Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #5401  
Old 10-19-2009, 01:53 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ja, rätt bra deal. Märkligt att den inte sålts, måste vara färgen. Däremot är det ju inte så kul att köpa nu och ställa in den i garaget i ett halvår. Jag tror dessutom sportbilar kommer bli billigare under nästa år om räntorna går upp.
 
  #5402  
Old 10-20-2009, 05:32 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Japp, två dagar tog det.

Fick 35,000:- mer än jag gav. Och då hade jag kört över 3000 mil med den!
Du är sjuk! *applåderar*
 
  #5403  
Old 10-20-2009, 06:40 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Kollade vad en OEM 2010 S8-front kostade med allting. Huv, stötfångare, grill, alla småclips etc etc - inte helt farligt dyrt ändå. Tills jag kom till strålkastarna - 10,000 schpenn! Styck! Ouchhh!
 
  #5404  
Old 10-20-2009, 06:45 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Kollade vad en OEM 2010 S8-front kostade med allting. Huv, stötfångare, grill, alla småclips etc etc - inte helt farligt dyrt ändå. Tills jag kom till strålkastarna - 10,000 schpenn! Styck! Ouchhh!
Där har du din "vinst" på bimmern...
 
  #5405  
Old 10-20-2009, 10:17 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Drömmer om att ta hem en 996 Turbo S Cab.... Kan få hem den för under 500'. Undrar om man kan tjäna något på den efter en säsong....

Cars for Sale: 2005 Porsche 911 Turbo Cabriolet in Houston, TX 77008: Convertible Details - 269502301 - AutoTrader.com
 
  #5406  
Old 10-20-2009, 10:25 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Fick min kalender idag av Aleks, riktigt fin faktiskt!
 
  #5407  
Old 10-20-2009, 10:55 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Drömmer om att ta hem en 996 Turbo S Cab.... Kan få hem den för under 500'. Undrar om man kan tjäna något på den efter en säsong....

Cars for Sale: 2005 Porsche 911 Turbo Cabriolet in Houston, TX 77008: Convertible Details - 269502301 - AutoTrader.com
Är personligen ingen stor fan av 996:an, men bra pris. Ställer mig själv rätt kritisk till andrahandsvärdet på en USA-bil i dagens marknad. Inköpspriset är ju grymt - men kan de verkligen sälja till realistiska (läs: lönsamma) nivåer här hemma därefter? En handlare kan ju knappast ta i dem med tång.

Om man vill ha den som långsiktig investering är det ju en annan sak. Det är trots allt samma bil som om man köpt den i europa - oavsett vad den är värd - men som investering är jag fortfarande tveksam...
 
  #5408  
Old 10-20-2009, 11:05 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jag tror inte heller på 996:an som investeringsobjekt tyvärr. Marknaden fullständigt svämmar över av dem och den börjar dessutom bli till åren. Jag tror också att Sverige är en lite för inskränkt/liten marknad för att folk ska förstå mervärdet i en S.

Och jag skulle personligen ärligt talat aldrig köpa en USA-bil. Ta in själv, sure - men aldrig i andra hand.

Då tror jag mer på att ta in en Gallardo för 5-600K. Den kommer aldrig komma ner i de nivåerna hemma, mark my words. Man kan ha den i tio år och få igen pengarna.
 
  #5409  
Old 10-20-2009, 11:42 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Varifrån Jox?
 
  #5410  
Old 10-20-2009, 11:43 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Vad tror ni om en lågmilad 997 C2 cab för 425k hemma i Sverige då? Billigast på blocket kostar 599 och den är fr. USA och gått långt.
 



All times are GMT -4. The time now is 01:14 PM.