Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #7251  
Old 09-13-2010, 05:11 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Håller inte alls med killar, tycker de har världens potential på att göra ett grymt program med alla galningar/bilar/städer i gumball men fokuserar för mycket på tråkiga väntetider och bussresor.
 
  #7252  
Old 09-13-2010, 05:13 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Ja, programmet skulle kunna vara mkt bättre, men Erik & Mackan tycker jag e stundtals lysande.
 
  #7253  
Old 09-13-2010, 05:17 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Håller inte alls med killar, tycker de har världens potential på att göra ett grymt program med alla galningar/bilar/städer i gumball men fokuserar för mycket på tråkiga väntetider och bussresor.
Jag förstår vad du menar och håller med dig till 110%. Nu vet jag ju inte hur dom hade tänkt sig från början; Om det var bestämt att det skulle vara X-antal 30min program eller om dom bara filmade och klippte efter bästa förmåga när det var slut? Men jag tror att den korta programtiden (30min) gör att dom inte får något djup i det. Dom tidigare serierna har alla varit 1h avsnitt om inte minnet sviker mig helt, och dom har varit så mycket bättre med en "story" man kunnat följa.
 
  #7254  
Old 09-13-2010, 05:27 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Japp, i princip alla har antingen varit 1h eller 45 min.
 
  #7255  
Old 09-13-2010, 05:39 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Jag tycker typ att Jon Olssons och Tony Hawks videobloggar från Gumball var roligare än detta. Inte skräp men man kommer aldrig riktigt in i programmet heller. Det hinner knappt börja förrän det blir en 6 minuters reklampaus, sen måste man komma in i programmet igen men de resterande 10 minuterna räcker inte riktigt till för det.

Någon annan som kollar US Open finalen? Sjukt bra match
 
  #7256  
Old 09-14-2010, 05:05 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Nicke
Behöver lite hjälp. Är det olagligt i Sverige att svarva fälgarna (ändra ET till lite mera)? Tror ni att det kan vara trubbel med försäkringsbolaget om man tex skulle hamna i en olycka?

(I detta fall vore svarvningen "totalt" riskfri då samma fälg tillverkas med större ET, ie det finns kött att skära bort utan att äta på fälgens konstruktion)
Tror jag knappast vore några problem. Har aldirg varit med om att de kollat inpressning, någonsin .... vare sig på vanlig besiktning, flygande besiktning, inspektion av försäkringsbolag el liknande. Alla har generellt nollkoll, du kan ju lika väl ha använt spacers. Så länge de inte sticker ut flera decimeter från hjulhuset så skulle jag inte oroa mig alls.

ET står inte med i registreringsbeviset heller, utan de går bara på spårvidd för hela bilen - och du har ju inte ändrat något på bilen. Får du nedslag på hjulen på ev. besiktning så är det väl bara att byta dem och sen byta tillbaka.
 
  #7257  
Old 09-14-2010, 06:43 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Tror jag knappast vore några problem. Har aldirg varit med om att de kollat inpressning, någonsin .... vare sig på vanlig besiktning, flygande besiktning, inspektion av försäkringsbolag el liknande. Alla har generellt nollkoll, du kan ju lika väl ha använt spacers. Så länge de inte sticker ut flera decimeter från hjulhuset så skulle jag inte oroa mig alls.

ET står inte med i registreringsbeviset heller, utan de går bara på spårvidd för hela bilen - och du har ju inte ändrat något på bilen. Får du nedslag på hjulen på ev. besiktning så är det väl bara att byta dem och sen byta tillbaka.
Tack, det var lite det jag tänkte men var osäker.
 
  #7258  
Old 09-14-2010, 08:53 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
  #7259  
Old 09-14-2010, 08:56 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
^ Har kollat på den där innan. Det är kul hur grymt snygga Turbo-fälgarna är på alla Porschar utom just Turbon

Pratade precis med en kille med en lite hårigare Porsche. Lutar åt att det blir affär om allt går vägen, väntar på lite kompletterande info. Stay tuned Mer av en sommarbil dock, så jag får behålla A8an.
 
  #7260  
Old 09-14-2010, 09:01 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
^låter intressant! Är det 993an med gt2 optik som du länkade till förut? hoppas, för den va sjukt fet!
 



All times are GMT -4. The time now is 03:47 AM.