Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #11091  
Old 03-14-2011, 02:52 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Googlade på "Axman" - "Menar du assman?"
Jag har sett det oxå Jox, håller med att det är lite tveksamt,,,,

egentligen var min tanke med Axman att ax skulle syfta på acceleration. Sedan så kände vi en gubbe en gång i tiden som hette så i efternamn och jag och min son hade alltid kul åt honom, han hade en snorbroms som hette duga.

Och ibland så skämtade vi om The Axman, yxmannen, en grym person...

Jag får kanske lägga till ett x så att det blir Axxman istället. (får väl prova o googla det först)!

Nu fick ni hela berättelsen, det var vad som kom upp i huvudet när jag registrerade mig på TS. Gjorde det även samtidigt på M5board, men har aldrig postat där.
 
  #11092  
Old 03-14-2011, 02:58 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
"Snorbroms" - underbart, det har jag inte hört på typ 15 år!

Nej men vi kanske ska ta och börja brainstorma lite vad vi ska göra mer här på vår TS-träff. Om vi har långväga gäster kanske vi inte bara ska hänga på Gröne Jägaren och prata skit . . . Vi borde synka den med något bilevent kanske?
 
  #11093  
Old 03-14-2011, 03:01 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jag tänker så här: vi hyr en bana. Sideways tillgodoser bilen, jag kör, Felix fotar, Strebban fixar reservdelarna som går sönder och ansvarar för depån, David lagar eventuella tänder jag slår ut, Nicke är bodyguard med kniv så inga snygga grid girls börjar jaga mig och Axman röjer upp träd och sånt runtomkring och Ludas håller talan mot försäkringsbolaget när jag smäller Sideways bil in i räcket utan banförsäkring.
 
  #11094  
Old 03-14-2011, 03:04 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Jag tänker så här: vi hyr en bana. Sideways tillgodoser bilen, jag kör, Felix fotar, Strebban fixar reservdelarna som går sönder och ansvarar för depån, David lagar eventuella tänder jag slår ut, Nicke är bodyguard med kniv så inga snygga grid girls börjar jaga mig och Axman röjer upp träd och sånt runtomkring och Ludas håller talan mot försäkringsbolaget när jag smäller Sideways bil in i räcket utan banförsäkring.
Låter helkul detta, förutom att jag bara får vara utanför banan.

Snorbroms= mustach! (alla är ju inte så "gamla" så de vet vad det betyder)
 
  #11095  
Old 03-14-2011, 03:09 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Musche!! Det kämpade jag med ett tag. Jag förmodar att jag inte behöver berätta att det gick hem 'sådär' hos ze ladies...
 
  #11096  
Old 03-14-2011, 03:10 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Jag är på! Mitt arvode kan vi diskutera när det blir dags. Så, nu har vi ett avtal
 
  #11097  
Old 03-14-2011, 03:12 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Nej nej, muntlig accept går inte på TS. Här ska det vara bildsvar alt. underskrift i blod.
 
  #11098  
Old 03-14-2011, 03:14 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Muntligt? Allt här står ju skriftligt svart på vitt. Jox bad ju uttryckligen om min tjänst, ett s.k. anbud. Jag accepterade anbudet. Done and done!
 
  #11099  
Old 03-14-2011, 03:21 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Muntligt? Allt här står ju skriftligt svart på vitt. Jox bad ju uttryckligen om min tjänst, ett s.k. anbud. Jag accepterade anbudet. Done and done!
Ett "anbud" är väl egentligen det du lämnar som leverantör? Jag gjorde möjligen en avropsförfrågan till dig Men jag tolkar alltså ditt svar som ett anbud, och accepterar det. Och eftersom du inte formulerade någon ersättning för dina tjänster, och inte heller ifrågasatte hur länge arbetet skulle pågå, har du nu accepterat att arbeta gratis på obestämd tid.
 
  #11100  
Old 03-14-2011, 03:23 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
^^1-0 till Jox
 



All times are GMT -4. The time now is 01:57 AM.