Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #18971  
Old 01-06-2012, 01:08 PM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Ludas: låter som en spännande resa. Hur går bestigningen till? Vet ingenting om bergsklättring. Föredrar att åka upp för bergen med hiss, helikopter eller snökatt eller va de nu heter.

Själv skall man vecka 7 till Cervinia, vi skall även vara en natt i Milano och jag hoppas vi skulle lyckas fixa biljetter till någon fotbollsmatch. Vecka 10 till Val Thorens.

Grattis till JVM, Sverige spelade riktigt nice hockey. JVM är mycket roligare att kolla på då de blir så mycket mera mål en i "riktig" hockey.
 
  #18972  
Old 01-06-2012, 01:26 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Det låter inte heller så dåligt Erppa. Om du har tur med vädret kan du ju åka över från Cervinia till Zermatt och åka upp med Europas högsta lift, Klein Matterhorn. Det är en rätt spektakulär utsikt därifrån minst sagt Det är den högsta höjden jag har varit på hittills och jag upplevde inga höjdsymptom så det bådar iaf lite gott inför bergsbestigningen. Kilimanjaro är ju bara 2000 meter till...

Jag har aldrig klättrat med utrustning osv och det kommer inte heller behövas. Som du ser nedan så är berget inte särskilt brant så man kan vandra upp hela vägen. De första 4 dagarna kommer vi enbart gå uppför. Därefter går man lite upp och ner för att aklimatisera sig. Näst sista dagen går vi upp till ca 5000 meter men sedan ner igen för att sova över på ca 4700 meter. Dock sover vi bara några få timmar för vid midnatt packar vi våra saker och påbörjar toppbestigningen. Vi vandrar hela natten med pannlampor i arktiskt klimat för att komma upp till toppen lagom till soluppgången. Sedan går vi ner igen till lägret på 4700m för att käka lunch och fortsätter vidare nerför under eftermiddagen.



Håller med om JVM, riktigt skoj att titta på. Hoppas ni lyckas få biljetter till en Serie A match
 
  #18973  
Old 01-06-2012, 02:20 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Hahaha vafan snygg avatar återigen Ludas! och din resa låter galet häftig! Jox: Bahamas? Fuuuuuuuuuuuu

jag ska till Knivsta imorgon.... yey

JVM finalen igår var helt sjuk! Jag var så trött så jag visste knappt vad jag hette men adrenalinet höll mig vaken till 05.00. Bra tempo på smågrabbarna!
 

Last edited by Sideways_swe; 01-06-2012 at 02:23 PM.
  #18974  
Old 01-06-2012, 05:59 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Sååå har Autobahn flyttat lite norrut?

Avslöjande: Fri fart på 120-vägar - Byt Bil

Avslöjande: Fri fart på 120-vägar
Rikspolisstyrelsen: inga fortkörningsböter på motorvägar med hastighetsgräns på 120 km/h. Det är innehållet i ett internt brev som gått ut till samtliga polismyndigheter, det avslöjar Teknikens Värld.

Det låter för otroligt för att vara sant, men om det stämmer har det varit fri fart på 120-vägar i Sverige sedan den 4 december 2011. Och vad som kan låta som ett aprilskämt har blivit verklighet på grund av att det finns oklarheter i lagtexten om vilken som är den högsta tillåtna hastigheten i Sverige.

Det hela skedde när Trafikverket efter säkerhetsutredning höjde hastighetsbegränsningen på sju motorvägar till 120 km/h. Men lagboken var inte tillräckligt snabb. I boken som reglerar vad som är tillåtet i Svea rike står det:
”Fordon får inte föras med högre hastighet än 110 kilometer i timmen. Trafikverket får meddela föreskrifter om att den högsta tillåtna hastigheten på en motorväg ska vara 120 kilometer i timmen.”

Och det är här det blir intressant. Enligt Rikspolisstyrelsen ger den inledande texten i ordningsbotskatalogen inget stöd för polisen att skriva ut fortkörningsböter på 120-vägar. Och det är på grund av denna otydlighet som polisen fått order om att inte bötfälla förare som kör för fort på 120-vägarna.

Tidningen Teknikens Värld fick nys på detta och de ringde upp en poliskommissarie som bekräftade problemet. Men han hävdar att det för den skull inte råder fri fart.
– Det finns inte utrymme att sanktionera lagstiftningen och det betyder att den som kör 120 kör för fort utan att veta om det eftersom max hastighet egentligen är 110. Istället rapporterar man inte alls för att slippa diskussionen, säger kommissarien till tidningen.

redaktoren@bytbil.com
 
  #18975  
Old 01-06-2012, 07:38 PM
Blackout's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Linktown
Posts: 471
Blackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura aboutBlackout has a spectacular aura about
Jag såg någon lista på vilka platser i Sverige som hade dessa 120-sträckor och det var ju inte direkt några platser man besöker dagligen...
Och om man nu skulle spätta på ganska duktigt så lär dom nog ta dig för något annat, typ vårdslöshet lr liknande. Men visst jag håller med om att det är en lite komisk situation!
Gonatt!

Sent from my GT-I9100 using Teamspeed
 
  #18976  
Old 01-07-2012, 03:28 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Meanwhile in Canada.
 

Last edited by Ludas; 08-06-2012 at 02:54 PM.
  #18977  
Old 01-07-2012, 03:48 AM
SHH's Avatar
SHH
SHH is offline
Teamspeed Senior Member
Join Date: Oct 2011
Posts: 439
SHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the rough
Originally Posted by Ludas
Meanwhile in Canada.
Kan ingen skapa en tråd och säga åt McRae. Jag stör mig extremt mycket på honom och likaså på phunkshon.
 
  #18978  
Old 01-07-2012, 04:34 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Jag gillar att dom postar mycket bilder i gt3 och gt2 tråden. Annars så stör jag mig extremt mycket, speciellt på makrej.
 
  #18979  
Old 01-07-2012, 04:58 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Aj fitta vad ont det gjorde med vaccinsprutan. Varenda jävla sjukdom måste man typ vaccinera sig mot om man ska till Afrika...
 
  #18980  
Old 01-07-2012, 05:47 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Usch! jag har sprutfobi så inget Afrika för mig!

På tal om Afrika.
Igår var jag och tjejen i sthlm, inne på nån Galleria så hörde vi en snoffsig östermalms kärring säga till sin adopterade son.

"Om du inte lugnar ner dig nu så lämnar jag tillbaka dig till Afrika!"

Det kanske var lite hårt
 



All times are GMT -4. The time now is 01:16 PM.