Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #21491  
Old 06-07-2012, 03:25 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Jag har faktiskt inte så bra koll, men Adde hade väl en 996TT? Jag har hört att just Turbon ska vara riktigt pålitlig, men var och varannan 996 C2/4/S verkar ju ha bytt motor. Verkar livsfarliga . . . men det här är säkert en sån där grej som Erppa vet allt om

Haha E-skåpen var riktigt nice!! Rätt färg på dem också. Men de måste vara nyimporterade från sydeuropa för de rostade ju inte?!
Tyvärr kunde du inte se närbilderna på vårt skåp där för det rostar fan överallt nu typ mitt på dörrarna och fönsterstolparna! 30-års garanti?
 
  #21492  
Old 06-07-2012, 03:26 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
[QUOTE=SHH;1332015]Det får det väl ändå vara värt?

Såg en 458 från Schweiz idag:

[QUOTE]

Tror inte dock att det behöver betyda att bilen kommer från Schweiz. Hörde av någon att det blir billigare att ha bilen registrerad där nere. Finns några Porschar/Ferraris här i Kullavik och Hovås som har det med.
 
  #21493  
Old 06-07-2012, 03:26 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by Erppa
Faktum är att Rumänien var ett riktigt trevligt land. Inte ens då Nicke ödmjukt stod i nattklubben och kastade pengar i poolen fick vi stryk (vilket vi helt klart borde).

Ingen blev rånad, jag tror de facto att rumänien exporterat att alla tjuvar o gangstrar till resten av europa och bytt ut dem mot nya mercedes bilar stulna från tyskland.

Dock bodde vi inte som lokalbefolkningen:
Hotel Vega
Bucharest hotel JW Marriott, luxury accommodation in Bucharest City Center
Överenstämmer fullt, men känns som jag måste lite förklara mig så att man inte blir stämplad som en douchebag

Lokalbefolkningen kastade servetter i luften och jag hade inga servetter i fickorna utan bara sedlar, så man måste ju göra bästa av situationen för att smälta in... Sen var det ju fin service av lokala flickorna att plocka upp pengarna ur poolen och ge dem till bartendern som sedan gav dem tillbaks till mig
 
  #21494  
Old 06-07-2012, 03:31 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Inte riktigt lika ledig Torsdag här ....men 03:45 på Lördag morgon åker jag till Ukraina och då, mina kära vänner, kommer jag vara både ledig och full
Originally Posted by jox
Ert hotell ser mysigt ut!

Originally Posted by strebo
Som sagt ...
Originally Posted by Blackout
Med tanke på den här artikeln är nog det här ett troligare senario efter ett par dagar


Mötte för övrigt en silvrig Merca SL63 AMG Black Series för någon timme sedan men hann inte få upp telefunken och ta en bild :/
Som sagt ...
 

Last edited by strebo; 08-03-2012 at 09:28 AM.
  #21495  
Old 06-07-2012, 03:31 PM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
[QUOTE=Bronto;1332068][QUOTE=SHH;1332015]Det får det väl ändå vara värt?

Såg en 458 från Schweiz idag:


Tror inte dock att det behöver betyda att bilen kommer från Schweiz. Hörde av någon att det blir billigare att ha bilen registrerad där nere. Finns några Porschar/Ferraris här i Kullavik och Hovås som har det med.
Det är nog snarare så att det är billigare att registrera sig själv i Schweiz istället för att betala skatt i socialdemokratiska Sverige och bilen är bara bonus.
 
  #21496  
Old 06-07-2012, 03:34 PM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Jox vad innebär det för teamspeed nu när det blivit sålt?
 
  #21497  
Old 06-07-2012, 03:35 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Nicke
Överenstämmer fullt, men känns som jag måste lite förklara mig så att man inte blir stämplad som en douchebag

Lokalbefolkningen kastade servetter i luften och jag hade inga servetter i fickorna utan bara sedlar, så man måste ju göra bästa av situationen för att smälta in... Sen var det ju fin service av lokala flickorna att plocka upp pengarna ur poolen och ge dem till bartendern som sedan gav dem tillbaks till mig
Hahahaha, låter ju helt hysteriskt roligt! Nu fick jag den där härliga känslan av att "Fan, man borde försöka ta några glas brännvin med TS-finnarna. Dom verkar veta hur man dricker sprit. Inget jävla schteeeeeekande med skuuuuuumpa och sånt joxigt (phun intended!)"

[QUOTE=Erppa;1332080][QUOTE=Bronto;1332068]
Originally Posted by SHH
Det får det väl ändå vara värt?

Såg en 458 från Schweiz idag:



Det är nog snarare så att det är billigare att registrera sig själv i Schweiz istället för att betala skatt i socialdemokratiska Sverige och bilen är bara bonus.
Bingo!
 
  #21498  
Old 06-07-2012, 03:36 PM
EVO's Avatar
EVO
EVO is offline
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2008
Location: Sweden
Posts: 465
EVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond repute
Originally Posted by Erppa
Jox vad innebär det för teamspeed nu när det blivit sålt?
Finns det nån tråd om det?
 
  #21499  
Old 06-07-2012, 03:45 PM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Det finns en tråd men det är väl som att diskutera politik med en polis från Ukraina det finns bara en rätt åsikt.
 
  #21500  
Old 06-07-2012, 04:35 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Erppa
Jox vad innebär det för teamspeed nu när det blivit sålt?
Har DJ sålt det?! Shit..
 



All times are GMT -4. The time now is 11:14 AM.