Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools

Search this Thread

Old Feb 13, 2009 | 05:38 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
From: Sweden
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
"Om du får sladd och din bil saknar ett sådant system så ska du frikoppla och styra ur sladden. Undvik stora förändringar avseende acceleration eller kraftig motorbroms."
Kampanj: Så undviker du olyckan på hal väg | Volvo | Kampanj | Aftonbladet

Pffft, aldrig hört talas om TopGear och "POOOOOOWEEEEEEEEERRRRRRR"? Sopa.

Old Feb 13, 2009 | 06:01 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Själva faaaan. Hämtade datorn från lagning i förmiddags och skulle nu sätta mig och installera om allt. Det första jag märker när jag öppnar den är att de har sabbat skärmen. Stressad och dum som jag är så öppnade jag inte och testade när jag var hos dem.

Grattis till mig!

Ska vi gissa att de mer än gärna tar på sig ansvaret när jag går ner dit igen i morgon och frågar varför jag lämnar in en dator med trasig disk och får tillbaka en dator med trasig skärm? "Nääää, viiiiiiii har inte haft sönder något".
Macforum?

Old Feb 13, 2009 | 01:01 PM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
^ InLife.

De tog faktiskt in burken och "lagade" den. Eloge! Men jag quotar "lagade" för teknikflöjten kunde inte lova att det inte skulle börja glappa igen. Men har funkat i en dag nu i alla fall, peppar peppar.

Old Feb 13, 2009 | 05:33 PM
Dave S's Avatar
|
Teamspeed Pro
From: Voiding the warranty
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Värsta baksmällan i modern tid. Fy in åt helvete. Mår fortfarande dåligt.

Old Feb 13, 2009 | 05:36 PM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Värsta baksmällan i modern tid. Fy in åt helvete. Mår fortfarande dåligt.
Baksmälla en fredagkväll halv tolv? Du är ju helt inverterad.

Min kommer nog om ungefär 7,5 timmar. Har tömt en bag-in-box på egen hand sedan 20.30 under tiden jag "jobbat". Inklusvie 2 Harboe Guld.

Old Feb 13, 2009 | 06:33 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Så jävla glad att jag fått lite rutin på alkoholintaget och bara håller det till lördagar . Innan var man "det" 2-3ggr i veckan och det pajjar fan hela dagen efter.

Old Feb 14, 2009 | 06:06 AM
PorscheFanatic Junior's Avatar
Teamspeed Senior Member
From: Stockholm
PorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond reputePorscheFanatic Junior has a reputation beyond repute
Slappt, frågade ägarnav forumet om han kunde få fram ett bra pris på vorst... fronten till mig, får tillbaka ett mail att jag ska få hela kittet med bakre kolfibervinge, bakbumper och front gratis!!

-felini

Old Feb 14, 2009 | 06:38 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Originally Posted by PorscheFanatic Junior
Slappt, frågade ägarnav forumet om han kunde få fram ett bra pris på vorst... fronten till mig, får tillbaka ett mail att jag ska få hela kittet med bakre kolfibervinge, bakbumper och front gratis!!

-felini
Taget då ju

Old Feb 14, 2009 | 12:15 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
From: Gothenburg, Sweden
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Vart ska den vorstas på?

Old Feb 15, 2009 | 09:27 AM
Dave S's Avatar
|
Teamspeed Pro
From: Voiding the warranty
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Hittade denna i mailboxen i dag. Sjukt kul. Gissar på att detta är en irriterad nätverkstekniker:

Alla har vi vunnit miljoner i ett lotteri vi aldrig hört talas om, och
än mindre köpt någon lott i.
Alla har vi blivit erbjudna att föra ut bortglömda pengar från korrupta
länder.
Alla har vi blivit ombedda att lämna ut våra
kontonamn/lösenord/PIN-koder etc bara för att något ”security
team” eller ”e-post protector enhet” skall kunna öka vår
säkerhet....

...och nästan alla har vi läst, slängt och undrat hur någon kan gå på så
uppenbara försök att lura oss.
Jag skriver ”nästan”, för trots alla varningar genom tiderna om att
inte lämna ut inloggningsuppgifter, trots våra utskick när
phishing-försök riktas mot högskolan, trots information i
nyhetsbrev och trots de uppenbart falska och felaktiga formuleringarna i
utskicken så finns det användare hos oss som genast skickar alla
uppgifter som bedragarna ber om.
En av våra studenter har på mindre än en månad lämnat ut sitt lösenord
två gånger. Trots föreläsning om phishing när det låstes upp igen efter
första gången.

Självklart spärrar vi de konton som komprometteras tills lösenordet har
blivit bytt, men det är med stor frustration som vi ser våra pedagogiska
ansträngningar misslyckas.

Den stora frågan är därmed hur vi skall gå tillväga för att få våra
användare att förstå att man ALDRIG NÅGONSIN får lämna ut sitt
lösenord, PIN-kod etc oavsett vem som säger sig behöva det.
Om någon, oavsett vem, ber att få ditt lösenord är detta ett försök att
lura dig. Ingen tekniker behöver ditt lösenord för att hjälpa dig, bara
ditt kontonamn.

(Malmö högskola har inget ”Webmail Support Team” och även om vi
hade ett skulle vi inte förlägga det till Lagos i Nigeria där de senaste
utskicken har kommit ifrån).

Den som kan lösa detta pedagogiska problem kommer att erhålla vår eviga
tacksamhet.

mvh Jesper Wokander, Nät- och driftansvarig MAH

All times are GMT -4. The time now is 12:23 PM.