Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #20491  
Old 04-21-2012, 03:21 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Sådär! Då har man hela dagen haft lite kvalitetstid med bilens målyta. Har bla. för första gången "claybarat" bilen och även maskinpolerat med "slipmedel" för första gången. Sedan lite carnauba vax på och avot!

Kan rekommendera Meguiars Ultimate Compound, tog fint bort diverse fläckar skapade av löv och fågelskit.


...och jaa, jag har ännu vinterdäcken på...
 
Attached Images  
  #20492  
Old 04-21-2012, 03:26 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by Nicke
Sådär! Då har man hela dagen haft lite kvalitetstid med bilens målyta. Har bla. för första gången "claybarat" bilen och även maskinpolerat med "slipmedel" för första gången. Sedan lite carnauba vax på och avot!

Kan rekommendera Meguiars Ultimate Compound, tog fint bort diverse fläckar skapade av löv och fågelskit.


...och jaa, jag har ännu vinterdäcken på...
Berätta mer Nicke, det låter intressant!
 
  #20493  
Old 04-21-2012, 03:43 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman
Berätta mer Nicke, det låter intressant!
Använde mig helt enkelt av Meguiars Paint Restoration Kit som innehåller allt man behöver. Webshop Man kan även göra allt för hand, men rubbade och polerade med maskin.

Är definitivt ingen pro detailer men detta gick fint och resultatet blev bra! Tid och tålamod behövs dock. Meguiars har på sina sidor bra videon om hur man skall göra.

Att claybara var en ganska uppväckande upplevelse. Att känna hur en väldigt "rough" yta blir "smooth" så enkelt var ganska förvånande. Och mängden skit som fastnade på leran även om bilen var väldigt nogrannt tvättad (avfättning + shampoo) var ju även lite förvånande.

Edit: linken styr fel, men du hittar kittet under bilvårdskit.
 
  #20494  
Old 04-21-2012, 04:11 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
OK, kitos paljon Nicke! Fin M3 som du har!
 
  #20495  
Old 04-21-2012, 04:16 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Nej jag tycker uppriktigt inte det. 360n och 430n är "riktiga bilar" i jämförelse. Jag tycker 458, MP4-12C och till viss del SLS ser trånga ut. Så fort jag ser dom tänker jag på att huka huvudet och dra ihop axlarna. Jag får helt enkelt en obekväm känsla av dom

Sen kanske det har att göra med att även om jag inte äger någon så är jag ett stort Porsche-fan. Gillar Porsche stil med att bygga snabba GT-bilar som GT2rs, GT3, GT3RS etc där man behöver svänga på ratten och växla själv. Helhetsintrycket är väl ordet jag söker efter ....eller nåt, det är svårt att sätta fingret på vad det riktigt är när det gäller spontanitet
Jag håller med om och älskar att porsche fortfarande kör på traditonell låda i sina värstingbilar. det är helt klart roligast. Dock kan jag tänka mig att en 458 är "ganska" rolig också. har tyvärr inte kört en än. Men jag förstår hur du tänker och jag håller med förutom angående utseendet. Jag tycker den är riktigt vacker!

 
  #20496  
Old 04-21-2012, 04:19 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by SHH
Ser den ofta i uppsala, han och hans föräldrar bor där. Vi äger en fastighet i närheten av deras hus, brukar ta en omväg förbi och kolla in deras uppfart, står alltid nåt nytt roligt där. Han har en vit 599 som är typ hamann kittad också.
 
  #20497  
Old 04-22-2012, 04:40 AM
Kelderek's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Feb 2012
Posts: 124
Kelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura aboutKelderek has a spectacular aura about
Någon som tycker att Maybach är snygg??
Ser ut som tidiga japanska försök att bygga lyxbilar på 80-talet.
Grillen påminner starkt om det man ser kinesiska tillverkare med krom-fetish smäcka på sina lyxmodeller.
Och varför all röd plast där bak??
 

Last edited by Kelderek; 04-22-2012 at 04:44 AM.
  #20498  
Old 04-22-2012, 05:14 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Nej den är inte snygg nånstans. Det var väl därför det gick åt skogen och produktionen lades ner...
 
  #20499  
Old 04-22-2012, 05:32 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Jag gillar inte de flesta men den på bilderna ovan tycker jag är precis lagom 'blacked out'.
 
  #20500  
Old 04-22-2012, 06:02 AM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Ser ut som Koreansk lyxbil ala 2000 talet, ugly!
 



All times are GMT -4. The time now is 11:00 AM.