Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #19821  
Old 02-27-2012, 08:23 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Som sagt, jag är ju i ett moment 22 och kan inte laga den även om jag ville - de vill ju inte sälja mig delar ... och de är modellspecifika så jag kan inte sätta i nåt annat Den processen kan ta hur lång tid som helst verkar det som. Och jag har nästan slutat bry mig för längesen . . .
Det känns som att vilken duktig Porschemek som helst skulle kunna fixa den om dom fick titta på den. Det är ju "bara" en trimmad Porsche,ingen NASA teknologi Finns massor med experter på Porschemotorer i sverige som skulle fixa den utan problem. just sayin
 
  #19822  
Old 02-27-2012, 08:40 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jodå, flera har tittat på den och jag har fått specat exakt vad som är fel - det är bara att ett par av delarna är specifika och man inte kan stoppa i något annat hur som helst (t ex veaxeln, eller bara en sån sak som att de har egna handgjorda kolvringar). Byta motor kan man ju göra, men då funkar istället inte lådan, osv Som sagt, moment 22.

Har dock fått nämnt för mig att inte prata allt för vitt och brett på forum då det ev ska upp i EU-domstolen inom kort. We'll see. w00t!

Tills vidare får hon stå, deppig och med trasig TS-logga i bakrutan. Nu dock i garage
 
  #19823  
Old 02-27-2012, 09:15 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Tungt med EU-domstolen Lycka till med allt, håller tummarna att det går vägen. Hennes röv är iaf sjukt sexig!
 
  #19824  
Old 02-27-2012, 10:50 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Osis. Jag hoppas du förstår att jag frågar av genuint intresse för en gångs skull och inte för att jävlas. Håller såklart tummarna för en så snabb och bra lösning så möjligt!
 
  #19825  
Old 02-27-2012, 02:46 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Jodå, flera har tittat på den och jag har fått specat exakt vad som är fel - det är bara att ett par av delarna är specifika och man inte kan stoppa i något annat hur som helst (t ex veaxeln, eller bara en sån sak som att de har egna handgjorda kolvringar). Byta motor kan man ju göra, men då funkar istället inte lådan, osv Som sagt, moment 22.

Har dock fått nämnt för mig att inte prata allt för vitt och brett på forum då det ev ska upp i EU-domstolen inom kort. We'll see. w00t!
Jag förstår. Hoppas det får ett lyckligt slut med den där bilen iaf. den är ju så fin och efter det här så förtjänar både du och bilen att få köras!

Vart får man TS klibba ifrån förresten? snacka med DJ eller?
 
  #19826  
Old 02-27-2012, 05:07 PM
cstroked's Avatar
Banned
Join Date: Jun 2008
Posts: 4,846
cstroked is just really nicecstroked is just really nicecstroked is just really nicecstroked is just really nicecstroked is just really nicecstroked is just really nicecstroked is just really nicecstroked is just really nicecstroked is just really nicecstroked is just really nicecstroked is just really nice
Jag vet att detta är relevant för varje svensk intressen ...

"Så E90 M3 kommer att publiceras i ett hyresavtal byta denna vecka, och jag tänker på 996 GT bilen igen. Min sista 996 GT2 är fortfarande den bästa bil jag någonsin har haft.

Jag söker lager och klara färger 2 eller 3 men priserna är överallt, så jag undrar om någon av er har någon idé om detta. "
 
  #19827  
Old 02-28-2012, 12:33 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
För i helvete Chase ...
 
  #19828  
Old 02-28-2012, 07:36 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Haha Adde, "beautiful swedish viking"
 

Last edited by strebo; 02-28-2012 at 07:37 AM.
  #19829  
Old 02-28-2012, 07:55 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
hehe

synd att vi inte låg först på den där längsta kuk listan som jag postade för längesen också. Den hade passat in fint Men vad jag kan minnas låg vi iaf före us
 
  #19830  
Old 02-28-2012, 08:01 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Om jag inte missminner mig var det en rätt stor skillnad faktiskt ... Får googla fram den om någon börjar babbla om att dom har snyggare brudar i miami eller LA eller vf dom nu kan komma dragandes med
 



All times are GMT -4. The time now is 04:10 AM.