Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #1051  
Old 05-15-2008, 06:39 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
R53: 7.5 (rätta mig här Dave, försökte googla)

R56: 7.1-7.3s


Men den är inte så snabb till hundra, delvis för det är svårt att launcha rätt (den spinner lätt) och man måste lägga i trean innan hundra. Iallafall för R56an, annars gör den 0-60mph på 6.7s
Det fina hos Mini är att ligga på tvåan och gasa till, man får en rätt go kick och den bara sticker iväg

Har du varit nere i gbg än förresten?
Acc-tiderna är lite olika beroende på var man tittar. R53 mellan 7.3 till 7.5, så lite lite långsammare än r56an. Sen handlar det mycket om föraren. När vi körde i Båstad så drog en 996a mig inte många billängder från rullande (10kmh) till 160, tappade en halv upp till 120, sen 1½-3 typ (svårt att avgöra) efter det. Så dete är jäkligt kvick om man kan ratta den.
Enda JCW jag kört är GPn och den är inte helt fel
 
  #1052  
Old 05-15-2008, 07:26 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
En standard 996 är ju trött som tusan Körde mot en kompis' pre-facelift häromdagen, rullande från 50 upp till 150 är jag MÅNGA billängder före i min gamla, lightweight-Porka

Men dom är jäkligt imponerande Minisarna. Skulle verkligen vilja ha en jag med.
 
  #1053  
Old 05-15-2008, 07:56 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
En standard 996 är ju trött som tusan Körde mot en kompis' pre-facelift häromdagen, rullande från 50 upp till 150 är jag MÅNGA billängder före i min gamla, lightweight-Porka

Men dom är jäkligt imponerande Minisarna. Skulle verkligen vilja ha en jag med.
Måste känts skönt Hur många häst är det i din rs-porka?
 
  #1054  
Old 05-15-2008, 08:34 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ska vara ~270 i motorn, men den är framför allt oerhört lätt. Ingen ljudisolering och alla skärmar/dörrar/huv är glasfiber. Det som är kvar för att lätta ordentligt är att byta ut alla rutorna mot plast. Var och kollade på den här igår och såg att den hade det. Sjukligt grym. Men osäker på vad som gäller med försäkringen om man byter, för den är ju inte så värst stöldsäker då ...
 
  #1055  
Old 05-15-2008, 09:08 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by mbolo
Fråga inte, säg att det är så. Ser de en öppning så kommer de ta den. Tyvärr min erfarenhet av BMW Gbg. Makalöst inkompetenta.

Du har ju kört bilen korrekt, och det har uppkommit fel i materialet. Du har ringt för rådgivning och de har själva sagt att den ska bärgas. Du har ju inte begärt någonting - bara utsatts för något.

Gör 20 armhävningar, nyp dig i armen, slappa dig på kinden och ring sen med lite adrenalin-rusch och besviken-kund ton. Du har rätt till en ursäkt här, de har inte rätt till ersättning...
Snackade med en kille på service nu, tydligen så hade termostaten pajat och det tar ett tag tills den kommer från Tyskland. Bilen ska vara klar på onsdag grr..
Men allt går på garanti; bärgningen, jobbet och hyrbil hämtar jag idag. Pratade med en trevlig man på BMW för en gångs skull Hoppas inte Gary känner sig allt för ensam inne på verkstan, kommer vara borta i en vecka ju.
 
  #1056  
Old 05-15-2008, 09:10 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Ska vara ~270 i motorn, men den är framför allt oerhört lätt. Ingen ljudisolering och alla skärmar/dörrar/huv är glasfiber. Det som är kvar för att lätta ordentligt är att byta ut alla rutorna mot plast. Var och kollade på den här igår och såg att den hade det. Sjukligt grym. Men osäker på vad som gäller med försäkringen om man byter, för den är ju inte så värst stöldsäker då ...
Mm det är en del hästar. Nästa fråga: hur mycket väger den?

Just de, minns att du frågade runt om att byta till plastglas när du letade porsche. Får väl ringa och kolla med ditt f-bolag och se vad de säger. Är rätt hardcore att köra med de
 
  #1057  
Old 05-15-2008, 09:52 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Jox, laddad inför resan? Håller bilen? När bär det av?
 
  #1058  
Old 05-15-2008, 10:03 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Mm det är en del hästar. Nästa fråga: hur mycket väger den?
That's the question - har inte vägt den ännu och vill inte kasta mig med siffror men bara ljudisoleringen ska vara 70 kg så ett par hundra kg lättare än original måste den nog vara!

Originally Posted by PorscheFanatic
Jox, laddad inför resan? Håller bilen? När bär det av?
Nu är det ju inte långt att åka, bara tvärs över till Sveriges baksida. Skulle den inte hålla för det skulle jag tippa skiten i vattnet!

Den stora resan däremot händer i juli och det ska bli riktigt spännande! Om inte annat ett jäkligt bra uthållighetstest
 
  #1059  
Old 05-15-2008, 11:17 AM
MexicoBlue's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Aug 2007
Posts: 3,391
MexicoBlue has a reputation beyond reputeMexicoBlue has a reputation beyond reputeMexicoBlue has a reputation beyond reputeMexicoBlue has a reputation beyond reputeMexicoBlue has a reputation beyond reputeMexicoBlue has a reputation beyond reputeMexicoBlue has a reputation beyond reputeMexicoBlue has a reputation beyond reputeMexicoBlue has a reputation beyond reputeMexicoBlue has a reputation beyond reputeMexicoBlue has a reputation beyond repute
Flickorna från Kiruna luktar rättvis något liknande tuna
 
  #1060  
Old 05-15-2008, 11:20 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by MexicoBlue
Flickorna från Kiruna luktar rättvis något liknande tuna
Wow, have you studied Swedish recently MB? Well you really suck at it
 



All times are GMT -4. The time now is 11:19 AM.