Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #14421  
Old 06-23-2011, 05:32 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Lite sugen kanske? Du skulle kunna släpa Manthey Turbon i ett rep eftter den.



Ja inte så konstigt när du bor i Växjö. Posten där har en märklig vana att inte komma fram...
Låter för övrigt mycket nice med charterfylla.
Vi har anammat den italienska "care-free"-metoden här nere. Trodde alltid ni 08r var först med alla trender men ni har ju gått tvärtom och blivit så jävla viktiga istället ....skumt det där

Japp, vill påstå att det är en av årets höjdpunkter, Midsommar i Borgholm!
 
  #14422  
Old 06-23-2011, 05:33 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Och årets dumhuvud-award goes to:



Inte konstigt att det går dåligt när företaget utgörs av såna här stolpskott. "Va, vadå? Går det dåligt för Saab?! Jag har jobbat här i 16 år men inte märkt någonting!?"
 
  #14423  
Old 06-23-2011, 05:41 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
^^ Hahaha fan vad roligt
 
  #14424  
Old 06-23-2011, 05:56 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,654
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Sköna planer ni har till midsommar! Själv har jag ingen aning.. skulle egentligen åkt till Lysekil med alla vänner som vanligt men min flickväns farfar ska ha 80års kalas dagen efter så det sket sig... nåt dyker väl upp. Annars får jag väl ta en tradolan och en busgrogg själv hemma. Kan ju bli rätt kul det också.
 
  #14425  
Old 06-23-2011, 06:03 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by jox
Och årets dumhuvud-award goes to:



Inte konstigt att det går dåligt när företaget utgörs av såna här stolpskott. "Va, vadå? Går det dåligt för Saab?! Jag har jobbat här i 16 år men inte märkt någonting!?"
Saab skulle kunna anställa Greklands finansminister och sedan bara ljuga ihop ett resultat och låna mera.
 
  #14426  
Old 06-23-2011, 06:37 AM
RickyZone's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Aug 2008
Posts: 217
RickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond reputeRickyZone has a reputation beyond repute
^^Haha, inom ett år tror jag vi ser SAAB i graven.

För att företaget ska kunna gå med vinst, eller åtminstone överleva, handlar det ju om att sälja en produkt med efterfrågan. Ingen köper en SAAB 9-5 som tillverkats i 13 år. Under tiden gamla 9-5 tillverkades hann BMW introducera tre generationer, E39, E60, och F10 (more or less). Tiden går fort framåt, och SAAB hinner inte med. Nu när en ny 9-5 väl finns på marknaden begär SAAB ett pris som närmar sig konkurrenter som BMW 5-serie och Audi A6. Varför välja en re-brandad Insignia när du får en 5-serie för ett litet prispålägg?

Likaså är 9-3 10 år gammal nästa år och snart två generationer gammal. Inget habegär där inte. Nya suven 9-4x kommer endast med bensinmotor. Vem köper en suv med bensinmotor idag när bensinen närmar sig 15kr/l?


/whine.

Tog körkortet igår! Känns så sjukt jävla bra! Har övningskört sporadiskt sen jag fyllde 16, och läst ut körkortsboken en gång. Planerade att ta kortet på min 18-årsdag, men beslutade att skolan var tvungen att gå först. Hur som helst, första dagen på sommarlovet ringde jag trafikverket för att boka teoriprov och uppkörning, fanns två lediga tider, 22 juli eller 1 augusti, beslutade att så länge kunde jag inte vänta. Fick teoriprov och uppkörningstid under samma dag, en vecka därpå istället. Wow tänkte jag. Senaste veckan har jag enbart pluggat, i boken och på diverse hemsidor. Sedan övningskörde jag 4 timmar i Jakobsberg under lördagen.

Skrev teorin 9.00 i City igår, för att sedan ta uppkörningen i Jakobsberg 14.45. Självklart fick jag den typiska moraltanten under uppkörningen, just den person man INTE vill ha! Sjukt stel var hon, inga uppmuntrande ord eller trevliga konversationer inte.

Nåväl, efter en timmes körning (normalt ska man köra 30-45 min), svängde vi tillbaka till parkeringen där jag fick veta att jag blev godkänd. Lyckan var total!
Fixade teoriprovet och uppkörningen på första försöket som privatist. Fick sedan ta bilen hem själv i rusningstrafiken från Kista då far min skulle vidare till Arlanda. Wow vilken jävla känsla!

Under helgen har jag blivit erbjuden att köra min morbrors Boxster RS60 Spyder, blir riktigt kul!

Trevlig midsommar på er alla!
 

Last edited by RickyZone; 06-23-2011 at 06:43 AM.
  #14427  
Old 06-23-2011, 06:59 AM
Holmer's Avatar
Teamspeed Member
Join Date: Jul 2008
Posts: 159
Holmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the roughHolmer is a jewel in the rough
Grattis! Känslan när man får sitt körkort är oslagbar!
 
  #14428  
Old 06-23-2011, 07:07 AM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Midsommar blir skön, vänner, skärgård och sprit. Int så mycket mera man behöver! Förövrigt har det nog varit superskönt sista tiden, var fyradagar i Croatien förra v.slutet, sedan i veckan jobb blandat med lite RIB körning (jag hyrs in som skeppare till charter RIBar emellanåt), bankörning med bilen och nu midsommar. Livet sku kunna vara såhär alltid!
 
  #14429  
Old 06-23-2011, 07:10 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Fan vad roligt Richard! Stort jävla grattis
Minns själv känslan när man satt i bilen ensam för första gången, helt magiskt. Hur går det med bilköpet då?
 
  #14430  
Old 06-23-2011, 07:23 AM
Erppa's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Apr 2011
Posts: 413
Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Erppa You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Köp en BMW
 



All times are GMT -4. The time now is 01:19 PM.