Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #14901  
Old 07-25-2011, 04:49 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by Nicke
Självklart! Ute 30+ och sen går man i bastun i 90+ och smiskar sig själv med ris... Int e de väl någo ologiskt med det inte?
Hehe, jag känner en finne till, han har också sagt att det är varmt i Finland, till skillnad från Sverige där det bara regnar mest nu tycker jag. Jag har jobbat idag, hela dagen, så kul är min semester!

Jag tillbringade en sommar för länge sedan i Finska viken, bastu, båt, fiska, grillade fiskarna, åkte från ena ön till den andra, det var riktigt roligt. Vi var så nära ryska gränsen så vi fick ha tillstånd för det. Haapansaari och Lavansaari m.m.

Sista dagen vi skulle hem var det fint väder halva dagen, vi åkte runt och fikade feta bullar och korvar. Sen sista sträckan så stormade det upp rejält, har nog aldrig spytt så mycket i hela mitt liv, spydde min svärfar i ansiktet i stormen.

Glömmer aldrig min svärmors bror som var skeppare, Jussi hette han, tyvärr död nu. Han var så himla cool, han sa hela tiden: titta på horisonten, den är rak.
 
  #14902  
Old 07-25-2011, 05:03 PM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2011
Location: Sweden
Posts: 525
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Originally Posted by Axman
Hehe, jag känner en finne till, han har också sagt att det är varmt i Finland, till skillnad från Sverige där det bara regnar mest nu tycker jag. Jag har jobbat idag, hela dagen, så kul är min semester!

Jag tillbringade en sommar för länge sedan i Finska viken, bastu, båt, fiska, grillade fiskarna, åkte från ena ön till den andra, det var riktigt roligt. Vi var så nära ryska gränsen så vi fick ha tillstånd för det. Haapansaari och Lavansaari m.m.

Sista dagen vi skulle hem var det fint väder halva dagen, vi åkte runt och fikade feta bullar och korvar. Sen sista sträckan så stormade det upp rejält, har nog aldrig spytt så mycket i hela mitt liv, spydde min svärfar i ansiktet i stormen.

Glömmer aldrig min svärmors bror som var skeppare, Jussi hette han, tyvärr död nu. Han var så himla cool, han sa hela tiden: titta på horisonten, den är rak.
 
  #14903  
Old 07-25-2011, 05:06 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman
Hehe, jag känner en finne till, han har också sagt att det är varmt i Finland, till skillnad från Sverige där det bara regnar mest nu tycker jag. Jag har jobbat idag, hela dagen, så kul är min semester!

Jag tillbringade en sommar för länge sedan i Finska viken, bastu, båt, fiska, grillade fiskarna, åkte från ena ön till den andra, det var riktigt roligt. Vi var så nära ryska gränsen så vi fick ha tillstånd för det. Haapansaari och Lavansaari m.m.

Sista dagen vi skulle hem var det fint väder halva dagen, vi åkte runt och fikade feta bullar och korvar. Sen sista sträckan så stormade det upp rejält, har nog aldrig spytt så mycket i hela mitt liv, spydde min svärfar i ansiktet i stormen.

Glömmer aldrig min svärmors bror som var skeppare, Jussi hette han, tyvärr död nu. Han var så himla cool, han sa hela tiden: titta på horisonten, den är rak.
Ljudar kul! Gällande sjösuka så det är ju bara naturens sätt att säga att man skall skaffa en snabbgående båt - en som dunkar och slår istället för rullar edit: att stirra på horisonten brukar hjälpa, det är det enda stabila man ser och hjälper balanssinnet att fatta hur man gungar.

Gällande vädret så det är ju en av de få fördelarna med att vara granne med Ryssland, inlandsvärmen från ryssland kommer hit!
 

Last edited by Nicke; 07-25-2011 at 05:08 PM.
  #14904  
Old 07-25-2011, 05:11 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by Nicke
Ljudar kul! Gällande sjösuka så det är ju bara naturens sätt att säga att man skall skaffa en snabbgående båt - en som dunkar och slår istället för rullar edit: att stirra på horisonten brukar hjälpa, det är det enda stabila man ser och hjälper balanssinnet att fatta hur man gungar.

Gällande vädret så det är ju en av de få fördelarna med att vara granne med Ryssland, inlandsvärmen från ryssland kommer hit!
Det var en dunkabåt, och en stor sådan Jag har själv haft båt efter det och varit ute i värre sjö än så, utan att må dåligt!
 
  #14905  
Old 07-26-2011, 03:05 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Fy fan vad vidrigt. Hur kan man sjunka så lågt så att man försöker spinna en sådan grej till att stärka den egna politiska agendan? SD-politiker delar Breiviks åsikter - DN.SE
 
  #14906  
Old 07-26-2011, 04:14 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Uhh, bra dag igår/inatt. Ligger nu på hotell i Prag och har druckit en öl. Ska faktiskt ta och stämpla ut några timmar. Körde hela natten igenom och knoppade 1h i bilen utanför Prag.

Adde - Är du kvar i Barcelona!? Isåfall måste du, och jag menar verkligen MÅSTE, besöka La Champagneria. Pissbilligt och gott som få med burgare och Cava. Man käkar stående så det är ingen riktig restaurang men fungerar utmärkt som Lunch, speciellt om man vill bli lite salongs
 
  #14907  
Old 07-26-2011, 04:41 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Roadtrip är ju nog bara så jävla fint!

Dagens tips! Jävla bra låt mashup! (lyssna eller ladda ner gratis och lagligt!) Mashup-Germany - Saxophomental by MashupGermany on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
 
  #14908  
Old 07-26-2011, 07:47 AM
Chubster's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Mar 2008
Location: Helsinki
Posts: 302
Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Först 1 vecka semester, och sedan sitter man i skolans bibliotek och skriver på slutarbete medan det är +500 grader utanför. FML. Väntar nästan tillbaka till Danmark var vädret är otroligt uselt så man inte blir helt galen med att sitta inomhus!

Ha en trevlig fortsatt sommar!
 
  #14909  
Old 07-26-2011, 12:54 PM
Chubster's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Mar 2008
Location: Helsinki
Posts: 302
Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
The dark side of Dubai - Johann Hari, Commentators - The Independent
Låter exakt som min polare berättade före han fattade att dra åt helvete från sandlådan.
 
  #14910  
Old 07-26-2011, 02:52 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Nov 2010
Posts: 3,885
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmhhhhhhhhhhhh 
 



All times are GMT -4. The time now is 04:39 AM.