Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #10261  
Old 02-25-2011, 11:48 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Segt, vad hände med din Cygnet förresten?
 
  #10262  
Old 02-25-2011, 12:08 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Felix, tjackat 360?
 
  #10263  
Old 02-25-2011, 12:58 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Meeeeen orka. Helt plötsligt började min bil gå på 7 cylindrar på hemvägen.
Hur många cylindrar brukar den gå på i vanliga fall då? 6?
 
  #10264  
Old 02-25-2011, 01:28 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Kommer du ihåg det jag skrev för ett tag sedan Jox?


Originally Posted by Ludas
Baserat på de erfarenheter jag har från andras bilar, mest farsans, kommer jag alltid att sälja min bil såfort jag märker att saker går sönder. Det är kanske lättare sagt än gjort men ändå.
Vi hade en BMW 740 tidigare, den funkade klockrent upp till 10k mil ungefär, sen började saker hända. En grej efter en började paja och till slut orkade farsan inte ens åka till verkstaden för att nya saker hände hela tiden. Det var bara att sälja den för en sjukt låg peng. Allt hände inom loppet av kanske 3k mil.
Precis samma sak har hänt med farsans Touareg W8 nu, det piper minst 4 felmeddelanden varje gång man startar den. Airbag fault, bromsbelägg, bakljus, P-sensor som har pajat osv osv. Hade han sålt den för 1-2 år sedan hade han fått minst det dubbla av vad den är värd idag.

En riktig skräckhistoria är min farbors båt. Han hade en motorbåt, Nimbus 21 fotare. En sommar, efter att ha haft den i ca 4 år, kände han att den inte riktigt gick lika bra som tidigare. Inget stort, bara små grejer som bara en ägare märker av. Han bestämde sig iaf att sälja båten till ett Nimbus center samma sommar. Nimbus-killen kom och köpte båten och skulle köra den till varvet. Han kom ca 2 km innan motorn skar sig under Lindingöbron. Motorn var bara att slänga...
 
  #10265  
Old 02-25-2011, 02:01 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Kommer du ihåg det jag skrev för ett tag sedan Jox?
Ludas, jag tror att din pappa+bilar= ej sant?

En del saker o människor funkar inte. Det är bara att inse! Min fru t. ex, går absolut inte ihop med fjärrkontroller
 
  #10266  
Old 02-25-2011, 02:05 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman
Ludas, jag tror att din pappa+bilar= ej sant?

En del saker o människor funkar inte. Det är bara att inse! Min fru t. ex, går absolut inte ihop med fjärrkontroller
Tur det...

 
  #10267  
Old 02-25-2011, 02:08 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Jag tror att Strebo faktiskt var seriöst med detta. Om jag inte har missat något så har han inte skrivit något i denna tråd sedan ert stora bråk. Kanske dags för en ursäkt Jox? TS behöver sin småländska representant tillbaka.
Originally Posted by jox
Åhh! Sorry att jag sa att framhjulet gillade vintern, Stweebo! Kom tillbaka!
Originally Posted by jox
Streeeebbaaaaaan?

Originally Posted by Dave S
Han kommer inte förrän du skaffat dig Facebook och joinat
Alla vi som älskar SMÅLAND!!! | Facebook
. Man ska alltid få skämta om allt, men att jämföra mig med den största idioten som (uppenbarligen) knappt får sig sina egna skor är inte ok. Hade du jämfört mig med Hitler, Judas, Putin, Mona Sahlin eller tom Kakmonstret så hade det inte varit några problem.
 
  #10268  
Old 02-25-2011, 02:08 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Tur det...

Strebo, var det jag som lockade fram dig,,,, jag antar att du menar att det är tur så att det är jag som får bestämma vad som ska tittas på!
 
  #10269  
Old 02-25-2011, 02:09 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
STREEEEEEEEEEEEEEEEEEEBBBBBBOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Nja Axman, sant är det desvärre. Huruvida det är meant to be, ja det är en annan grej. Förmodligen inte...
Kvinnor och fjärrkontroller kommer aldrig någonsin att funka. Men som Strebo sa, tur det...
 
  #10270  
Old 02-25-2011, 02:24 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman
Strebo, var det jag som lockade fram dig,,,, jag antar att du menar att det är tur så att det är jag som får bestämma vad som ska tittas på!
Precis . In other news, vilken jävla hamburgertallrik jag käkar nu. Satan på gott! Bild kommer!
 



All times are GMT -4. The time now is 03:17 AM.