Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #14151  
Old 06-09-2011, 10:05 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Som sagt,det blir inget köp.. måste hitta några andra fälgar. Ska foliera bilen på ett sätt som kommer bli riktigt fett!

Jox: funkar din bb bra? Min desire hd drar så sjukt mycket batteri. Glömmer jag billaddaren hemma en dag är det kört. Samma med iPhonen.. annars är jag nöjd med HDn. Men börjar ledsna på batteri tiden
Jepp, batterisugande telefoner gör dem helt oanvändbara. Batterierna verkar inte riktigt ha hängt med tekniken, fan min T68 jag hade för tio år sedan hade bättre än iPhonen. Som telefon så är BBn helt sanslöst bra, bästa jag någonsin haft. Den är inte särskilt snygg grafiskt när man pillar i undermenyer, men att använda den är helt perfekt. Jag pratar ett antal timmar och skickar ~100 mail om dagen, men har inte laddat den sen i tisdags. Nu har den 2/4 pluppar. Den är också kuksnabb i allting - noll fördröjning vad man än gör.

Men, den har en nackdel. ÅÄÖ är komplicerat, för de finns inte på tangentbordet så man måste in i extrakaraktärer och pilla. Och man orkar inte riktigt göra det varje gång . . .
 
  #14152  
Old 06-09-2011, 10:24 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
*Suck
Ibland blir till och med jag trött på juridik.

Har ni hört om nya Cookie-lagen som träder i kraft nu i juli?
Den innebär att när man surfar runt på olika sidor måste man aktivt samtycka till att sidan använder cookies. Ingen vet riktigt hur fan det här ska gå till, minst av allt lagstiftaren själv. Antagligen kommer det ploppa upp nån jävla ruta på alla hemsidor där man måste kryssa i "ja" för att kunna komma in på sidan. De förstör ju fan internet, varför ändra på ett fungerande system?
 
  #14153  
Old 06-09-2011, 10:53 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
*Suck
Ibland blir till och med jag trött på juridik.

Har ni hört om nya Cookie-lagen som träder i kraft nu i juli?
Den innebär att när man surfar runt på olika sidor måste man aktivt samtycka till att sidan använder cookies. Ingen vet riktigt hur fan det här ska gå till, minst av allt lagstiftaren själv. Antagligen kommer det ploppa upp nån jävla ruta på alla hemsidor där man måste kryssa i "ja" för att kunna komma in på sidan. De förstör ju fan internet, varför ändra på ett fungerande system?
Helt absurt, och kommer ändå aldrig funka i praktiken. Praktexempel på något som iscensatts av någon som inte fattar frågan, och där riktiga oberoende experter förmodligen inte ens ha fått kommit till tals. Grundtanken var säkert i första hand att komma ifrån skadlig kod etc - dvs wannabe-terrorister och virusmakare. Ja, dessa kommer ju säkert följa EU-direktiven .... öhh

Och i andra hand är det tredje/fjärdepartscookies som man som surfare ska veta om. Men 99% av alla webbläsare har det avstängt från början så det problemet existerar inte.

Och det roligaste av allt - det kostar $9,99 att flytta hela sin server och all skit till USA, så omfattas man inte av reglerna längre.
 
  #14154  
Old 06-09-2011, 11:40 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Haha vilket skämt. När det gäller internet så kommer lagstiftaren alltid vara 10 steg bakom. Lika bra att inse...

Sent from my U20i using Teamspeed
 
  #14155  
Old 06-09-2011, 12:34 PM
Chubster's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Mar 2008
Location: Helsinki
Posts: 302
Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Skulle tro att någon bygger ihop en plug-in till tex Firefox som "alltid klickar ja", eller något dylikt.
 
  #14156  
Old 06-09-2011, 01:12 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute


Inget skämt heller, hittade det på Blockets nyheter
 
  #14157  
Old 06-09-2011, 01:52 PM
Chubster's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Mar 2008
Location: Helsinki
Posts: 302
Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
^ ahahahah
 
  #14158  
Old 06-10-2011, 03:08 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Jag hade nästan tänkt posta ännu en Ted Gärdestad-video och berätta hur glad jag är över att det är fredag och fint väder. Hade tänkt gå tidigt från jobbet och åka vattenskidor på landet innan det blir mörkt. Men...

...kom visslandes in på kontoret med humöret på top när en delägares huvud sticker ut från hennes kontor och ropar in mig. "Hej vi ska stämma en jävel på måndag så du kan ju fixa i ordning alla pärmar med bilagorna? 50 bilagor är det och vi behöver 16 ex. Varsågod "

Bara så att ni förstår ungefär hur det känns. Tänk er att ni blir molested av framhjulet samtidigt som SoCal trycker sina feta brownies in i munnen på er och tvingar er läsa alla hans inlägg om sin mamma.
 
  #14159  
Old 06-10-2011, 03:12 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Tänk er att ni blir molested av framhjulet samtidigt som SoCal trycker sina feta brownies in i munnen på er och tvingar er läsa alla hans inlägg om sin mamma.
Haha, fan vad surt. Det är ju verkligen inget man vill vara med om. Du får sätta kopiatorn på riktigt pissig kvalitet så går det fortare

Vad har ni lantställe förresten? Du har sagt det förut men jag har minne som en guldfisk . . .
 
  #14160  
Old 06-10-2011, 03:25 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Furusund ligger det på, om man kör mot Norrtälje och sen längre ut i Skärgården. Det är sista ön som det går broar till, efter det får man ta färja till Yxlan och Blidö. Jag var ute hela förra helgen och sjösatte båten med pappa men hann inte åka så mkt. Denna helg blir det nog mera båt.

Vad händer själv i helgen?
 



All times are GMT -4. The time now is 11:47 AM.