Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #17741  
Old 11-04-2011, 08:05 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 5,524
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
Originally Posted by SHH
Nej, det har jag inte. Har bara vågat mig in en gång och då blev jag så distraherad av bilarna att jag glömde ta fram kameran! Men nu när jag vet att en FF huserar där inne måste jag väl hälsa på ännu den gång.

Förstår att många här är intresserade av klockor också så tänkte att jag kunde dela med mig av lite av det jag fick se ikväll:

Gillade detta bås bäst


Ojojoj...


Halvt kilo guld


Väldigt trevlig kväll! :-)
Fan missade watchout i år igen
 
  #17742  
Old 11-04-2011, 08:20 AM
SHH's Avatar
SHH
SHH is offline
Teamspeed Senior Member
Join Date: Oct 2011
Posts: 439
SHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the roughSHH is a jewel in the rough
Originally Posted by PorscheFanatic
Fan missade watchout i år igen
Kommer fler event! Du kan t.ex kika in hos Rob Engström som har en Patek-utställning just nu.

Är det du eller PorscheFanatic Junior som har en RO Chrono?

Älskar den här:

 
  #17743  
Old 11-04-2011, 09:52 AM
EVO's Avatar
EVO
EVO is offline
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2008
Location: Sweden
Posts: 465
EVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
svarttaxi ftw!

Läste för några veckor sen om en snubbe som blivit åtald i sthlm för att driva svarttaxiverksamhet. han hade 20 bilar i drift och omsatte typ 10mille. rakt ner i fickan. bra extra kneg!
Så länge det funkar är det säkert rena guldgruvan. Men jag tror jag hoppar det. hehe

Originally Posted by Dave S
Dörrvakt is the shit. Roligare jobb, samma tider, bättre betalt och fler brudar Jag jobbar fortfarande kvar för att det är så kul. Sen att det betalar av bilen plus nöjen varje månad är ju ingen nackdel.
Med mina 170cm och 60kg känner jag på mig hur det kommer sluta. Vet inte hur 'farligt' det är dock.


Som extra tror jag på taxi men det som tar emot mest är utbildningen med prov osv.
 
  #17744  
Old 11-04-2011, 10:33 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by EVO
Så länge det funkar är det säkert rena guldgruvan. Men jag tror jag hoppar det. hehe



Med mina 170cm och 60kg känner jag på mig hur det kommer sluta. Vet inte hur 'farligt' det är dock.


Som extra tror jag på taxi men det som tar emot mest är utbildningen med prov osv.
Det var väl ungefär så bitig som David var när han började?
 
  #17745  
Old 11-04-2011, 11:46 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
jag är inte så insatt i klockvärlden men en AP är fan bland det snyggaste klockorna enligt mig. Vad får man ge för en "standard" modell ca? 200lax?

edit: tänker då på den övre modellen på bilden ovan.
 

Last edited by Sideways_swe; 11-04-2011 at 11:47 AM.
  #17746  
Old 11-04-2011, 11:50 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
jag är inte så insatt i klockvärlden men en AP är fan bland det snyggaste klockorna enligt mig. Vad får man ge för en "standard" modell ca? 200lax?

edit: tänker då på den övre modellen på bilden ovan.
Jag vet inte riktigt hur "klockbranschen" funkar, det verkar som att alla får sjukt bra deals överallt . Men jag antar att man kan ta dessa priser som ett hum, mellan tummen och pekfingret så att säga....

Audemars Piguet - Alla klockor

Edit: Om det är en Royal Oak Offshore Vulcano ovan; http://www.uret.se/audemars-piguet-r...no-p-3828.html
 

Last edited by strebo; 11-04-2011 at 11:52 AM.
  #17747  
Old 11-04-2011, 11:53 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Jag vet inte riktigt hur "klockbranschen" funkar, det verkar som att alla får sjukt bra deals överallt . Men jag antar att man kan ta dessa priser som ett hum, mellan tummen och pekfingret så att säga....

Audemars Piguet - Alla klockor
som hittat! Skitbilligt ju! Speciellt dom i guld! lätt värt!!111!

det får nog bli den här http://www.uret.se/audemars-piguet-r...d-p-13266.html
 

Last edited by Sideways_swe; 11-04-2011 at 11:55 AM.
  #17748  
Old 11-04-2011, 11:58 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Men för att vara lite seriös så är det nåt sånt här jag skulle vilja ha

26020ST.OO.D001IN.01 Audemars Piguet Royal Oak Offshore Pris 157.375 kr

Fortfarande svindyrt för en klocka enligt mig men lite mer överkomligt och riktigt riktigt snygg.
 
  #17749  
Old 11-04-2011, 12:15 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Jo, jag hade jättegärna införskaffat mig en riktigt fin klocka men det kommer rätt långt ner på prioriteringslistan för tillfället känner jag. Har ju en hel drös med studieskulder som man gärna vill bli av med så fort så möjligt. Kanske skulle skaffa sig ett bra jobb med först...
 
  #17750  
Old 11-04-2011, 02:05 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Det var väl ungefär så bitig som David var när han började?
Nej då, jag var bra mkt tjockare när jag började, runt 80, men sen bantade jag ned mig en massa och nu lägger jag på mig till samma vikt fast muskler (är tanken iaf )
90 % av vad du gör är ju inte fysiskt, utan att kunna snacka med folk. Är du duktig på att snacka, så slipper du handla och vice versa. Fast det klart, det skadar ju inte att iaf se ut som om du inte är någon att bråka med
 



All times are GMT -4. The time now is 03:43 AM.