Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #7061  
Old 08-26-2010, 10:50 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Kände det också. Visst spårar den en hel del nu, men troligtvis pga snedslitna däck. Jag körde småvägar hela vägen hem och det gick alldeles utmärkt att ta kurvor i hög fart, enda som troligtvis behöver bytas är ett lager/packning då jag får lite rasslande missljud i låg fart. Så istället för att idag ha behövt lägga ut 4200 för däck samt 3000 för reparation så kom jag undan med 3500:- monterat och klart. Dock får jag vänta en vecka på däcken...och bilen ska besiktigas senast 1/9, så det blir att köra olagligt i en vecka
 
  #7062  
Old 08-26-2010, 10:56 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Jag gillar verkligen Cooper S. Har du några bilder på din att dela med dig av?

Vet nån vad som händer man åker dit med obesiktad och oförsäkrad hoj/bil? Ska eventuellt åka och hämta en hoj åt en kompis imorgon som är avställd sen 2år och är oförsäkrad. Det handlar om en resa på 6mil så ingen långtur direkt men vill inte riskera att körkortet ryker.
 

Last edited by Sideways_swe; 08-26-2010 at 10:59 AM.
  #7063  
Old 08-26-2010, 11:12 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Alla mina bilder försvann i en hd-krasch, men tror Bronto har en del som han tagit på min bil.

Körkortet blir du inte av med, men du får böter. Misstänks att det är typ olovlig körning eller dyl. Kanske inte det roligaste att ha på belastningsregistret. Ställ på den och teckna trafikförsäkring eller ta den på släp?
Om du skulle råka lägga den, så blir det ju bra mkt dyrare än om han bara ställer på den för en dag.
 
  #7064  
Old 08-26-2010, 11:22 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Några bilder Bronto tagit, några år gamla, men bilen ser i princip likadan ut förutom nytt avgas/bromsar etc. men de ser man inte på bilderna.




 
  #7065  
Old 08-26-2010, 11:24 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S

Körkortet blir du inte av med, men du får böter. Misstänks att det är typ olovlig körning eller dyl. Kanske inte det roligaste att ha på belastningsregistret. Ställ på den och teckna trafikförsäkring eller ta den på släp?
Om du skulle råka lägga den, så blir det ju bra mkt dyrare än om han bara ställer på den för en dag.
Han ska ha en suzuki försäkring som gör att han inte får ställa av hojen om han väl ställer på den och det känns onödigt nu när hösten kommer. Släp går ju.. men.. det är inte lika roligt. :P får se hur vi gör

ps. Han har inte hojkort än om ni undrar varför inte han kör.
 
  #7066  
Old 08-26-2010, 11:26 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Några bilder Bronto tagit, några år gamla, men bilen ser i princip likadan ut förutom nytt avgas/bromsar etc. men de ser man inte på bilderna.
Riktigt nice! Jag som har en fetisch för svarta fälgar skulle gilla det på din bil
 
  #7067  
Old 08-26-2010, 11:50 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Svarta fälgar? Ptja...varför inte.
Nu i våras var jag riktigt nära på att sälja bilen och skaffa mig den nya JCW-Minin, men kom fram till att det är lika bra att avvakta till nästa sommar då jag är färdigpluggad. Finns förbannat få riktigt roliga bilar i den prisklassen (200-250k) som går att köra året runt, är sportiga och inte kostar skjortan i försäkring, så det lutar nog åt en Mini till medan Porsche-budgeten byggs upp. Så nu har jag paus i moddandet med nuvarande bilen och försöker hålla nere milen tills att jag säljer den.
 
  #7068  
Old 08-26-2010, 12:02 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Vet nån vad som händer man åker dit med obesiktad och oförsäkrad hoj/bil? Ska eventuellt åka och hämta en hoj åt en kompis imorgon som är avställd sen 2år och är oförsäkrad. Det handlar om en resa på 6mil så ingen långtur direkt men vill inte riskera att körkortet ryker.
Oförsäkrad är inget jag skulle våga köra runt, för det är extreeemt mycket allvarligare än obesiktigad/oskattad. Skaffa någon tillfällig försäkring för någon hundring - risken är alldeles för stor och vad som helst kan hända.

När jag köpte A8an fick jag inte skattepapprena i tid (tydligen) och hade kört runt en vecka oskattad utan att jag hade en aning. Jag väntade ju på fakturan. Och när jag slog i Bilregistret stod det dessutom att skatten var betald, men det hjälpte inte mig när civilaren stoppade mig i Norrtull för att den var oskattad. Lyckades prata mig ur det men polisen slår hejvilt på regnummer när de är ute och kör så risken att torska är stooor.

Obesiktigad spelar ingen roll, det är bara att säga att man är på väg till verkstan - till verkstaden och till besiktningen får man köra.
 
  #7069  
Old 08-26-2010, 04:37 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Usch, jag saknar min bil sjuuukt mycket när jag ser dem bilderna... Fanns verkligen ingen bättre "bang for the buck" som du också nämnde David. Vet dock inte om jag hade velat köpa en igen, men isånafall måste man gå till en JCW

Dagdrömmer om en mörkgrå (el mörkblå) BMW Z4M då och då. Känns som den är udda nog och sjukt go att köra. Nån som testat den av er här i tråden kanske?
 
  #7070  
Old 08-26-2010, 04:41 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Förresten, har glömt av att posta en grej: var ute på Borås Jeepy Träff med brorsan och försökte köra off-road med hans gamla Toyota. Kan ju säga att vi verkligen kände oss som storstadsbor utan någon koll på off-road när vi snackade med killarna som körde! Klippte snabbt ihop en video jag tog med iPhonen som är någorlunda spännande.

Lägg märke till den sköna gamla jänkaren med Jägermeister på sidan Frugan kom efter i en annan Cheva där det stod Beska Droppar på! Känns som att de säger en del om dem som var där lol. Alla var sköna mot oss dock och de tipsade om en lite enkla stig på baksidan av banan där vi kunde köra genom vattenpölar istället.

Iallafall här är videon:
YouTube - Borås Jeep Meet Part 1

Del två:
YouTube - Borås Jeep Meet Part 2

edit: kan få lite skönare kvalite om ni klickar på videona och hoppas till youtube.com
 



All times are GMT -4. The time now is 10:25 AM.