Swedish Teamspeeder? Get in here!
Seriör och bilhandlare i samma mening. Njaa ganska seriösa finns det väl men jag tycker att det är lite som med hantverkare att 90 % av de som finns på marknaden förstör för de 10 % som faktiskt gör ett bra jobb.
De andra servicekillarna och försäljarna på BMW/Mini är helt hopplösa. Så många gånger man får stå och vänta tills nån jävel kommer eller de gånger bilen varit inne på service/garantiärende och de säger att de inte hittar den?!
Nu är huvudsäljaren på Mini Gbg sonen till han på BMW Gbg och är en riktig lirare. Lite för nöjd för sig själv så tveksam till om det kommer bli bättre där. BMW Stuttgart t.ex. Var ju en helt annan värld när jag var där.
Jo, tyvärr märks ju de dumma och dåliga väldigt mycket. Träffade för första gången en trevlig servicekille igår på BMW. Ska lämna in Minin idag för en högtalare har börjar ge missljud. Låter som att något är löst i högtalaren typ och det känns rätt kasst efter bara två veckor :s
De andra servicekillarna och försäljarna på BMW/Mini är helt hopplösa. Så många gånger man får stå och vänta tills nån jävel kommer eller de gånger bilen varit inne på service/garantiärende och de säger att de inte hittar den?!
Nu är huvudsäljaren på Mini Gbg sonen till han på BMW Gbg och är en riktig lirare. Lite för nöjd för sig själv så tveksam till om det kommer bli bättre där. BMW Stuttgart t.ex. Var ju en helt annan värld när jag var där.
Förenade Bil i Malmö är dessvärre inte bättre. När jag lämnade in bilen så påpekade de att jag hade fel i min "hypotes" på vad som var fel. Det var inte bränslepumpen utan en högtryckspump i motorn även refererad till som HPFP. Jag behöll mitt lugn då jag slipper betala skiten. Men det brukar vara mer lag att servicekillarna aldrig fixar något som inte visar sig som ett fel i "datorerna". Audi Malmö är dock helt fantastiska och det är anledningen till att jag letar efter en Audi nu.
Jag har ju hittat det men inte orkat limma med loctite som man skall göra så jag använde en mcdonalds mugg istället tryckte in den mellan stänktskärmen och karossen. Fungerar utmärkt.
Bör alltså tilläggas att för tillfället finns det alltså absolut inga extra vindljud upp till 200km/h tack vare muggen och nya dörrtätningslister. Faktum är att bilen fungerar förvånansvärt bra just nu. Den går så helvete med 30% E85 70% 98 oktan, enligt dynon i USA med samma modifikationer så är det 430 hp på bakhjulen men det är amerikanska hästkrafter...
Bör alltså tilläggas att för tillfället finns det alltså absolut inga extra vindljud upp till 200km/h tack vare muggen och nya dörrtätningslister. Faktum är att bilen fungerar förvånansvärt bra just nu. Den går så helvete med 30% E85 70% 98 oktan, enligt dynon i USA med samma modifikationer så är det 430 hp på bakhjulen men det är amerikanska hästkrafter... Last edited by Erppa; Jul 4, 2012 at 05:59 AM.