Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #7051  
Old 08-24-2010, 10:20 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Btw, man vet att man bör undersöka sin vänskapskrets när friend suggestion på Fb dyker upp med Ebba von Sydow. eeew
 
  #7052  
Old 08-24-2010, 10:53 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Scam???????

Porsche 911/997 GT3 Porsche finans/beggaranti | Stockholm | Blocket

Edit: WTF! Porsche finans 1100 spänn i månaden?! Hur kan man scamma någon genom Porsche Finans? Jag kan gärna överta den där.
Såg den, känns som att upplägget på den finansen inte är nån höjdare :P 5-600 i lån och betala 1000spänn månaden? Inget jag skulle vilja ha iaf. Han skulle ju kunna skriva vad han vill ha för bilen utan att ta över hans lån..
 
  #7053  
Old 08-24-2010, 11:08 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Såg den, känns som att upplägget på den finansen inte är nån höjdare :P 5-600 i lån och betala 1000spänn månaden? Inget jag skulle vilja ha iaf. Han skulle ju kunna skriva vad han vill ha för bilen utan att ta över hans lån..
Aha, såg inte den där sista meningen först. Trodde den såldes rent för 450'.

Nej det verkar ju vara ett ganska korkat upplägg. Han kanske är arbetslös och vann 600' på Stryktipset och tar en tusenlapp från A-kassan varje månad . . .
 
  #7054  
Old 08-24-2010, 03:44 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jäklar, nu händer det grejer här på TS minsann. Varför ska alla vara så jäkla dramatiska med allt hela tiden? Hallå, det är ett Porscheforum FFS.
 
  #7055  
Old 08-24-2010, 03:49 PM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Btw, man vet att man bör undersöka sin vänskapskrets när friend suggestion på Fb dyker upp med Ebba von Sydow. eeew
Haha fick samma suggestion idag! 7 gemensamma
 
  #7056  
Old 08-24-2010, 04:18 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Jäklar, nu händer det grejer här på TS minsann. Varför ska alla vara så jäkla dramatiska med allt hela tiden? Hallå, det är ett Porscheforum FFS.
Jag antar att du pratar om tråden där "kakan" blev avstängd?

Har knappt läst den men nu blev jag nyfiken och gick igenom det hela. Det jag inte fattar är hur vissa av moderatorerna orkar hålla på som de gör. Är det typ 28 gg han blir avstängd eller? Och varje gång ska de motivera det så otroligt utförligt varför och hur hemska vissa saker är som har sagts i tråden. Har de inget bättre för sig?
 
  #7057  
Old 08-24-2010, 08:30 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Kvännens kommentar: "Fan, blev du utslängd bara för att du är från Lidingö? Faan vad dåligt"
Hans enorma fylla hade så klart inget att göra med saken...
 
  #7058  
Old 08-25-2010, 04:44 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Fan vad jag ÄLSKAR Anders Borg.

"Vi kan inte ha en bilpolitik som bara gynnar miljöpartister på Södermalm", sa han till Äckelros apropå deras förslag på bensinskattehöjning
 
  #7059  
Old 08-26-2010, 10:10 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Vilka jävla nötter som jobbar på Vianor. Mitt vänstra framdäck är blankslitet på ytter/innerkant medan höger fram är jämt slitet. Så jag åker dit för att byta däck och kolla om jag behöver göra en hjulinställning. Utan att ens orka kolla på bilen hävdar han prompt att ett fjäderben är trasigt och att det behöver bytas. Jag tyckte det lät jävligt skumt, så jag drog till BMW och frågade. De menade att det så klart kunde ha hänt och kunde gärna felsöka (för 800:-).
Sen drog jag till Däckonlines verkstad i Malmö. Två däckkillar tog sig ordentlig tid att kolla och konstaterade att det troligtvis hade varit för lågt lufttryck i däcket, ingen hjulinställning behövdes och de var dessutom 500:- billigare per däck än Vianor och då erbjöd Vianor något skumt Romskt däckmärke.
 
  #7060  
Old 08-26-2010, 10:16 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
^ Vianor är riktiga plantor här uppe också. Men skönt att det löste sig.

Som om man inte skulle märka ett trasigt fjäderben i en chassikittad MCS liksom . . .
 



All times are GMT -4. The time now is 12:13 PM.