Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #251  
Old 03-13-2008, 06:47 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Hade inte nån i Felix familj just skaffat en porsche? *host*låna lite*host*
 
  #252  
Old 03-14-2008, 03:19 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
^ Just det ja. Felix, vi kan vara dom två första som kör Stockholm - Göteborg i varsina Porschar under två timmar! (men du kör först, så lasern tar dig )
 
  #253  
Old 03-14-2008, 03:50 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
^ Just det ja. Felix, vi kan vara dom två första som kör Stockholm - Göteborg i varsina Porschar under två timmar! (men du kör först, så lasern tar dig )
Kan vara en bra idé. Såhär såg min höst ut i laserns tecken.

Ny och snabb bil är bra ibland Dave S. Ibland inte.
 
  #254  
Old 03-14-2008, 04:35 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
^ Världsklass!

Men - du skrev ju under den! Deny 'til you die! Hur mycket sved det där, måste varit över 3000 spänn?
 
  #255  
Old 03-14-2008, 06:58 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
^ Världsklass!

Men - du skrev ju under den! Deny 'til you die! Hur mycket sved det där, måste varit över 3000 spänn?
Var inte beredd på att "get f***ed by the long d**k of the law" i den sitsen. Laserns ynkliga felmarginal räddade mig från att kortet drogs på plats. Första gången - och sista för min del.
Har för mig att det var 3200...
 
  #256  
Old 03-14-2008, 07:10 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Tjusigt mbolo, men helst av allt ska man ändå ha fotobevis på sina överträdelser. Jag väntar på att en ska dimpa ned i brevlådan, men det verkar som om föraren av min bil vid det tillfället var synnerligen svåridentifierad. :P
 
  #257  
Old 03-14-2008, 08:36 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Tjusigt mbolo, men helst av allt ska man ändå ha fotobevis på sina överträdelser. Jag väntar på att en ska dimpa ned i brevlådan, men det verkar som om föraren av min bil vid det tillfället var synnerligen svåridentifierad. :P
Kan lätt bli så ibland Den här hade ju varit lite mer creddig däremot:
 
  #258  
Old 03-14-2008, 01:13 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute


Mötte precis en silver BMW E60 och en vit RS4 B7 på motorvägen hem! Antar att de skulle skoja lite, riktigt synd att de körde åt fel håll...
 
  #259  
Old 03-14-2008, 01:26 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Jävla fan. Kort sagt. Jag är ute i jävla red neck country och ska köpa möbler, det blir förvirring i bilen ang var vi ska och jag kör i 5km/h förbi stoppskylten. Då står det en jävla snut och filmar, gör ett gäng vansinnesomkörningar och stannar mig och begär 2500:- av mig. Jag vägrade att erkänna och sa att jag minsann vill ha hela showen för den slanten.
Så nu ska jag infinna mig på rättegång, för jag vägrade att skriva på. Dessutom hade den ena polisen (en ung kvinna på 26) mage att säga att hon nyss var hos tandläkaren och att det inte var trevligt. Jag menade att träffa henne inte precis var en hoot heller.

Så, hur kommer jag ifrån boten?
Det bästa är att jag har fortkörningsförsäkring, så hade de plockat mig för fortkörning, hade jag skitit i det.
 

Last edited by Dave S; 03-14-2008 at 01:30 PM.
  #260  
Old 03-15-2008, 04:31 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Nej, vad trist. Det är en väldigt svår sak att argumentera om allt finns inspelat. Min enda tanke vore om du hade en kompis (utan några officiella band till dig som kan grävas upp) som du kan hävda att du inte känner, och att han låg bakom dig och såg klart och tydligt att du stannade. Men jag gissar att det skulle vara svårköpt ...

Jag har själv varit i samma sits efter att ha haft ett antal minuter på band där jag gjorde såkallad "vansinneskörning" och drog om en hög med bilar på insidan ... Min advokat rådde mig att det var slöseri med tid att ens gå dit om allt fanns inspelat, men det beror ju så klart på vad det är för typ av inspelning. Syns det att du kommer körande och rullar förbi skylten, eller började dom filma först efter att du var förbi den?

Har dom inget bättre för sig?! Trafikpoliser är för det mesta helt tiltade i pallet. Bara att fråga en polis inom något annat område, och dom kommer hålla med helt och hållet ...
 



All times are GMT -4. The time now is 11:02 AM.