Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #5331  
Old 10-12-2009, 12:31 PM
LABrit's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: London, formerly LA
Posts: 8,839
LABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond reputeLABrit has a reputation beyond repute
rabble rabble rabble

strebo <3 joxypoo
 
  #5332  
Old 10-12-2009, 12:53 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Idag har jag sett:

- En tysk-taxigul Ferra 599 på Birger Jarlsgatan. Gräslig.
- En ML63 AMG på Hornsgatan ... en Taxi Stockholm-bil!!
 
  #5333  
Old 10-12-2009, 01:43 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Klyftiga medarbetare på Transportstyrelsen
Bedrägeriskandal på Transportstyrelsen | Nyheter | Aftonbladet

Verkligen vettigt att lura sin arbetsgivare i 15 år för att tjäna 3000 spänn om året på skatten . . .
 
  #5334  
Old 10-12-2009, 03:05 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Du glömde skrotningsavgiften! Vi pratar stora pengar
 
  #5335  
Old 10-12-2009, 03:11 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Bois, jag behöver era synpunkter kring TS-rallyt 2010. Jag har snackat lite med Josh och har bett om att få planera om hela skiten utifrån kostnaden - dvs, jag vill att så många som möjligt ska vara med, så jag tänkte skära lite i lyxigheten så fler kan vara med.

Tyck gärna. 1.Var ligger smärtgränsen i kronor? 10,000? 15? 2.Vad vill man göra? 3.Festa? 4.Köra? 5.Hur länge? En vecka? Fem dar? 6.Var? Rivieran? Alperna? Både och?
1. Smärtgräns vet ej, beror ju på så många saker men säg 15 (var dock ok med original summan också....)
2. Klara sig helskinnad hem tillbaka, fast "bad decissions make good stories..."
3. Nån fest är på sin plats men inte varje kväll, jag behöver min skönhets sömn
4. Köra varje dag, gärna liten mix av longhauls på autobahn, små kurviga vägar och 'ringen + dyl.
5.En vecka max
6. Ringen, Alperna, Rivieran

Hoppas det hjälper
 
  #5336  
Old 10-12-2009, 03:13 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
En vecka är jävligt lång tid för en road trip. Tror jag har svårt att komma ifrån så länge. 5 dagar max känns mer vettigt.
 
  #5337  
Old 10-12-2009, 03:16 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Riktigt dum idée - vi köper ett gäng E46 M3or, sen är man 4 pers som delar på varje bil, och lägger 10k var, sen säljer man bilen efter resan och förhoppningsvis har bilens värde inte sjunkit med 40k på en vecka Tjing pax på att inte ligga ute med bilköpspengarna.
Jag gör en bättre deal, för 9995kr får man åka i min m3
 
  #5338  
Old 10-12-2009, 03:17 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Nicke
1. Smärtgräns vet ej, beror ju på så många saker men säg 15 (var dock ok med original summan också....)
2. Klara sig helskinnad hem tillbaka, fast "bad decissions make good stories..."
3. Nån fest är på sin plats men inte varje kväll, jag behöver min skönhets sömn
4. Köra varje dag, gärna liten mix av longhauls på autobahn, små kurviga vägar och 'ringen + dyl.
5.En vecka max
6. Ringen, Alperna, Rivieran

Hoppas det hjälper
Bra, tack vi verkar alla överrens om att vi hellre kör än festar järnet, och vi verkar också ha liknande idéer om vad vi vill göra. Ringen, alperna och rivieran låter som ett bra recept.

Håller också med om max 5 dagar - hur kul sällskap man än har så blir det rätt enformigt att åka runt i en vecka bara för sakens skull.
 
  #5339  
Old 10-12-2009, 03:49 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Jag hade inte festat mycket om man skulle köra på en roadtrip ändå. Sen håller jag med om längden också; 4-5 dagar hade ju varit rätt bra.

Bra att du diskuterade om med priset för det känns som att det skulle locka många fler om det var rimligare pengar.

Var hittar man M3or för 40k Felix?
 
  #5340  
Old 10-12-2009, 04:18 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Dagens releaser av vetenskapliga artiklar var oväntat bra:
http://tandlaegebladet.dk/tbarkiv/TB-2009-12_913.pdf
Ta och ta er en titt och kolla framför allt in bilden på den fellatiösa förändringen i gommen. Kan vara bra att undersöka ev. hemsläp efter sådana.
 



All times are GMT -4. The time now is 03:54 AM.