Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #6061  
Old 03-01-2010, 08:03 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Här var en offert jag fick

- Omfångsberäkning 1 480:- (Jag ska alltså betala för att de ska räkna ut hur mycket material som behövs? Det är ungefär som att ringa efter en taxi och växeln säger, "Ja, jag ska bara leta reda på en chaufför, det tar typ en timme att hitta någon ... och kostar 1200 kr i min tid")

- Demontering av diverse lister, emblem strålkastarinsatser mm ca 4h, 3 320:-

- Tvätt samt sprittvätt av alla karossdelar och plåtbockar 1150:-

- Material 3M Scotchcal 85 CW Matte black, ca 20 löpmeter 5 900:-

- Montering samt eftervärmning ca 12h x 2 montörer 18 920:-

Hela processen kräver att vi har bilen hos oss 3 dygn, för eftervärmning och kontroll,
allt för att vi ska kunna garantera vår vidhäftningsgaranti på 2 år.
 
  #6062  
Old 03-01-2010, 09:36 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
vilka firma har du snackat med? Hör av dig till autostripe, bra priser och riktigt bra resultat av det jag sett. Fick en offert på 997an, mattsvart för omkring 12k har jag för mig.

http://www.autostripe.se/
 
  #6063  
Old 03-01-2010, 09:39 AM
LABrit's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: London, formerly LA
Posts: 8,839
LABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond repute
Matte Black - how original.
 
  #6064  
Old 03-01-2010, 10:27 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
vilka firma har du snackat med? Hör av dig till autostripe, bra priser och riktigt bra resultat av det jag sett. Fick en offert på 997an, mattsvart för omkring 12k har jag för mig.

autostripe.se - racedekor - helfoliering - solfilm - autostripe.se - racedekor - helfoliering - solfilm
18,900:- fick jag från dem och 3-4 arbetsdagar - står högst i kurs bland leverantörerna just nu även om det inte var något reapris det heller. Stor bil iochförsig . . .

15:- känns nästan som smärtgränsen.
 
  #6065  
Old 03-01-2010, 10:30 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
18,900:- fick jag från dem och 3-4 arbetsdagar - står högst i kurs bland leverantörerna just nu även om det inte var något reapris det heller. Stor bil iochförsig . . .

15:- känns nästan som smärtgränsen.
hmm okej. dom kanske höjt priserna, jag hörde av mig till dom när dom va nystartade. Känns som att priserna på wraps har stigit överallt, va mycket billigare för nåt år sen
 
  #6066  
Old 03-01-2010, 10:35 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
hmm okej. dom kanske höjt priserna, jag hörde av mig till dom när dom va nystartade. Känns som att priserna på wraps har stigit överallt, va mycket billigare för nåt år sen
Ja, får en känsla av det också . . .

Att prova själv är ju en idé, men är ju garanterat en sån där sak som man skulle klåpa sig åt skogen med direkt, få bubblor överallt, bli förbannad, sparka på hunden och slänga all dyr folie i papperskorgen och gå in och gråta i soffan.
 
  #6067  
Old 03-01-2010, 10:37 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Ja, får en känsla av det också . . .

Att prova själv är ju en idé, men är ju garanterat en sån där sak som man skulle klåpa sig åt skogen med direkt, få bubblor överallt, bli förbannad, sparka på hunden och slänga all dyr folie i papperskorgen och gå in och gråta i soffan.
jag försökte mig på att tona mina rutor en gång. Slutade med att jag fick ett tokspel och rev sönder hela skiten. Det är inte så lätt som det ser ut
 
  #6068  
Old 03-01-2010, 10:38 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
jag försökte mig på att tona mina rutor en gång. Slutade med att jag fick ett tokspel och rev sönder hela skiten. Det är inte så lätt som det ser ut


Som sagt, bäst att lämna det åt proffsen.

Känns bara drygt när folieflöjtar har högre timpenning än min advokat . . .
 
  #6069  
Old 03-01-2010, 10:48 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ För 19k á 3dagars arbete så vetefan om man inte skulle sadla om.
 
  #6070  
Old 03-01-2010, 11:41 AM
LABrit's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: London, formerly LA
Posts: 8,839
LABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond repute
Matte Black - How Original.
 



All times are GMT -4. The time now is 11:25 AM.