men det kanske är ett alternativ. Tjejen kommer älska den och du kan ju färgmatcha 911:an
 
  #1090  
Old 05-21-2008, 05:23 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Röd 500 med Stradale stripe ftmfw
 



All times are GMT -4. The time now is 09:46 AM.