Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools

Search this Thread

Old Jan 7, 2009 | 09:24 AM
Dave S's Avatar
|
Teamspeed Pro
From: Voiding the warranty
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
100k mindre och den hade varit prisvärd. Om jag tvingas pendla de första åren när jag e klar, så ska jag köpa mig en Audi med quattro och 3.0-dieseln. Vad kan en A5a tänkas kosta om 2 år tro?

Old Jan 7, 2009 | 09:26 AM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Cupéer har sån konstig prisbild, helt i en egen klass mot motsvarande sedan. Men tror knappast den sjunker så mycket som man skulle vilja hoppas. En A5 tre-nolla kostar förmodligen över 250KKR om två år . . .

200 kan jag betala om 1 år

Old Jan 7, 2009 | 09:30 AM
Dave S's Avatar
|
Teamspeed Pro
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Ja, coupeer har en sån skum utplanande värdeminskning, de tenderar att plana ut och ligga still och vara sjukt dyra för sin ålder etc. sen helt plötsligt smäller det till och de kostar under 100k.
Titta t.ex. på E46 coupe. När jag köpte min MCS, kollade jag lite på dem (dock inte jättemycket, har ju inga direkta ambitioner att jobba på pizzeria). Då låg de på 200k för en vettig, nu är de snorbilliga.
Audis tappar ju rejält med värde också, kolla bara A4 och A6. S3 verkar dock alltid hålla sig bra.

Old Jan 7, 2009 | 10:54 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
From: Stockholm, Sweden
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Old Jan 7, 2009 | 12:46 PM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Någon som vill, eller känner någon som vill bli av med en uppsättning lösa 17" V-däck?

Old Jan 7, 2009 | 12:51 PM
Dave S's Avatar
|
Teamspeed Pro
Behöver du inte ha dimension, bultstuff etc.?
När jag köpte mina sommardäck så hittade en polare dem på rejsa.nu
Du kan alltid söka på Blocket och se vad du hittar. Om du bara behöver ngt som ska hålla dig genom vintern så e det ju en bra idé. Om du ska besiktiga med dem eller ha dem en längre tid, kan du alltid köpa nya, brukar va bättre. Jag kör Hakka5, de är grymt bra. Dock kör jag dubbat och odubbat är väl egentligen bättre här nere i söder.

Old Jan 7, 2009 | 01:02 PM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
Behöver dubbfria 225 eller 235 med 45-profil ... alltså endast däck. Har synat Blocket senaste månaden men det är bara massa SUV-dimensinoner eller helt vansinniga priser. Ska bara ha dem vintern ut, men jag kör mest som ett svin hela tiden så de får gärna vara hyfsat mönster på

Nya är jag lite för snål för, när jag vet vilka klipp man kan göra - köpte en månad gamla 17" Blizzak på Blocket för ett par år sedan för 2,000:-. Då känns det sådär att betala 4 gånger så mycket . . . Har dubb i dom jag har på nu och orrrrrka rycka ur dom en och en bara för man ska köra på Autobahn.

Old Jan 7, 2009 | 01:21 PM
Dave S's Avatar
|
Teamspeed Pro
Svaret är alltså: Blocket.

Old Jan 7, 2009 | 01:28 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
From: Sweden
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Behöver dubbfria 225 eller 235 med 45-profil ... alltså endast däck. Har synat Blocket senaste månaden men det är bara massa SUV-dimensinoner eller helt vansinniga priser. Ska bara ha dem vintern ut, men jag kör mest som ett svin hela tiden så de får gärna vara hyfsat mönster på

Nya är jag lite för snål för, när jag vet vilka klipp man kan göra - köpte en månad gamla 17" Blizzak på Blocket för ett par år sedan för 2,000:-. Då känns det sådär att betala 4 gånger så mycket . . . Har dubb i dom jag har på nu och orrrrrka rycka ur dom en och en bara för man ska köra på Autobahn.
Bara börna lite på en parkeringsplats i Danmark sen byta backdäck vs framdäck och börna lite till sen är alla dubbar borta. Bit av tårta.

Old Jan 7, 2009 | 01:36 PM
Dave S's Avatar
|
Teamspeed Pro
Eller gör man fyrhjulssaddar på ströget.

All times are GMT -4. The time now is 06:25 PM.