Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #10951  
Old 03-11-2011, 02:12 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Allan ballan helg. Skeppa idag och imorgon. Missta mig inte, jag brukar inte bry mig om min födelsedag, men 25 känns iaf som att man borde komma ihåg om man bryr sig ...
 
  #10952  
Old 03-11-2011, 02:47 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Vad skulle ni välja för bil att ha året om, om ni bara fick ha en? Maxpris ~7-800KKR.

997TT? RS6 V10?
 
  #10953  
Old 03-11-2011, 03:18 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
RS6. Inget snack om saken faktiskt.
 
  #10954  
Old 03-11-2011, 03:19 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
TT for me, med sån där clear wrap över hela bilen. Du borde facelifta en, som jag visade några posts upp. Vet att du ogillar USA-import men dollarn är låg och det går att få hem en TT för 600.
 
  #10955  
Old 03-11-2011, 03:20 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Det där är en sån sjukt svår fråga. Man borde nog tänka på att bilen slits som satan på vintern här i Sverige och därför inte välja sin favoritbil i den prisklassen.
Kanske en fräsch 996 C4S i mörkblå metallic så får man även en del fickpengar över.
 
  #10956  
Old 03-11-2011, 03:55 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Nu kanske jag är helt ute och cyklar men den första 997 TTn är väl inte så jävla ful? Är det ens någon idé att facelifta en sån?
 
  #10957  
Old 03-11-2011, 03:57 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Idagsläget med i princip noll behov för bil (bor/jobbar i centrum) så skulle det ju nog vara TT men om jag ens lite skulle behöva bilen varje dag så skulle det nog bli RS6 Avant.
 
  #10958  
Old 03-11-2011, 04:08 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Nu kanske jag är helt ute och cyklar men den första 997 TTn är väl inte så jävla ful? Är det ens någon idé att facelifta en sån?
Det är typ bara bakljusen som skiljer sig. Alla andra detaljer är så små att de flesta inte skulle se någon skillnad. Däremot så fick ju 997.1 en del kritik för att inte vara helt balanserad och skifta mellan att överstyrning/understyrning på ett oberäkneligt sätt. Det verkar vara fixat i .2an.
 
  #10959  
Old 03-11-2011, 04:08 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Gött. Tack bois. Står lite i valet om vad jag vill göra i framtiden (i höst).

En 997TT vore egentligen en helt perfekt allrounder, men om det ska hålla på och vara såna här helt absurda vintrar så vill man inte riktigt ta ut den en äcklig februarimorgon även om det går. En 996 lider lite av samma sak - känns rätt gammal nu och även om en C4S är grymt snygg så kommer det hända en massa grejer om man sliter på den varje dag i stora jävla BERG av is som det har varit mitt på gatan i Stockholm i ett halvår nu. Hade det varit såna vintrar vi hade för ett par tre år sedan med två plus och regn så hade det varit mycket enklare.

Och en 997TT känns subjektivt lite dyr att ha som DD, och är dessutom en helt ny prisklass för mig. Även om 993TTn rör sig i närheten så lider den inte av värdeminskning över huvudtaget så den kostar inget att ha. RS6an är övergrym men kan vara den dyraste bilen i världen att ha .... vill man betala 200,000:- i värdeminskning varje år? Gulp. Då är det ju billigare att sms-låna två miljoner och köpa en Scuderia.

Alternativet blir då att köpa en 997TT för de bättre dagarna och typ en V70 att åka omkring i under resten av tiden, men då vill man ju nästan hellre ha en GT3 istället för en TT, och då är man tillbaka på ruta ett där jag är nu med en racebil och en vanlig DD . . .

Kanske ska man bara behålla det man har?
 
  #10960  
Old 03-11-2011, 04:13 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Jox, vi vet allihopa här att "behålla det man har" aldrig håller i längden. Det är något kromosom som saknas hos bilentusiaster som gör att man förr eller senare alltid kommer börja titta sig om efter andra alternativ.
Det är bara en tidsfråga innan du kommer vilja byta, oavsett om det är logiskt eller inte. Det är ju hjärtat som bestämmer bilköpen och inte hjärnan
 



All times are GMT -4. The time now is 12:54 PM.