Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #10241  
Old 02-24-2011, 03:23 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ja, läste precis i tidningen om att våren är på gång. Å ena sidan är det ju kallare nu än det någonsin varit hela vintern och tv har just ett inslag om isbrytare, men när det väl vänder brukar det gå rätt fort.

Känns som att det är dags nu. Man har ju liksom inte haft någon entusiasm att göra något annat än det mest nödvändiga sedan november. Stänga av väckarklockan, duscha, äta, köra till jobbet, svara på mail, köra hem, sova. Repeat. Så det känns som att man skulle behöva vakna nu
 
  #10242  
Old 02-24-2011, 03:28 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Ja, läste precis i tidningen om att våren är på gång. Å ena sidan är det ju kallare nu än det någonsin varit hela vintern och tv har just ett inslag om isbrytare, men när det väl vänder brukar det gå rätt fort.

Känns som att det är dags nu. Man har ju liksom inte haft någon entusiasm att göra något annat än det mest nödvändiga sedan november. Stänga av väckarklockan, duscha, äta, köra till jobbet, svara på mail, köra hem, sova. Repeat. Så det känns som att man skulle behöva vakna nu
Rep for you Jox, men du ser ju inte ut att behöva det, man blir ju nästan bländad!
 
  #10243  
Old 02-24-2011, 03:36 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ha, min pappa borde ha rep istället - nu skulle han åka och kolla på en 997.2RS! Och han har aldrig haft en sportbil förut och ser knappt skillnaden mellan en 996 C2 och en GT2RS.

"Jag tänkte åka och kolla på en 911 i Cannes. En rejsmodell." Tänkte att det var någon ghettokittad 996 med aerokit och sa bara "Nej nej köp inte utan att jag är med". "Jo, det står GT3RS stort i rött över bakskärmen och så är den grå. Typ primergrå. Tuffaste Porsche jag sett. Bättre än ditt gamla skrot du haft. Ny också. Bara 100 mil".

Skönt att ha den som första sportbil ..... i Rivieratrafiken .....
 
  #10244  
Old 02-24-2011, 03:47 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Bor han där, eller han ska titta, eller köper han i Sverige?

Denna fina finns på 7H bil i Kinna:
 
Attached Images        
  #10245  
Old 02-24-2011, 03:51 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ja den där är riktigt fin, har sett den ett par gånger tidigare!

De bor där nere. Men det är nog mycket snack också, tror inte det kommer bli något om jag ska vara ärlig. Men det vore sjukt najs att låna den där nere på somrarna om jag har fel . . .
 
  #10246  
Old 02-24-2011, 03:55 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Haha skön pappa du har ^^ Håller tummarna, vore rätt så soft att ta upp den i alperna!
 
  #10247  
Old 02-24-2011, 03:59 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Det tar typ 10 minuter till Col de Turini från där de bor
 
  #10248  
Old 02-24-2011, 04:01 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Ja den där är riktigt fin, har sett den ett par gånger tidigare!

De bor där nere. Men det är nog mycket snack också, tror inte det kommer bli något om jag ska vara ärlig. Men det vore sjukt najs att låna den där nere på somrarna om jag har fel . . .
Jag hakar på,,,,,, måste bara fråga frugan om lov först!=
 
  #10249  
Old 02-24-2011, 04:07 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Pappor är fan värdelösa, alltid så jävla mkt snack om sportbilar men det blir ALDRIG något. Förutom i Felix fall då...
Jag har tjatat i hela mitt liv på farsan, han är till och med själv riktigt bilintresserad och har prenumererat på AMS i typ 15 år. Ändå kan han inte unna sig en rolig bil. Och det har inte med ekonomin att göra, det är enbart för att han hellre investerar i företag och gör vinst än köper en bil och gör förlust. Orka tänka i de banorna när man är 60+ liksom...
 
  #10250  
Old 02-24-2011, 04:15 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Ludas du kommer tacka honom när du får ärva allt av hans snålerisparande. Jag däremot, får istället jobba röven av mig för att få en hyfsad pension för min pappa kommer endast lämna mig med ett par gamla trasor och möjligtvis en 997 Targa 4...som är 30 år gammal.
 



All times are GMT -4. The time now is 12:51 PM.