Swedish Teamspeeder? Get in here!
335 har en piggyback box från burgermotorsport som jag varit mycket nöjd med, man kan t.ex. byta map från ratten + en massa andra funktioner. Downpipesen ersatta till 3 tums rör utan katalysator. Bilen borde alltså ha ca 400hp och 550nm vrid. (Inget jag kan bevisa men den går bra) Går rakt fram som en M3 E92, om inte aningen snabbare. M3 E46 har inte en chans rakt fram.
Bilen på bana, ja den är stor och relativt tung och det största problemet är avsaknande av diffbroms, vilket leder till massivt hjulspinn i utgången från långsamma kurvor. I övrigt är den stabil och lätt att köra. Standard msport chassi är aningen mjukt, men det är väl knappast en överraskning. Problemet med bilen är den enorma värmeutvecklingen från turbomaskinen och det märks helt klart att bmw inte tänkt på denna motor för banåkning (fattar inte hur 1M kan ha samma motor) då den går alldeles för varm för att kunna köra långa stint. Ok bör medges att höjning av effekten inte gjorde saken bättre och jag har planer på att skaffa större oljekylare och intercooler. Detta problem har debaterats in och ut på e90post. De första rapporterna på 1M och limp mode som bilen går i när oljan når ca 145 har redan kommit. Det finns dock flera som utökat oljekylarna på sina bilar i USA och har fått det att fungera bra. Man kan även köra vattenpumpen o fläkten på max effekt hela tiden via piggyback boxen och det underlättar mycket då man kan kyla ner bilen på det viset i depån.
Bromsarna är väl som en typisk bmw de stannar nog bra men känslan jmft med porsche är betydligt mycket sämre=svårare att dosera på gränsen. Detta går säkert att åtgärda med bättre vätska och klossar vilket jag kommer att testa då mina börjar vara slut.
Med en diffbroms, kräningshämmare och nedre bärarmar från M3 E92 (dessa passar rakt av) och något chassikit så tror jag att man skulle hänga på M3 E92 hur lätt som helst, man gör det ju nästan nu. Det är i utgångarna från kurvorna man tappar och kanske lite på att den kränger i snabba kurvor vilket gör att man inte vågar pressa. (fast det kanske är brist på mod och kunskap)
Kan väl avsluta med att porsche är bättre på bana (suprise) främst bromsar och kylning, men bmw är nog överraskande bra. Många har varit förvånade över hur snabb bilen faktiskt är på bana.
Bilen på bana, ja den är stor och relativt tung och det största problemet är avsaknande av diffbroms, vilket leder till massivt hjulspinn i utgången från långsamma kurvor. I övrigt är den stabil och lätt att köra. Standard msport chassi är aningen mjukt, men det är väl knappast en överraskning. Problemet med bilen är den enorma värmeutvecklingen från turbomaskinen och det märks helt klart att bmw inte tänkt på denna motor för banåkning (fattar inte hur 1M kan ha samma motor) då den går alldeles för varm för att kunna köra långa stint. Ok bör medges att höjning av effekten inte gjorde saken bättre och jag har planer på att skaffa större oljekylare och intercooler. Detta problem har debaterats in och ut på e90post. De första rapporterna på 1M och limp mode som bilen går i när oljan når ca 145 har redan kommit. Det finns dock flera som utökat oljekylarna på sina bilar i USA och har fått det att fungera bra. Man kan även köra vattenpumpen o fläkten på max effekt hela tiden via piggyback boxen och det underlättar mycket då man kan kyla ner bilen på det viset i depån.
Bromsarna är väl som en typisk bmw de stannar nog bra men känslan jmft med porsche är betydligt mycket sämre=svårare att dosera på gränsen. Detta går säkert att åtgärda med bättre vätska och klossar vilket jag kommer att testa då mina börjar vara slut.
Med en diffbroms, kräningshämmare och nedre bärarmar från M3 E92 (dessa passar rakt av) och något chassikit så tror jag att man skulle hänga på M3 E92 hur lätt som helst, man gör det ju nästan nu. Det är i utgångarna från kurvorna man tappar och kanske lite på att den kränger i snabba kurvor vilket gör att man inte vågar pressa. (fast det kanske är brist på mod och kunskap)
Kan väl avsluta med att porsche är bättre på bana (suprise) främst bromsar och kylning, men bmw är nog överraskande bra. Många har varit förvånade över hur snabb bilen faktiskt är på bana.
Har också lagt märke till 35ans värmeproblem. En kompis hade en chippad 335 och efter 3 st "motorvägsrace" så vart bilen 3-4sek långsammare 50-200.
Har 1M identisk motor/turbos/IC som en 335? Bara att dom har höjt laddtrycket lite?
France 2011 - a set on Flickr
Tog såklart också lite bilder på bilar o yachter.
Tack förresten Porschefanatic för tipset om plage mala utanför MC det var en mycket bra upplevelse att äta där på kvällen.
Tog såklart också lite bilder på bilar o yachter.
Tack förresten Porschefanatic för tipset om plage mala utanför MC det var en mycket bra upplevelse att äta där på kvällen.
Jag gillar den skarpt Adde. Särskilt framifrån ser den mer aggressiv och låg ut. Dock tycker jag den är lite trist inuti men det kan man nog ändra med lite coolare färgkombinatoner osv.
Sent from my U20i using Teamspeed
Sent from my U20i using Teamspeed
Är du kvar nere i Europa Felix? Hur är vädret?
Förresten, vad tycker ni om HGH-tråden? Jag tycker det känns sjukt skumt men alla är ju eld och lågor? No way att jag skulle sitta och injicera sprutor som värsta Sergelshoran.
Förresten, vad tycker ni om HGH-tråden? Jag tycker det känns sjukt skumt men alla är ju eld och lågor? No way att jag skulle sitta och injicera sprutor som värsta Sergelshoran.
![Smile](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/smile.gif)
Jag har inte läst vidare än OP, därefter tappade jag allt intresse. Menar du att folk nu har hypat varandra att ta en massa steroider? Sjukt... Ena hälften av jänkarna lever uteslutande på juice och andra på steroider. Inte konstigt att de beter sig som de gör.
335 har en piggyback box från burgermotorsport som jag varit mycket nöjd med, man kan t.ex. byta map från ratten + en massa andra funktioner. Downpipesen ersatta till 3 tums rör utan katalysator. Bilen borde alltså ha ca 400hp och 550nm vrid. (Inget jag kan bevisa men den går bra) Går rakt fram som en M3 E92, om inte aningen snabbare. M3 E46 har inte en chans rakt fram.
Bilen på bana, ja den är stor och relativt tung och det största problemet är avsaknande av diffbroms, vilket leder till massivt hjulspinn i utgången från långsamma kurvor. I övrigt är den stabil och lätt att köra. Standard msport chassi är aningen mjukt, men det är väl knappast en överraskning. Problemet med bilen är den enorma värmeutvecklingen från turbomaskinen och det märks helt klart att bmw inte tänkt på denna motor för banåkning (fattar inte hur 1M kan ha samma motor) då den går alldeles för varm för att kunna köra långa stint. Ok bör medges att höjning av effekten inte gjorde saken bättre och jag har planer på att skaffa större oljekylare och intercooler. Detta problem har debaterats in och ut på e90post. De första rapporterna på 1M och limp mode som bilen går i när oljan når ca 145 har redan kommit. Det finns dock flera som utökat oljekylarna på sina bilar i USA och har fått det att fungera bra. Man kan även köra vattenpumpen o fläkten på max effekt hela tiden via piggyback boxen och det underlättar mycket då man kan kyla ner bilen på det viset i depån.
Bromsarna är väl som en typisk bmw de stannar nog bra men känslan jmft med porsche är betydligt mycket sämre=svårare att dosera på gränsen. Detta går säkert att åtgärda med bättre vätska och klossar vilket jag kommer att testa då mina börjar vara slut.
Med en diffbroms, kräningshämmare och nedre bärarmar från M3 E92 (dessa passar rakt av) och något chassikit så tror jag att man skulle hänga på M3 E92 hur lätt som helst, man gör det ju nästan nu. Det är i utgångarna från kurvorna man tappar och kanske lite på att den kränger i snabba kurvor vilket gör att man inte vågar pressa. (fast det kanske är brist på mod och kunskap)
Kan väl avsluta med att porsche är bättre på bana (suprise) främst bromsar och kylning, men bmw är nog överraskande bra. Många har varit förvånade över hur snabb bilen faktiskt är på bana.
Bilen på bana, ja den är stor och relativt tung och det största problemet är avsaknande av diffbroms, vilket leder till massivt hjulspinn i utgången från långsamma kurvor. I övrigt är den stabil och lätt att köra. Standard msport chassi är aningen mjukt, men det är väl knappast en överraskning. Problemet med bilen är den enorma värmeutvecklingen från turbomaskinen och det märks helt klart att bmw inte tänkt på denna motor för banåkning (fattar inte hur 1M kan ha samma motor) då den går alldeles för varm för att kunna köra långa stint. Ok bör medges att höjning av effekten inte gjorde saken bättre och jag har planer på att skaffa större oljekylare och intercooler. Detta problem har debaterats in och ut på e90post. De första rapporterna på 1M och limp mode som bilen går i när oljan når ca 145 har redan kommit. Det finns dock flera som utökat oljekylarna på sina bilar i USA och har fått det att fungera bra. Man kan även köra vattenpumpen o fläkten på max effekt hela tiden via piggyback boxen och det underlättar mycket då man kan kyla ner bilen på det viset i depån.
Bromsarna är väl som en typisk bmw de stannar nog bra men känslan jmft med porsche är betydligt mycket sämre=svårare att dosera på gränsen. Detta går säkert att åtgärda med bättre vätska och klossar vilket jag kommer att testa då mina börjar vara slut.
Med en diffbroms, kräningshämmare och nedre bärarmar från M3 E92 (dessa passar rakt av) och något chassikit så tror jag att man skulle hänga på M3 E92 hur lätt som helst, man gör det ju nästan nu. Det är i utgångarna från kurvorna man tappar och kanske lite på att den kränger i snabba kurvor vilket gör att man inte vågar pressa. (fast det kanske är brist på mod och kunskap)
Kan väl avsluta med att porsche är bättre på bana (suprise) främst bromsar och kylning, men bmw är nog överraskande bra. Många har varit förvånade över hur snabb bilen faktiskt är på bana.
...tillsvidare kör jag ju ännu snabbare varvtider med min bil på den banan
![Let's Spar](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/boxing.gif)
![Smilie](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/smilie.gif)
![Smile](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/smile.gif)
Ja, skumma igenom får du se! Alla megahaussar det och ingen nämner ett skvatt om bieffekter, ens när jag frågar?! Det kan ju inte vara bra att mixtra med kroppen på det sättet. Jag tycker det är läskigt att bara ta en Alvedon när man inte absolut behöver det . . .