Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #16471  
Old 09-21-2011, 12:46 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Hon ser ju onekligen glad ut . . .
Haha herregud. Det är sjukt ändå att Saab fortfarande lever. Hoppas verkligen att det är värt all tid och pengar som lagts ner nu. Eller så blir det sen bara:
"yes vi lyckades rädda alla dessa jobben! Det är ju otroligt. Fast hm ingen verkar vilja köpa våra bilar?"
 
  #16472  
Old 09-21-2011, 12:54 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Fan asså, ibland är det riktigt fittigt att både plugga och jobba parallellt.

Satt på föreläsningen idag när mobilen ringer från kontoret. Jag kan såklart inte svara utan loggar in på min jobbmail via laptoppen.
Jag fixar det som behöver göras och svarar på ett mail rätt kortfattat eftersom jag vill ta del av föreläsningen. Min chef uppfattade mitt kortfattade mail som att jag är sur och skriver i ett ännu mer kortfattat mail att jag har "fel inställning". Jag missuppfattar hans kortfattade mail och tror att han kritiserar min inställning på arbetet rent allmänt (han menade dock bara just detta mail). Jag lackar ur eftersom jag tycker kritiken är sjukt obefogad, etc etc.

Email suger verkligen ibland. Jävligt lätt att missförstå varandra.

En dålig dag på jobbet (även om jag inte ens var på jobbet idag) känns fan värre än att kugga en tenta.
 

Last edited by Ludas; 09-21-2011 at 12:55 PM.
  #16473  
Old 09-21-2011, 01:31 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Det hade aldrig hänt om jag hade varit din chef Ludas ....tänk på det!
 
  #16474  
Old 09-21-2011, 01:38 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Nej, för fan Ludas. Flytta ned till Gislaved och börja sälja smuggelsprit för Strebban istället!
 
  #16475  
Old 09-21-2011, 01:53 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Menade han alltså inställningen ... som i email-inställningar ... settings? Eller att du hade tråkig attityd i ett mail? Oavsett vilket så är det så sjukt sant - mail är extremt onyanserat. Och rätt dryg chef i vilket fall som helst, han har väl koll på ditt skolschema? Han kan ju inte förvänta sig samma respons när du inte jobbar.
 
  #16476  
Old 09-21-2011, 02:18 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Menade han alltså inställningen ... som i email-inställningar ... settings? Eller att du hade tråkig attityd i ett mail? Oavsett vilket så är det så sjukt sant - mail är extremt onyanserat. Och rätt dryg chef i vilket fall som helst, han har väl koll på ditt skolschema? Han kan ju inte förvänta sig samma respons när du inte jobbar.
Jag håller med Jox, klantig chef som inte har förståelse för att du är på annat håll, hade aldrig hänt om du jobbat för mig

När det gäller SAAB så säger jag: Sälj Aset Annars Byt! Det är ju uppenbart att ingen vettig människa vill köpa deras bilar sedan en 14-17 år tillbaka, lägg ner skiten!
 
  #16477  
Old 09-21-2011, 02:24 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jag har ju egentligen tyckt att man kan lägga ned Saab ända sedan de introducerade 9000, så jag vidhåller bara min ståndpunkt

... och hur kul är inte den här annonen då:
"Alla kulor och barpersonal är kompakta, och det är också den drivande erfarenhet." Haha! Vad fan betyder det?!
Porsche 911 T Targa - 1971 | Stockholm | Blocket
 
  #16478  
Old 09-21-2011, 02:32 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Jag har ju egentligen tyckt att man kan lägga ned Saab ända sedan de introducerade 9000, så jag vidhåller bara min ståndpunkt

... och hur kul är inte den här annonen då:
"Alla kulor och barpersonal är kompakta, och det är också den drivande erfarenhet." Haha! Vad fan betyder det?!
Porsche 911 T Targa - 1971 | Stockholm | Blocket
"Bilen är inte distriktet, men i mycket gott skick. Färgen är bra, men med några smärre skador. Det är en dröm att köra."


Han går nog på droger!
 
  #16479  
Old 09-21-2011, 02:33 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ Google translate Norska -> Svenska ....
 
  #16480  
Old 09-21-2011, 02:51 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Alltså, kan någon förklara Atomics senaste post i POV-tråden för mig, om hur hans bilar lät och hur det gav honom gåshud? Är inte han döv?!?!??!?! Jag vågar inte fråga, det kanske är känsligt.
 



All times are GMT -4. The time now is 07:47 PM.