Swedish Teamspeeder? Get in here!
Aler, om du är Enköping born and raised känner du säkert till Torsvi gård? Det är dit jag ska på släktträff 
Verkar som alla i svensktråden är på bra humör och laddade inför imorgon (förutom jox som nog sitter med kläderna på i duschen och vaggar fram och tillbaka).
Ha en sjukt jävla trevlig midsommar allihopa, nu fullt ös medvetsslös!!!
Sent from my U20i using Teamspeed

Verkar som alla i svensktråden är på bra humör och laddade inför imorgon (förutom jox som nog sitter med kläderna på i duschen och vaggar fram och tillbaka).
Ha en sjukt jävla trevlig midsommar allihopa, nu fullt ös medvetsslös!!!
Sent from my U20i using Teamspeed
Stort grattis! Kommer själv ihåg den dagen för det var nästan exakt 5 år sen. Dan innan jag skulle dra till USA med och satte uppkörningen på första
Sjukt nice att få det avklarat då.
Sjukt nice att få det avklarat då. Jääävlarrrrrrr! VÄRLDENS STÖRSTA ÄLG sprang rakt ut framför mig på en öde 70-sträcka för en halvtimme sen. Hade PRECIS lagt ifrån mig mobilen efter att ha läst ett sms och hann bara se hur det prasslade till i skogsbrynet intill vägen, och av någon undermedveten anledning får jag bara för mig att det är något som kommer hända så jag STÄLLER mig på bromsen.
Två sekunder senare kommer en trött men ENORM älg lunkandes ut precis framför bilen, tittar sig om, tittar snabbt på mig ... och springer över på andra sidan, minding his own business.
Sitter kvar i säkert en minut, mitt i vägen, och bara funderar på vad fan som hände.
Fortfarande helt skakis. Hade sms'et varit tre ord längre så hade jag läst i en sekund till och haft en älg rakt igenom rutan, och med stor sannolikhet varit död/förlamad.

Två sekunder senare kommer en trött men ENORM älg lunkandes ut precis framför bilen, tittar sig om, tittar snabbt på mig ... och springer över på andra sidan, minding his own business.
Sitter kvar i säkert en minut, mitt i vägen, och bara funderar på vad fan som hände.
Fortfarande helt skakis. Hade sms'et varit tre ord längre så hade jag läst i en sekund till och haft en älg rakt igenom rutan, och med stor sannolikhet varit död/förlamad.

Att äga en bmw 335 är roligt ibland. Igår var det inte det limp mode 2 ggr på banan. Bilen går för varm. Visserligen ett mycket känt fel men endå störande. Speciellt som fläkten går på först EFTER att man lyckats skapa limp mode.
Idag när man körde till jobbet fick man en ny felkod cornering lights failure. Ok inte så farligt förutom att varje gång man svänger på ratten så kommer pling o felkodslamppan tänds. Jippii bäst att inte svänga mera.
Det blir ju inte bättre av att avgasröret skramlar (butterfly valve och/eller wastegaterna), dörrlisterna inte är täta (återförsäljaren justerade dörrarna men det blev bara marginelt bättre) och något skramlar i fram i hastigheter över 120. Sedan har man också lyckats med battery level low fast batteriet var bytt men det försvann av sig själv och low tyre air pressure fast däcken hade rätt tryck.
Idag när man körde till jobbet fick man en ny felkod cornering lights failure. Ok inte så farligt förutom att varje gång man svänger på ratten så kommer pling o felkodslamppan tänds. Jippii bäst att inte svänga mera.
Det blir ju inte bättre av att avgasröret skramlar (butterfly valve och/eller wastegaterna), dörrlisterna inte är täta (återförsäljaren justerade dörrarna men det blev bara marginelt bättre) och något skramlar i fram i hastigheter över 120. Sedan har man också lyckats med battery level low fast batteriet var bytt men det försvann av sig själv och low tyre air pressure fast däcken hade rätt tryck.
Kanske jag borde klargöra. Har alltid tyckt om BMW och anser att 335 coupe är en av de bästa till köregenskaperna och utseende coupen på marknaden. Dessutom har den överlägsen effekt/pris ratio. Men men min tidigare 320I som hade gått 2000 mil vid inköp och 9000 mil vid försäljning gick följande saker sönder; servopumpen, tändspolerna så den gick på 3cylindrar utöver detta hade den något problem med ventilstyrningen som gjorde att den hade ett hack i effektkurvan vid 3000 varv. Det problemet blev aldrig åtgärdat ordentligt.
Man undrar ju verkligen hur bmw kan ha så nöjda kunder som de har speciellt som servicen i Finland är under all kritik. Eller är det så att de som köper BMW aldrig kan medge att de inte har så jättebra kvalitet? Visserligen verkar ju de Audi A3 3.2 komppisar haft inte heller vara direkt felfria. Kanske de bara ska vara så?
Midsommar skall firas på Åland, vid havet givetvis.
Man undrar ju verkligen hur bmw kan ha så nöjda kunder som de har speciellt som servicen i Finland är under all kritik. Eller är det så att de som köper BMW aldrig kan medge att de inte har så jättebra kvalitet? Visserligen verkar ju de Audi A3 3.2 komppisar haft inte heller vara direkt felfria. Kanske de bara ska vara så?
Midsommar skall firas på Åland, vid havet givetvis.

Appropå premiumbilar och strul:
Min mammas A3 Cab -09 som gått 3500 mil har fått ett rasat svänghjul. Audi sade för en månad sen att de minsan inte kunde fixa detta innan midsommar (de skrattade åt henne och sa typ haha, vi bokar in folk i juli typ). De vill heller inte stå för kostnaden eller erkänna att det kan vara ett produktionsfel.
Kopplingen i sig var i kanonskick, motorn likaså.
Jääävlarrrrrrr! VÄRLDENS STÖRSTA ÄLG sprang rakt ut framför mig på en öde 70-sträcka för en halvtimme sen. Hade PRECIS lagt ifrån mig mobilen efter att ha läst ett sms och hann bara se hur det prasslade till i skogsbrynet intill vägen, och av någon undermedveten anledning får jag bara för mig att det är något som kommer hända så jag STÄLLER mig på bromsen.

Men i Skåne är det 2 plus: lite älg och oftast flackt med bra sikt åt sidorna!
Sååja, ut genom hem dörren, spritköp, matköp, blomköp och tillbaks in genom hem dörren=50min! Med bilväg och allt. Sällan är man så effektiv. Glad midsommar åt er alla!
YouTube - ‪IKEA - Banned Commercial - Swedish Midsummer‬‏
YouTube - ‪Äntligen Midsommar‬‏
YouTube - ‪IKEA - Banned Commercial - Swedish Midsummer‬‏
YouTube - ‪Äntligen Midsommar‬‏
Tack för alla gratulationer! Känns galet bra måste jag säga!
Just nu ser det ut som att jag kanske väntar med bilköpet till nästa sommar, som en liten studentpresent åt mig själv. Hade hoppats på att köpa nu under kommande veckorna, men jag vet ärligt talat inte om jag kommer att ha tid att bruka en bil då jag har massor av skolarbete framför mig. Är dock helt inne på en Z4 3.0. Tror att det är en riktigt bra bil för mig. Rolig att köra, cab, riktigt snygg och förmodligen bra andrahandsvärde framöver (baserat på Z3:ans prisbild). Blir det inte en Z4 blir det nog en 330 Coupé (E46).
Förstår att du blev riktigt omskakad efter mötet med älgen Jox, tur att det gick bra. En älg är det sista man vill ha in genom framrutan.
Just nu ser det ut som att jag kanske väntar med bilköpet till nästa sommar, som en liten studentpresent åt mig själv. Hade hoppats på att köpa nu under kommande veckorna, men jag vet ärligt talat inte om jag kommer att ha tid att bruka en bil då jag har massor av skolarbete framför mig. Är dock helt inne på en Z4 3.0. Tror att det är en riktigt bra bil för mig. Rolig att köra, cab, riktigt snygg och förmodligen bra andrahandsvärde framöver (baserat på Z3:ans prisbild). Blir det inte en Z4 blir det nog en 330 Coupé (E46).
Förstår att du blev riktigt omskakad efter mötet med älgen Jox, tur att det gick bra. En älg är det sista man vill ha in genom framrutan.