Swedish Teamspeeder? Get in here!
Visst rör den på sig som standard, men skulle du lägga downpipes, intercooler och något chip så skulle du inte fundera på en RS4. RS4 är dessutom framtung och understyrande och hur kul är det?
Min är för tillfället ganska tyst, men visst du har rätt de verkar som om BMW beställt inredningplast med ljudeffekter. Tror tyvärr inte att det är bättre i moderna Audin.
Min steptronic låda (aldrig ens uppdaterad med nyare programvara) fungerar förvånansvärt bra. Visst ibland är den kanske lite för snabb att växla ned men den lär sig också ens körbeteende och blir bättre med tiden. Så länge men undviker kick-down knappen och snabba förändringar med gaspedalen är den helt konsekvent och håller växel på ett bra sätt.
Med en snittförbrukning på 0.9 har ni kör som min mamma.
Min är för tillfället ganska tyst, men visst du har rätt de verkar som om BMW beställt inredningplast med ljudeffekter. Tror tyvärr inte att det är bättre i moderna Audin.
Min steptronic låda (aldrig ens uppdaterad med nyare programvara) fungerar förvånansvärt bra. Visst ibland är den kanske lite för snabb att växla ned men den lär sig också ens körbeteende och blir bättre med tiden. Så länge men undviker kick-down knappen och snabba förändringar med gaspedalen är den helt konsekvent och håller växel på ett bra sätt.
Med en snittförbrukning på 0.9 har ni kör som min mamma.

Steptronicen är kollad 2 gånger och som vanligt svarade BMW med det klassiska "vi hittar inga felkoder".
Men vi får se vad det blir istället!
Haha nej faktiskt inte, stod på rätt bra! Hade ju en RS4a innan och saknar den manuella lådan i samband med den brutalt härliga V8an. Dessutom hade jag aldrig ett fel på den och den var kassaskåpsbyggd.
Steptronicen är kollad 2 gånger och som vanligt svarade BMW med det klassiska "vi hittar inga felkoder".
Jag tror det är kurs nummer 1,2,3,4,5,6,7 och 8 på bmw serviceskolan. Man lär sig.1. Det skall vara så
2. Vi är helt säkra på att det skall vara så
3. Vi kollade men hittade inget fel
4. Vi kollade pånytt och vi kan uppgradera programvaran
5. Det är inga fel det är en egenskap
6. Jaja men vi provkör den då
7. Vi böt x del för xxxxxx pengar nu fungerar den
8. Nej det är inga fel-> man ger själv upp
Jag fattar mig inte riktigt på dom här bars´en..
Om jag ser på min profil så har folk gett mig röda bars 3 ggr..
Och ett långt större antal blåa bars.
Men likförbannat så har jag fler röda bars som ni kan se.
Någon som har lust att förklara lite, eller länka en tråd där det förklaras?
Om jag ser på min profil så har folk gett mig röda bars 3 ggr..
Och ett långt större antal blåa bars.
Men likförbannat så har jag fler röda bars som ni kan se.
Någon som har lust att förklara lite, eller länka en tråd där det förklaras?
Jag vet inte exakt förhållandet poängsiffra kontra antalet pluppar (poängställningen kan ni se i User CP) men man kan inte ge någon en specifik färg. Poängsystemet byggs upp så att alla pluppar först är ljusblåa som byggs på allteftersom man får fler reps, och när man fyllt hela bar'en med den färgen får man istället 1 brons. Och repeat på samma sätt med silver, och sedan guld.
Har varit Meguiars fan ett tag nu men senast när jag vaxade bilen blev det lite hologram och ämnet dom rekommenderade för borttagningn av hologrammen är samma som jag använde när jag fick dit hologrammen, så det blev lite sur smak i munnen (användar fel är uteslutet för jag är perfekt)
Idag testade jag extempore en kompis vax och sluteresultatet blev mycket enkelt mycket bra, kan rekommendera denna bekanstskap. Kanske det är allmänt kännt i Sverige? För mig var det en ny bekantskap.
Prorange by Lahega "The no.1 choice of Swedens car care professionals"
Idag testade jag extempore en kompis vax och sluteresultatet blev mycket enkelt mycket bra, kan rekommendera denna bekanstskap. Kanske det är allmänt kännt i Sverige? För mig var det en ny bekantskap.
Prorange by Lahega "The no.1 choice of Swedens car care professionals"
^ Aldrig sett den där produkten faktiskt, kul att det blev bra. Bild? Och hur var den att torka bort? Jag blir galen på vax som man får stå och gnugga bort tills man blir blå i ansiktet 
I övrigt är jag lite butthurt för jag tänkte äntligen fixa min fula dragkroksbuckla i stötfångaren på Audin. Min lack-kille hade naturligtvis konkat (han var nog för billig?) så ett annat fancy schmancy ställe jag aldrig varit på ville ha 16 jävla tusen för att fylla/räta/lacka den här lilla skitbulan!!

I övrigt är jag lite butthurt för jag tänkte äntligen fixa min fula dragkroksbuckla i stötfångaren på Audin. Min lack-kille hade naturligtvis konkat (han var nog för billig?) så ett annat fancy schmancy ställe jag aldrig varit på ville ha 16 jävla tusen för att fylla/räta/lacka den här lilla skitbulan!!
Haha jag med. Eller jag får hitta något annat ställe. Irriterande att det är silver bara för det syns så väl i nyansskillnad om det är någon klåpare som lackar. Man kanske skulle sätta något klistermärke där? Typ Hello Kitty?