Swedish Teamspeeder? Get in here!
#1051
R53: 7.5 (rätta mig här Dave, försökte googla)
R56: 7.1-7.3s
Men den är inte så snabb till hundra, delvis för det är svårt att launcha rätt (den spinner lätt) och man måste lägga i trean innan hundra. Iallafall för R56an, annars gör den 0-60mph på 6.7s
Det fina hos Mini är att ligga på tvåan och gasa till, man får en rätt go kick och den bara sticker iväg
Har du varit nere i gbg än förresten?
R56: 7.1-7.3s
Men den är inte så snabb till hundra, delvis för det är svårt att launcha rätt (den spinner lätt) och man måste lägga i trean innan hundra. Iallafall för R56an, annars gör den 0-60mph på 6.7s
Det fina hos Mini är att ligga på tvåan och gasa till, man får en rätt go kick och den bara sticker iväg
Har du varit nere i gbg än förresten?
Enda JCW jag kört är GPn och den är inte helt fel
#1052
En standard 996 är ju trött som tusan Körde mot en kompis' pre-facelift häromdagen, rullande från 50 upp till 150 är jag MÅNGA billängder före i min gamla, lightweight-Porka
Men dom är jäkligt imponerande Minisarna. Skulle verkligen vilja ha en jag med.
Men dom är jäkligt imponerande Minisarna. Skulle verkligen vilja ha en jag med.
#1053
Måste känts skönt Hur många häst är det i din rs-porka?
#1054
Ska vara ~270 i motorn, men den är framför allt oerhört lätt. Ingen ljudisolering och alla skärmar/dörrar/huv är glasfiber. Det som är kvar för att lätta ordentligt är att byta ut alla rutorna mot plast. Var och kollade på den här igår och såg att den hade det. Sjukligt grym. Men osäker på vad som gäller med försäkringen om man byter, för den är ju inte så värst stöldsäker då ...
#1055
Fråga inte, säg att det är så. Ser de en öppning så kommer de ta den. Tyvärr min erfarenhet av BMW Gbg. Makalöst inkompetenta.
Du har ju kört bilen korrekt, och det har uppkommit fel i materialet. Du har ringt för rådgivning och de har själva sagt att den ska bärgas. Du har ju inte begärt någonting - bara utsatts för något.
Gör 20 armhävningar, nyp dig i armen, slappa dig på kinden och ring sen med lite adrenalin-rusch och besviken-kund ton. Du har rätt till en ursäkt här, de har inte rätt till ersättning...
Du har ju kört bilen korrekt, och det har uppkommit fel i materialet. Du har ringt för rådgivning och de har själva sagt att den ska bärgas. Du har ju inte begärt någonting - bara utsatts för något.
Gör 20 armhävningar, nyp dig i armen, slappa dig på kinden och ring sen med lite adrenalin-rusch och besviken-kund ton. Du har rätt till en ursäkt här, de har inte rätt till ersättning...
Men allt går på garanti; bärgningen, jobbet och hyrbil hämtar jag idag. Pratade med en trevlig man på BMW för en gångs skull Hoppas inte Gary känner sig allt för ensam inne på verkstan, kommer vara borta i en vecka ju.
#1056
Ska vara ~270 i motorn, men den är framför allt oerhört lätt. Ingen ljudisolering och alla skärmar/dörrar/huv är glasfiber. Det som är kvar för att lätta ordentligt är att byta ut alla rutorna mot plast. Var och kollade på den här igår och såg att den hade det. Sjukligt grym. Men osäker på vad som gäller med försäkringen om man byter, för den är ju inte så värst stöldsäker då ...
Just de, minns att du frågade runt om att byta till plastglas när du letade porsche. Får väl ringa och kolla med ditt f-bolag och se vad de säger. Är rätt hardcore att köra med de
#1058
That's the question - har inte vägt den ännu och vill inte kasta mig med siffror men bara ljudisoleringen ska vara 70 kg så ett par hundra kg lättare än original måste den nog vara!
Nu är det ju inte långt att åka, bara tvärs över till Sveriges baksida. Skulle den inte hålla för det skulle jag tippa skiten i vattnet!
Den stora resan däremot händer i juli och det ska bli riktigt spännande! Om inte annat ett jäkligt bra uthållighetstest
Nu är det ju inte långt att åka, bara tvärs över till Sveriges baksida. Skulle den inte hålla för det skulle jag tippa skiten i vattnet!
Den stora resan däremot händer i juli och det ska bli riktigt spännande! Om inte annat ett jäkligt bra uthållighetstest