Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #7751  
Old 10-29-2010, 01:57 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Jag tycker att Fiat 500 abarth e betydligt coolare i så fall.
 
  #7752  
Old 10-29-2010, 02:50 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Fast IQ ligger ju nästan på 20k euro redan som ny! Jag och brorsan provade en för ett tag sen. Helt ok och rätt cool bil, men inte värd så mycket.

Hämtade förresten familjens nya bil idag nere i Halmstad. En e-klass coupe med 350 diesel dieseln. Riktigt slapp att köra och bra tryck i motorn. Hoppas att den nya generationen nu är bättre än CLK vi hade innan. Fick lämna in den för att lackas om helt. Rostade lite här och där efter bara 7 år lol.
 
  #7753  
Old 10-29-2010, 06:18 PM
Holmer's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Jul 2008
Posts: 159
Holmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the rough
Schysst bronto! Någon som har koll på vad man ska göra inför vinteravställning?
 
  #7754  
Old 10-29-2010, 09:07 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Det är en sak om folk tror jag är jugge, men jag är fan inte arab. Jävla medelklasskids som lever i en bubbla hela livet. Vissa jobbnätter är lite jobbigare än andra.
 
  #7755  
Old 10-30-2010, 01:39 AM
chapsbk's Avatar
Banned
Join Date: Jun 2010
Posts: 723
chapsbk has a reputation beyond reputechapsbk has a reputation beyond reputechapsbk has a reputation beyond reputechapsbk has a reputation beyond reputechapsbk has a reputation beyond reputechapsbk has a reputation beyond reputechapsbk has a reputation beyond reputechapsbk has a reputation beyond reputechapsbk has a reputation beyond reputechapsbk has a reputation beyond reputechapsbk has a reputation beyond repute
Hi all, förlåt min svenska, it may är lite grann bort men jag vet språket, min moder var från Sverige och när jag var ett barn som jag höjs under det. Ändå, vet någon några goda skidrekreationsorter omkring Sverige? Jag planerar på att ta en resa till Riksgränsen denna vinter, och sedan jag är det för ett tag är där en annan j

 
  #7756  
Old 10-30-2010, 06:09 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by F1-LH
Hi all, förlåt min svenska, it may är lite grann bort men jag vet språket, min moder var från Sverige och när jag var ett barn som jag höjs under det. Ändå, vet någon några goda skidrekreationsorter omkring Sverige? Jag planerar på att ta en resa till Riksgränsen denna vinter, och sedan jag är det för ett tag är där en annan j

Åre är nordens bästa skidort, kolla in den. Men fjällen lämpar sig bäst runt påsk, vintermånaderna är typ för kalla för att vara där.
 
  #7757  
Old 10-30-2010, 09:05 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Ahhh Fotbollsgala ikväll! Dress to Impress!
 
  #7758  
Old 10-30-2010, 10:21 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Felix jag börjar få min farsa ombord på att importera en Porsche från USA. Dock har varken han eller jag någon som helst erfarenhet av att köpa därifrån. Vi vet varken vad det kostar med tull eller transport. Vi tänkte kolla lite på Porschar som säljs via Porsche center bara för att vara säkra på att inte bli lurade eller få en bil i dåligt skick. Är prisskillnaden väldigt stor mellen privatsålda och bilar från Porsche center? Hur lång tid kan man räkna med att det tar innan man har bilen i Sverige efter köpet?

Frågade Felix eftersom han uppenbarligen vet hur det går till av egen erfarenhet men om någon annan kan svara på frågorna är jag tacksam för all information jag kan få.
 
  #7759  
Old 10-30-2010, 10:36 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Var förbi Callisma idag och tänkte prata lite Cygnet och kanske få lite mer info. Vips så var kortet framme av någon anledning ... och handpenningen lagd.

Har principiellt alltid varit emot "små" bilar, för det har alltid varit synonymt med budgetkvalitet och kompromisser, just för att de i första hand ska vara möjliga att sälja till kvinnor ... som tycker de är söta och gulliga. Ingen som köper en bryr sig om ingenjörskonst. En 500 Abarth är fortfarande bara en lågprisbil med lite påskruvade coola attribut och en högre prislapp. Och Minin är alldeles för vanlig, och snart 9 år gammal. En mini-Aston däremot, är den första riktiga småbilen som verkar byggas för en helt annan målgrupp, där inte pris eller söthet kommer i första hand utan varumärke och kvalitet. Dvs det som gör att inte alla människor åker runt i Skoda Octavior.

Den är först i sin klass, men det kommer garanterat komma konkurrenter.
 
  #7760  
Old 10-30-2010, 11:21 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Kul Jox, hoppas du blir nöjd med den! Jag åkte förbi förbi Callisma på E18 idag och såg en orange Koenigsegg genom fönstret, rätt cool! Jag måste erkänna att jag inte är särskilt bra informerad om Cygnet men när du beskriver den på detta sätt ser jag definitivt en vits med bilen. Hoppas det blir ett framgångsrikt koncept.
 



All times are GMT -4. The time now is 02:12 AM.