Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #13021  
Old 04-28-2011, 04:09 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ja, nu ska man fanimej inte klaga! Har kört med takluckan öppen varje dag de senaste tre veckorna! Precis så som det ska vara.
 
  #13022  
Old 04-28-2011, 04:15 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Här är det en tendens till molnigt, så jag får väl klaga.
Hann inte ta tag i Angel eyes-biten igår, så det får väl bli till helgen, men en snabb titt visar att man troligtvis måste plocka bort framdäcken och avlägsna lite paneler för att komma åt ljushusen. Finns inget värre än bilar där man måste palla upp den för att byta lampor.
 
  #13023  
Old 04-28-2011, 04:23 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Va, är du säker? Jag googlade just lite bilder på motorrummet, det ser nästan exakt ut som på min E61a. Jag lossade bara insexskruvarna ovanför strålkastarhusen och sköt ut insatsen lite grann för att kunna komma åt - det tog max ett par minuter per sida att göra hela jobbet.
 
  #13024  
Old 04-28-2011, 04:55 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Drygt. Läste denna annons och tänkte, "Wow! Jag ska fan ringa och ta den!" och så står det ..... högerstyrd.

Porsche 911 Turbo 964 965 | Södermanland | Blocket
 
  #13025  
Old 04-28-2011, 05:03 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Att man ser att ratten är på felsida på bilden var ingenting som tipsade dig om det, antar jag?
Ska kolla om man kan skjuta ut strålkastarhusen en bit, låter som en god idé. Tittade bara som snabbast igår men ska ta mig en ordentligt titt till helgen när jag ändå ska meka med Minin. Ska försöka byta vindrutetorkarmotor, vilket verkar vara ett riktigt PITA.
 
  #13026  
Old 04-28-2011, 05:04 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Ta tag i din egen porka Mr. Strutshuvud I. Sandén!
 
  #13027  
Old 04-28-2011, 05:10 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Såg inte det Tittade bara på milen, priset, FÄRGEN (perfekt) och om den hade fått den klassiska 964-smällen nedtill stötfångaren fram (krockad).

Möjligt att det var någon skruv i bakkant på insatsen också, men man brukar kunna se med blotta ögat om lamphuset går att skjuta ut. Och på Bimmers brukar det gå. Ligger den inte "innanför" stötfångaren så är det bara att skruva loss och dra utåt.

Annat är det på facking kuk-Audi. Man måste rycka stötfångaren, skruva isär hela behållaren till servooljan och hela luftfilterboxen för att byta minsta lilla lampdiod där fram. Vansinne.
 
  #13028  
Old 04-28-2011, 05:12 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Ta tag i din egen porka Mr. Strutshuvud I. Sandén!
Det är inget fel på den

 
  #13029  
Old 04-28-2011, 05:18 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Det är inget fel på den

 
  #13030  
Old 04-28-2011, 05:57 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Dave, finns DIY guider på e90post och videor på youtube.
DIY: e90 angel eyes - BMW 3-Series (E90 E92) Forum - E90Post.com
YouTube - DIY: E92 Angel and Cornering Lights

Förövrigt tog jag mina angel eyes bort på veckoslutet, men till min bil har de ju aldrig hört heller.
 



All times are GMT -4. The time now is 01:15 AM.