Swedish Teamspeeder? Get in here!
Startsida - VARTA Automotive
Sök återförsäljare och voila...
Måste man programera om audin för att den skall förstå att den har ett nytt batteri? På bmw måste man åtminstone progrmera om, om man byter till ett med mera ampärtimmar, annors laddar bilen det endast till t.ex. 55AH istället för 65 eller något liknande.
Sök återförsäljare och voila...
Måste man programera om audin för att den skall förstå att den har ett nytt batteri? På bmw måste man åtminstone progrmera om, om man byter till ett med mera ampärtimmar, annors laddar bilen det endast till t.ex. 55AH istället för 65 eller något liknande.
Last edited by Erppa; 11-29-2011 at 02:59 AM.
Efter snabb googling så kom jag fram till att även audi har active battery managment system i A8 så du är tvungen att åka in till audi för att registrera det nya batteriet anyway. Det är bara att böja sig framåt och ta det som det kommer av återförsäljaren. Antagligen kostar det väl som alltid med dessa grejer typ 4000 för batteriet och 1000 för att koda och sedan någo andra avgifter och så går man ut med en faktura på 5999 och funderar hur i helvete det blivit 10 gånger dyrare att byta ett batteri på en bil
![lol](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/rofl.gif)
Hahaha ![lol](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/rofl.gif)
Fast jag undrar lite vad det här Active Battery Management gör, för jag körde till jobbet en gång förra vintern på Porschens batteri när Audins hade laddat ur, och det var inget konstigt alls? Och det var dessutom ett lättviktsbatteri av annat fabrikat på typ 70 Ah, och OEM är 110.
Däremot har jag haft batteriet urkopplat en längre tid (~2 timmar) och då blev bilen helt knäpp och ingenting fungerade förutom motorn -inte ens blinkers!- så den fick nollställas med datorn.
![lol](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/rofl.gif)
Fast jag undrar lite vad det här Active Battery Management gör, för jag körde till jobbet en gång förra vintern på Porschens batteri när Audins hade laddat ur, och det var inget konstigt alls? Och det var dessutom ett lättviktsbatteri av annat fabrikat på typ 70 Ah, och OEM är 110.
Däremot har jag haft batteriet urkopplat en längre tid (~2 timmar) och då blev bilen helt knäpp och ingenting fungerade förutom motorn -inte ens blinkers!- så den fick nollställas med datorn.
Fan vad segt Jox.
Nästan lika segt som att jag måste jobba sjukt mkt denna vecka men samtidigt har ett facking grupparbete på universitetet som måste lämnas in början av nästa vecka. Det i sig är väl ingen fara, men idag träffade jag min grupp och där var en östeuropeisk tjej som är heeeeeeeeelt cp i huvudet. Hon vill köra Sovjetstilen och bestämma allt. Hade lust att säga till henne att här i Sverige har vi faktiskt demokrati till skillnad från hennes land men fegade ur...
Nästan lika segt som att jag måste jobba sjukt mkt denna vecka men samtidigt har ett facking grupparbete på universitetet som måste lämnas in början av nästa vecka. Det i sig är väl ingen fara, men idag träffade jag min grupp och där var en östeuropeisk tjej som är heeeeeeeeelt cp i huvudet. Hon vill köra Sovjetstilen och bestämma allt. Hade lust att säga till henne att här i Sverige har vi faktiskt demokrati till skillnad från hennes land men fegade ur...