Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools

Search this Thread

Old Jun 23, 2011 | 07:25 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
From: Sweden
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ Haha. Ja, grattis!

Old Jun 23, 2011 | 08:23 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Kanske jag borde klargöra. Har alltid tyckt om BMW och anser att 335 coupe är en av de bästa till köregenskaperna och utseende coupen på marknaden. Dessutom har den överlägsen effekt/pris ratio. Men men min tidigare 320I som hade gått 2000 mil vid inköp och 9000 mil vid försäljning gick följande saker sönder; servopumpen, tändspolerna så den gick på 3cylindrar utöver detta hade den något problem med ventilstyrningen som gjorde att den hade ett hack i effektkurvan vid 3000 varv. Det problemet blev aldrig åtgärdat ordentligt.

Man undrar ju verkligen hur bmw kan ha så nöjda kunder som de har speciellt som servicen i Finland är under all kritik. Eller är det så att de som köper BMW aldrig kan medge att de inte har så jättebra kvalitet? Visserligen verkar ju de Audi A3 3.2 komppisar haft inte heller vara direkt felfria. Kanske de bara ska vara så?

Midsommar skall firas på Åland, vid havet givetvis.

Old Jun 23, 2011 | 09:53 AM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jääävlarrrrrrr! VÄRLDENS STÖRSTA ÄLG sprang rakt ut framför mig på en öde 70-sträcka för en halvtimme sen. Hade PRECIS lagt ifrån mig mobilen efter att ha läst ett sms och hann bara se hur det prasslade till i skogsbrynet intill vägen, och av någon undermedveten anledning får jag bara för mig att det är något som kommer hända så jag STÄLLER mig på bromsen.

Två sekunder senare kommer en trött men ENORM älg lunkandes ut precis framför bilen, tittar sig om, tittar snabbt på mig ... och springer över på andra sidan, minding his own business.

Sitter kvar i säkert en minut, mitt i vägen, och bara funderar på vad fan som hände.

Fortfarande helt skakis. Hade sms'et varit tre ord längre så hade jag läst i en sekund till och haft en älg rakt igenom rutan, och med stor sannolikhet varit död/förlamad.

Old Jun 23, 2011 | 10:32 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
From: Stockholm
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Shit. Jag är redan skitnojig för att det kommer rådjur och älgar när jag lånar Porkan så den där historian hjälpte ju inte direkt. Skönt att du klarade dig.

Sent from my U20i using Teamspeed

Old Jun 23, 2011 | 10:52 AM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Ludas: Japp född och uppväxt, tråkigt nog.

Old Jun 23, 2011 | 10:55 AM
Chubster's Avatar
Teamspeed Senior Member
From: Helsinki
Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Jävla älgar som yrar på vägarna är aldrig nice. Känns alltid aningen osäkert då man drar på i norra Finland under vintern då man inte ser något, och plötsligt lyser ett par ögon upp vid sidan av vägen och man hoppas de inte springer fram.

Ett par polare lyckades köra på motorvägen då en älg sprang in i sidan på bilen, de va blev så skrämda när de såg älgen att de inte hann bromsa. Tur det, hände inget åt (skräp)-bilen så de fortsatte vidare.

Första midsommaren som man inte firar ute på en holme, fudge that.. eller åker till Köpenhamn så får väll räkna det som en stor holme :P

Trevlig midsommar!

Old Jun 23, 2011 | 11:43 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
From: Hellsinki
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Originally Posted by Erppa
Dessutom har den överlägsen effekt/pris ratio.
Speciellt din Kan tillägga att då när Erppas bil inte visar sin sämre sida och han får grepp så går den som sjutton! Jag har ingen chans i en highway pull.

Jox, det där med Älg är inget skoj, typ den värsta olyckan som kan inträffa i mitt tycke, det är ju ofta man blir förlamad. Och det vore ju inget skoj.

Lyckades igår även med en "nära döden upplevelse" på banan då bromsvätskan bestämde för att koka... Som tur var kunde man ändra taktik från att istället för att försöka bromsa (från 150ish kmh) och svänga in i en rund 90ia till att ta lite till vänster och fortsätta rakt på en dragracing strip. Blir lite uppgradering på bromssystemet tills nästa bandag nu....

Old Jun 23, 2011 | 12:08 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Jox- Älgar på vägen är sjukt läskigt! Jag vet vad du menar, man blir jääävligt rädd efteråt. Förra året när jag och några kompisar var påväg ner till Sweden rock så sprang det upp en kolsvart häst på vägen mitt i natten mitt i urskogen typ. Vi han knappt reagera. men det var mindre än en halvmeter från att vi körde på den.. då vart man lite skakis

Old Jun 23, 2011 | 12:56 PM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Behöver traumarådgivning. Kom precis hem från systemet. FY FAN vilken pers. Slipper jag se en enda till kille med piercad läpp köpa tre flak Sofiero och en flska explorer eller en tjock kvinna med barnvagn handla 4 flaskor Amadeus rose kan jag dö lycklig.

Men får ju skylla mig själv som inte har någon framförhållning, men dagar som denna verkar få alla idioter att krypa ut från under sina stenar och ta sin rostiga jävla Opel in till "stan".

Old Jun 23, 2011 | 12:59 PM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Tack för hjälp med älg-krishantering bois. Har blivit några öl nu så spänningen har lagt sig

Originally Posted by Aler
Behöver traumarådgivning. Kom precis hem från systemet. FY FAN vilken pers. Slipper jag se en enda till kille med piercad läpp köpa tre flak Sofiero och en flska explorer eller en tjock kvinna med barnvagn handla 4 flaskor Amadeus rose kan jag dö lycklig.

Men får ju skylla mig själv som inte har någon framförhållning, men dagar som denna verkar få alla idioter att krypa ut från under sina stenar och ta sin rostiga jävla Opel in till "stan".
Haha, det är ju över en miljon svenskar som går på Bolaget idag! Jag visste att det skulle bli sådär, så jag sprang in vid 14-tiden i eftermiddags och bunkrade upp. Trodde det skulle vara fullständigt kaos redan då, men det var EN person före i kön! Kändes ruskigt skönt. In och ut på 3 minuter Som när man blev av med oskulden!

All times are GMT -4. The time now is 08:10 PM.