Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools

Search this Thread

Old Jul 4, 2012 | 03:32 AM
RedRS's Avatar
Teamspeed Senior Member
RedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura about
Då tar jag tillbaka mitt uttalande Sideways

Old Jul 4, 2012 | 04:02 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Seriör och bilhandlare i samma mening. Njaa ganska seriösa finns det väl men jag tycker att det är lite som med hantverkare att 90 % av de som finns på marknaden förstör för de 10 % som faktiskt gör ett bra jobb.

Old Jul 4, 2012 | 04:05 AM
RedRS's Avatar
Teamspeed Senior Member
RedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura aboutRedRS has a spectacular aura about
Word Errpa!

Old Jul 4, 2012 | 04:28 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
From: Gothenburg, Sweden
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Erppa
Seriör och bilhandlare i samma mening. Njaa ganska seriösa finns det väl men jag tycker att det är lite som med hantverkare att 90 % av de som finns på marknaden förstör för de 10 % som faktiskt gör ett bra jobb.
Jo, tyvärr märks ju de dumma och dåliga väldigt mycket. Träffade för första gången en trevlig servicekille igår på BMW. Ska lämna in Minin idag för en högtalare har börjar ge missljud. Låter som att något är löst i högtalaren typ och det känns rätt kasst efter bara två veckor :s

De andra servicekillarna och försäljarna på BMW/Mini är helt hopplösa. Så många gånger man får stå och vänta tills nån jävel kommer eller de gånger bilen varit inne på service/garantiärende och de säger att de inte hittar den?!

Nu är huvudsäljaren på Mini Gbg sonen till han på BMW Gbg och är en riktig lirare. Lite för nöjd för sig själv så tveksam till om det kommer bli bättre där. BMW Stuttgart t.ex. Var ju en helt annan värld när jag var där.

Old Jul 4, 2012 | 04:55 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by Bronto
Jo, tyvärr märks ju de dumma och dåliga väldigt mycket. Träffade för första gången en trevlig servicekille igår på BMW. Ska lämna in Minin idag för en högtalare har börjar ge missljud. Låter som att något är löst i högtalaren typ och det känns rätt kasst efter bara två veckor :s

De andra servicekillarna och försäljarna på BMW/Mini är helt hopplösa. Så många gånger man får stå och vänta tills nån jävel kommer eller de gånger bilen varit inne på service/garantiärende och de säger att de inte hittar den?!

Nu är huvudsäljaren på Mini Gbg sonen till han på BMW Gbg och är en riktig lirare. Lite för nöjd för sig själv så tveksam till om det kommer bli bättre där. BMW Stuttgart t.ex. Var ju en helt annan värld när jag var där.
Jag orkar inte ens börja berätta vad jag tycker om den lokala bmw märkesverkstaden. För tillfället har jag fixat ett vindljud med en mcdonalds mugg. Det kostade 300 euro då de försökte felsöka det men de hittade inget.

Old Jul 4, 2012 | 04:59 AM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Fan vad surt. Jag trodde du hade hittat var det var?

Old Jul 4, 2012 | 05:12 AM
RedRS's Avatar
Teamspeed Senior Member
Förenade Bil i Malmö är dessvärre inte bättre. När jag lämnade in bilen så påpekade de att jag hade fel i min "hypotes" på vad som var fel. Det var inte bränslepumpen utan en högtryckspump i motorn även refererad till som HPFP. Jag behöll mitt lugn då jag slipper betala skiten. Men det brukar vara mer lag att servicekillarna aldrig fixar något som inte visar sig som ett fel i "datorerna". Audi Malmö är dock helt fantastiska och det är anledningen till att jag letar efter en Audi nu.

Old Jul 4, 2012 | 05:49 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Originally Posted by jox
Fan vad surt. Jag trodde du hade hittat var det var?
Jag har ju hittat det men inte orkat limma med loctite som man skall göra så jag använde en mcdonalds mugg istället tryckte in den mellan stänktskärmen och karossen. Fungerar utmärkt. Bör alltså tilläggas att för tillfället finns det alltså absolut inga extra vindljud upp till 200km/h tack vare muggen och nya dörrtätningslister. Faktum är att bilen fungerar förvånansvärt bra just nu. Den går så helvete med 30% E85 70% 98 oktan, enligt dynon i USA med samma modifikationer så är det 430 hp på bakhjulen men det är amerikanska hästkrafter...

Last edited by Erppa; Jul 4, 2012 at 05:59 AM.
Old Jul 4, 2012 | 06:02 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
From: Stockholm
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
McDonald's är fan bäst i världen. Skicka ett mail till dem och berätta om hur deras mugg är mer effektiv än en hel BMW verkstad så får du nog gratis Cheesburgers resten av livet.

Old Jul 4, 2012 | 06:17 AM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
From: Sweden
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Nu ska en blivande ekonom ut och skruva i en motor! Ska ha ut förgasaren och försöka göra rent, just nu läcker den som ett såll! Önska mig lycka till, har aldrig rört en motor förut

All times are GMT -4. The time now is 08:10 PM.