Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #15121  
Old 08-07-2011, 07:28 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Sniff Petrol är sjukt roliga
 
  #15122  
Old 08-07-2011, 02:19 PM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Skriker alla i svensktråden "Smite him!!!"? Väntar med spänning på fortsättningen jox
 
  #15123  
Old 08-07-2011, 03:01 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Har kommit på ett bra sätt att bli av med all min nyvunna fritid, istället för att plugga och jobba nätter har jag nu börjat spela golf istället. Fy fan vad dålig jag är, men det äter onekligen upp ens tid. har nog inte kommit hem innan 21 en enda kväll.
 
  #15124  
Old 08-07-2011, 03:52 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Väldigt intressant.

Än mer intressant är att V-power var 99 oktan förut - nu är det 98. Och i Tyskland är det 100.
För att vara exakt så var det förut (i Finland åtm) 99,7 okt och nu är det 98,8 okt. I Sverige har ni 98,2okt nuförtiden.

FIN förr 99,7RON http://www-static.shell.com/static/f...ensiini_tt.pdf
FIN nu 98,8RON http://www.st1.fi/ci/St1%20bensiini%2098E5_01012011.pdf
SVE nu 98,2RON http://www.st1.se/st1/elements.nsf/f...2011-06-01.pdf

Har en fetish med V-power och då min bil e mappad för 99, så känns det som att det är enda alternativet. Dessutom har jag blivit lärd att dyraste är alltid bäst!
 
  #15125  
Old 08-07-2011, 04:01 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
tycker det går alldeles för fort bara med 95, så jag är nöjd med det Körde hem från Båstad förut idag och det är i princip omöjligt att hålla hastigheten. Vill inte ens veta hur det är med en M3
 
  #15126  
Old 08-07-2011, 04:11 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Vill inte ens veta hur det är med en M3
...typ långsammare än med en 335i
 
  #15127  
Old 08-08-2011, 07:46 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Alltså...jänkarna. Varför är dom alltid så extrema i allt? Har ni läst klocksnubbens tråd om joos? Alltså ...nej, sluta. Jag vet inte vad som är värst, att han gör det och försöka pracka på alla andra hans skitsnack ELLER att alla andra verkar gå på det?
 
  #15128  
Old 08-08-2011, 08:03 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
^^ Ja alltså när tråden var ny läste jag typ första sidan men det hela kändes bara som en enda stor marknadsföringskampanj. Sedan dess har jag inte ens tänkt tanken på att kolla in där igen men har i flera dagar undrat varför den fortfarande ligger kvar på sida 1. Känns nästan som en jävla sekt det där...
 
  #15129  
Old 08-08-2011, 08:53 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Härligt Bronto. Hur känns det idag nu då?

Och, apropå inget vrid i motorn - min är en 200 Kompressor, ni har ju i alla fall en sexa! Så kom inte och snacka om trött motor Det är som att köra med handbromsen i. Å andra sidan kommer motorn och lådan leva längre än mänskligheten. Det är bara allt annat som går sönder, typ elhissar ramlar ner, rosten etc. Men som du säger, den är ju helt ENORM och så har den noll andrahandsvärde - den är väl värd ungefär lika mycket som en Macbook. Så då kan den lika gärna vara kvar när man själv eller någon kompis behöver köpa något stort, typ ett kylskåp, eller köra till tippen. Och faktum är att jag tycker fan bilen är snygg som Avantgarde.

Förresten: 73,4 kg idag. Jävlar. 4 kg på 9 dagar. Jag borde skriva en bok.
Igår var jag lite halvt förstörd (inte helt oväntat), men idag ska jag bränna ner till gymmet igen. Man får ju ändå ett sug efter det när man väl börjat. Hoppas att det finns bra grejer nere i Tyskland med så man inte tappar det igen.

Haha ja, men effekten finns bara uppe vid maxvarvtalen och det känna lite roligt. Är verkligen som natt och dag att köra skåpet för att sedan byta mot nya E350Dn. Den drar konstant

Fördelen är väl att du får bättre förbrukning än vi haha. Snittar ju inte ofta under en liter milen.
 
  #15130  
Old 08-08-2011, 10:30 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Wowza, sitter närmast i trans på jobbet och jobbar som aldrig förr med La Música de los dioses (2000) på fullt från Spotify. Skrämmande.
 



All times are GMT -4. The time now is 01:10 PM.