Swedish Teamspeeder? Get in here!
Lite spännande att köpa en bil som ingen sett annat än på bild. Lite av grisen i säcken...
![Oh2](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/oh2.gif)
Den bygger ju mycket på nya 991:an och den har ju fått bra recensioner, så jag är knappast orolig!
Var på ett möte med Porsche-klubben förra veckan där vi fick titta närmare på en delvis nedplockad 991:a i Porsches verkstad. Verkligen imponerande bygge! Är också klart imponerad av den nya inredningen, ett rejält lyft!
Jag såg en 991 parkerad här i Sthlm i fredags, första gången jag ser den ute i det fria. Jag gillar nästan varenda detalj om jag ska vara ärlig. Särskilt motorljudet inne hos föraren med PSE påslaget låter galet bra, stort lyft från det tråkiga motorljudet i 996 och 997. Såg att du inte har PSE men jag tror inte det gör så mkt iom att det är en cab.
Jag ser fram emot nya Caymanen också. Den lär nog orientera sig rätt mkt till Boxstern rent utseendemässigt så antagligen inga större överraskningar. Däremot har jag länge känt att Cayman egentligen är det uppenbara valet före en 991 på svenska vägar. 991 är ju såklart överlägsen som cruiser på Autobahn eller vid långa färder men iom hastighetsbegränsningen i Sverige får man ju aldrig ut hela potentialen. Då är det ju roligare att han en mindre och lättare mer go-cart aktig bil som Cayman eller Boxster att sladda runt på landsvägar med.
Jag ser fram emot nya Caymanen också. Den lär nog orientera sig rätt mkt till Boxstern rent utseendemässigt så antagligen inga större överraskningar. Däremot har jag länge känt att Cayman egentligen är det uppenbara valet före en 991 på svenska vägar. 991 är ju såklart överlägsen som cruiser på Autobahn eller vid långa färder men iom hastighetsbegränsningen i Sverige får man ju aldrig ut hela potentialen. Då är det ju roligare att han en mindre och lättare mer go-cart aktig bil som Cayman eller Boxster att sladda runt på landsvägar med.
Jag såg en 991 parkerad här i Sthlm i fredags, första gången jag ser den ute i det fria. Jag gillar nästan varenda detalj om jag ska vara ärlig. Särskilt motorljudet inne hos föraren med PSE påslaget låter galet bra, stort lyft från det tråkiga motorljudet i 996 och 997. Såg att du inte har PSE men jag tror inte det gör så mkt iom att det är en cab.
Jag ser fram emot nya Caymanen också. Den lär nog orientera sig rätt mkt till Boxstern rent utseendemässigt så antagligen inga större överraskningar. Däremot har jag länge känt att Cayman egentligen är det uppenbara valet före en 991 på svenska vägar. 991 är ju såklart överlägsen som cruiser på Autobahn eller vid långa färder men iom hastighetsbegränsningen i Sverige får man ju aldrig ut hela potentialen. Då är det ju roligare att han en mindre och lättare mer go-cart aktig bil som Cayman eller Boxster att sladda runt på landsvägar med.
Jag ser fram emot nya Caymanen också. Den lär nog orientera sig rätt mkt till Boxstern rent utseendemässigt så antagligen inga större överraskningar. Däremot har jag länge känt att Cayman egentligen är det uppenbara valet före en 991 på svenska vägar. 991 är ju såklart överlägsen som cruiser på Autobahn eller vid långa färder men iom hastighetsbegränsningen i Sverige får man ju aldrig ut hela potentialen. Då är det ju roligare att han en mindre och lättare mer go-cart aktig bil som Cayman eller Boxster att sladda runt på landsvägar med.
Det verkar som om de "biffat" upp standardljudet på 991, har de gjort det också på 981 kanske det låter tillräckligt trevligt med cabben nere ändå... Annars går det alltid att eftermontera!
![Thumbup](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/thumbup.gif)
Cayman kommer säkert att se läcker ut om den lånar dragen från 981. Frågan är hur högt de vågar gå i effekt utan att riskera att kannibalisera på 991...
Faktum är att PSE för 981 inte är tillgängligt ännu, det verkar lite osäkert när de kan erbjuda det, men tidigast slutet av juni.
Det verkar som om de "biffat" upp standardljudet på 991, har de gjort det också på 981 kanske det låter tillräckligt trevligt med cabben nere ändå... Annars går det alltid att eftermontera!![Thumbup](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/thumbup.gif)
Cayman kommer säkert att se läcker ut om den lånar dragen från 981. Frågan är hur högt de vågar gå i effekt utan att riskera att kannibalisera på 991...
Det verkar som om de "biffat" upp standardljudet på 991, har de gjort det också på 981 kanske det låter tillräckligt trevligt med cabben nere ändå... Annars går det alltid att eftermontera!
![Thumbup](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/thumbup.gif)
Cayman kommer säkert att se läcker ut om den lånar dragen från 981. Frågan är hur högt de vågar gå i effekt utan att riskera att kannibalisera på 991...
![lol](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/rofl.gif)
Som sagt, jag är ju i ett moment 22 och kan inte laga den även om jag ville - de vill ju inte sälja mig delar ... och de är modellspecifika så jag kan inte sätta i nåt annat
Den processen kan ta hur lång tid som helst verkar det som. Och jag har nästan slutat bry mig för längesen . . .
![lol](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/rofl.gif)
Jag vet att du säkert skrivit det innan men jag har ju inte varit med från början och måste erkänna att jag inte har hundra koll på vad som hänt. Vem vill inte sälja delar och varför?
Har aldrig ens lyckats toppa min Boxster S... nådde 256 km/h på Autobahn innan den kom en Skoda eller nåt i vägen.
![Angry](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/angry.gif)
Hastigheten uppmätt på GPS och bilen accade fortfarande... så nog fanns det mer att ge!