Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #15111  
Old 08-06-2011, 06:02 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Göra tvärtom? Äsch! Det är helt rätt som du gör nu, bli spinkig först så ser du utveckling mycket bättre när du väl börjar med vikter = Mycket enklare att motivera sig. Jag började som värsta räkan men när man ser utvecklingen blir det som en stor morot . (Och nej, varken jag eller mina underarmar är någon beefcake, men det syns mer på en räka än på ett megafetto )

F.ö glömde jag berömma din insats! Gött som fan med att du tar tjuren vid hornen. Grattis! (kanske är på sin plats? )

Jag har en polare som kämpat för att gå ner i vikt. Han och hans tjej är på gymmet 2-4ggr i veckan coh tränar. Han styrketränar iofs bara (vilket är fel om du enbart ska ner i vikt) men gick ner från 109kg till 95kg. Nu när han kom tillbaka från semestern, PANG! 106kg . . .
 
  #15112  
Old 08-06-2011, 06:16 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
F.ö, har ni märkt att den argamaskinen har slutat påpeka allas ägodelar och om hur dom skulle kunna bli znyggare? Jag vill faktiskt ta åt mig äran för att jag sa till han för några veckor sedan, aldrig fått så mkt rep som då.
 
  #15113  
Old 08-06-2011, 06:25 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
Göra tvärtom? Äsch! Det är helt rätt som du gör nu, bli spinkig först så ser du utveckling mycket bättre när du väl börjar med vikter = Mycket enklare att motivera sig. Jag började som värsta räkan men när man ser utvecklingen blir det som en stor morot . (Och nej, varken jag eller mina underarmar är någon beefcake, men det syns mer på en räka än på ett megafetto )

F.ö glömde jag berömma din insats! Gött som fan med att du tar tjuren vid hornen. Grattis! (kanske är på sin plats? )

Jag har en polare som kämpat för att gå ner i vikt. Han och hans tjej är på gymmet 2-4ggr i veckan coh tränar. Han styrketränar iofs bara (vilket är fel om du enbart ska ner i vikt) men gick ner från 109kg till 95kg. Nu när han kom tillbaka från semestern, PANG! 106kg . . .
Haha tack. Det är enklare när man är ledig och kan fokusera typ 50% av dagen åt det. Jag är lyckligtvis inte helt spinkig under, har hållit på och styrketränat ett par gånger i veckan i alla fall sedan mars någon gång, även om det är på hobbynivå och man behöver gå upp ett antal nivåer nu. Mitt mål är inte alls att bli någon fitnessgalning eller kukrippad, utan snarare bra i form och underhålla det ganska bra så man inte behöver bry sig så extremt mycket om vad man äter hela tiden.

Surt med polaren. Var det bara under semestern han gick upp från 95 till 106?!? Jävlar, vad gjorde han? Bara att börja om då


Originally Posted by strebo
F.ö, har ni märkt att den argamaskinen har slutat påpeka allas ägodelar och om hur dom skulle kunna bli znyggare? Jag vill faktiskt ta åt mig äran för att jag sa till han för några veckor sedan, aldrig fått så mkt rep som då.
Haha har märkt det också!! Extremt bra jobbat!!
 
  #15114  
Old 08-06-2011, 06:53 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Haha tack. Det är enklare när man är ledig och kan fokusera typ 50% av dagen åt det. Jag är lyckligtvis inte helt spinkig under, har hållit på och styrketränat ett par gånger i veckan i alla fall sedan mars någon gång, även om det är på hobbynivå och man behöver gå upp ett antal nivåer nu. Mitt mål är inte alls att bli någon fitnessgalning eller kukrippad, utan snarare bra i form och underhålla det ganska bra så man inte behöver bry sig så extremt mycket om vad man äter hela tiden.

Surt med polaren. Var det bara under semestern han gick upp från 95 till 106?!? Jävlar, vad gjorde han? Bara att börja om då




Haha har märkt det också!! Extremt bra jobbat!!
Som du kanske fattar så är han en rätt stor (lång och rund) kille, så när han ska dricka öl dyker han upp med ett flak 33cl och häller i sig typ 17-18st innan vi går ut. Han är helt makalös, så fort han börjat dricka så dricker han typ en öl var 15e min. Och han gillar att dricka öl 3-4ggr i veckan på sin semester. Lägg då till att han inte tränade något under semestern (5veckor) ....men visst, han har enkelt att lägga på sig. Hans bror är pluffsig han med.

Det låter vettigt med träningsdosen. Kämpa som fan i början sen är det mest underhåll tycker jag, du klarar dig lätt på 3pass i veckan sedan.
 
  #15115  
Old 08-06-2011, 09:44 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Surt Bronto. Inte superskåpets fälgar väl?! Hoppas du gav henne en örfil och visade vem som bestämde.

Förresten - såg ni det här? De här slutrören var ju sjuuukt fula när man ser att det går ihop till ett rör precis med en gång https://teamspeed.com/forums/997-996...o-turbo-s.html
Jo, och fälgarna hade ju knappt en skråma efter 18k mil

Har du kvar skåpet fortfarande? Vårt har kämpat på länge, men tror att det kommer få en efterträdare till hösten. Fördelen är ju att den är så sjukt stor inuti och man kan verkligen använda den utan att bry sig för mycket. Synd bara att man måste varva ur motorn totalt för att kunna komma nånstans. Finns knappt något vrid i den 280 motorn. Min Mini hade ju t.o.m. mer Nm än den
 
  #15116  
Old 08-06-2011, 09:48 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Haha, ett nytt liv? Jag tror kombinationen av att från ena sekunden inte röra på mig alls till att gå på kaloriunderskott tillsammans med 120 min cardio och 45 minuter styrka varje dag har gjort mig lite mör.

Men jävlar vad fort det går när man är riktigt strikt. Vägde mig precis, ner ett kilo till. Nu behövs bara två till. w00t!
Härligt. Kom precis in från gymmet och förväntar mig duktigt med träningsvärk imorn! Detta året har jag plöjt 200 % plugg och inte hunnit med något gym alls typ. Sen över sommaren har jag bara chillat, solat och käkat. Tydligen hade detta en negativ effekt på mina muskler så nu är det bara att bita ihop och köra
 
  #15117  
Old 08-07-2011, 04:51 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Härligt Bronto. Hur känns det idag nu då?

Och, apropå inget vrid i motorn - min är en 200 Kompressor, ni har ju i alla fall en sexa! Så kom inte och snacka om trött motor Det är som att köra med handbromsen i. Å andra sidan kommer motorn och lådan leva längre än mänskligheten. Det är bara allt annat som går sönder, typ elhissar ramlar ner, rosten etc. Men som du säger, den är ju helt ENORM och så har den noll andrahandsvärde - den är väl värd ungefär lika mycket som en Macbook. Så då kan den lika gärna vara kvar när man själv eller någon kompis behöver köpa något stort, typ ett kylskåp, eller köra till tippen. Och faktum är att jag tycker fan bilen är snygg som Avantgarde.

Förresten: 73,4 kg idag. Jävlar. 4 kg på 9 dagar. Jag borde skriva en bok.
 
  #15118  
Old 08-07-2011, 04:57 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Starta en motionsblogg Jox - Joxxie Poos shtekiga träningsblogg

Fan 2 timmar tennis igår satte sina spår. Sovit som en prinsessa inatt.
 
  #15119  
Old 08-07-2011, 05:16 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
FILM: F1-bensin mot vanlig bensin :: Nyheter - auto motor & sport
Förutom att man förundras över hur Alonso kan prata så oerhört dålig engelska, så är det häftigt att se vilken liten skillnad det är mellan v power och deras race fuel.
 
  #15120  
Old 08-07-2011, 07:03 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Väldigt intressant.

Än mer intressant är att V-power var 99 oktan förut - nu är det 98. Och i Tyskland är det 100. Förresten tänker jag alltid på den här när jag hör Alonso

 



All times are GMT -4. The time now is 07:07 PM.