Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #17281  
Old 10-18-2011, 09:36 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Amen precis...men sen känner jag att jag vill bara ha kontakt med folk jag kan/vill/vågar be om tjänster och vise versa, ingen idé att hora ut sig som alla gör på ansiktsboken bara för att ens grannes bekant gökat på deras syrras hund ....

När jag söp sönder min 3GS och fick min 4G så körde jag en "återställ till tidigare säkerhetskopia" och då fick jag tillbaka _allt_. Dvs alla gamla kontakter, sms, MMS, bilder, låtar osv. Det enda jag behövde fylla i igen var diverse koder, dvs pinkod, skärmkod, mailkonto-koder, Appstore-kod etc.
Haha, fast LinkedIn är ju mer att knyta nya kontakter snarare än att hora sig med grannars bekantas hundar man redan gökat på. Men intressant att veta att du addade mig för att be om tjänster, behöver du låna pengar? Jag skulle nog ta bort all anknytning till Småland

Fan vad gött! Då ska jag se till att säkerhetskopiera alles ikväll. Jag vill ju inte sumpa min high score i Angry Birds!!
 
  #17282  
Old 10-18-2011, 09:40 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Hahaha! Batteritiden blir alltså SÄMRE med iOS5 läste jag precis Okej, never in facking hell att jag uppdaterar nu. Jag måste redan ladda skiten två jävla gånger om dagen.
 
  #17283  
Old 10-18-2011, 09:45 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Haha, fast LinkedIn är ju mer att knyta nya kontakter snarare än att hora sig med grannars bekantas hundar man redan gökat på. Men intressant att veta att du addade mig för att be om tjänster, behöver du låna pengar? Jag skulle nog ta bort all anknytning till Småland

Fan vad gött! Då ska jag se till att säkerhetskopiera alles ikväll. Jag vill ju inte sumpa min high score i Angry Birds!!
Haha, inte riktigt så jag menade men det visste du ju redan, jag vill ju känna dom som jag har som "connections".

Originally Posted by jox
Hahaha! Batteritiden blir alltså SÄMRE med iOS5 läste jag precis Okej, never in facking hell att jag uppdaterar nu. Jag måste redan ladda skiten två jävla gånger om dagen.
Faktiskt ingenting jag märkt men å andra sidan har ju Jason över 200 Apps på sin mobil så frågan är hur mycket han använder den ...
 
  #17284  
Old 10-18-2011, 09:46 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Jag körde in IOS5 på min Iphone 4 och det gick alldeles utmärkt. Syncade den först för säkerthetens skull. Allt var kvar, även mina angry birds high scores.

Jag har också linkedin och har också noterat att de rekryteringskonsulter jag blivit uppringd av under de senaste året har varit inne och kollat på min profil.

På tal om internet spionage så gick jag på en riktig nit gällande detta och striden om vem som skall betala nya turbon till min bmw. Företaget som sålt bilen hade kommit över några bilder på bilen på depån på Ahvenisto, därefter nekade de alla kostnader. Visserligen går processen nu via konsumentombudsmannen men ganska skrämmande. De bilder de hade fått tag på var inte några jag eller någo jag känner lagt upp utan bilder jag aldrig sett.
 
  #17285  
Old 10-18-2011, 09:48 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by jox
Hahaha! Batteritiden blir alltså SÄMRE med iOS5 läste jag precis Okej, never in facking hell att jag uppdaterar nu. Jag måste redan ladda skiten två jävla gånger om dagen.
Har inte märkt någon skillnad på batteritiden. Däremot tycker jag att telefonen är aningen snabbare.
 
  #17286  
Old 10-18-2011, 10:47 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Gratis SMS? Var hittar man det?



Äsch, det ska väl dom skita i ...
Det kallas iMessage. Alla som har en IOs-enhet skickar automatiskt gratis sms så fort man slagit på det i inställningar/meddelanden. blir blåa bubblor istället för gröna
 
  #17287  
Old 10-18-2011, 10:50 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Aha, alla som har en iOS5 enhet menar du?
 
  #17288  
Old 10-18-2011, 11:20 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Aha, alla som har en iOS5 enhet menar du?
Ah just det. Måste nog vara iOS5 enheter. Sjukt smidigt för nu kan jag smsa mina föräldrar och bror i Sverige gratis från min tyska telefon Operatörerna kan inte vara så glada över det!
 
  #17289  
Old 10-18-2011, 11:49 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Alltså, om det går att sms:a på det sättet, borde det då inte teoretiskt också vara möjligt att ringa på det sättet. Jag vet att det redan finns sådana apps, typ Viber, men oftast hör man sjukt dåligt. Skype funkar ju jävligt bra men det är drygt att behöva logga in osv. Om det skulle komma en enklare app än skype men med lika bra samtalskvalitet, vafan ska operatörerna göra då?
 
  #17290  
Old 10-18-2011, 12:10 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Alltså, om det går att sms:a på det sättet, borde det då inte teoretiskt också vara möjligt att ringa på det sättet. Jag vet att det redan finns sådana apps, typ Viber, men oftast hör man sjukt dåligt. Skype funkar ju jävligt bra men det är drygt att behöva logga in osv. Om det skulle komma en enklare app än skype men med lika bra samtalskvalitet, vafan ska operatörerna göra då?
Det är fortfarande deras nät som datatrafiken går på, och då skulle de ju per automatik bli helt överflödiga som operatörer ..... gratis att ringa överallt i hela världen liksom. Och de har ju redan satt sig i en ganska dum sits - kunde de ta betalt 300 spänn i månaden för fast datatrafik skulle det ju inte spela så stor roll, men nu kostar det ju bara typ en femtiolapp så de kan ju inte chockhöja heller. Så jag skulle inte direkt köpa aktier i telefonoperatörer på lång sikt
 



All times are GMT -4. The time now is 01:14 AM.