Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools

Search this Thread

Old Jun 1, 2011 | 03:45 AM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Jag vill ha en vit R8. Hellre än en 997TT. Synd bara att V8orna är så trötta. Tänk er en sån med vita rallyfälgar och smala spikdäck på vintern. Och röda stänklappar.

Old Jun 1, 2011 | 05:08 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
From: Gothenburg, Sweden
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Jag vill ha en vit R8. Hellre än en 997TT. Synd bara att V8orna är så trötta. Tänk er en sån med vita rallyfälgar och smala spikdäck på vintern. Och röda stänklappar.
Haha, den idén gillar jag skarpt Men så trött är väl inte den v8an? Tyckte det var ganska bra punsch i brorsans och r8an väger ju några hekto mindre med. Har sett i många reviews att v8an passar bättre till chassit när den är lättare. V10an har dock ett galet fint ljud med riktig punsch i, men det är ett svårt val ändå. Vet inte riktigt vad jag tagit själv.

Har du kommit nånstans med Mantheypojkarna än eller är dem fortfarande lika trötta?

Old Jun 1, 2011 | 07:28 AM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Sommarlov!
Börjar med en kusins studentmottagning. Tror dock jag behöver ha en fickplunta med mig, snålaste personen i släkten som håller i det så räknar med att det finns en BiB för 40pers. Och för er nykterister så behövs det alkohol när man träffar släkten, hur ska man annars stå ut med all drama och gamla tanter som nyper en i kinden och frågar "vad ska lilla du bli när du blir stor då?" trots att man är 24år och närmare 2m.

Resten av helgen tänker jag försöka att spendera så lite energi som möjligt. Vad har resten för planer?

Last edited by Aler; Jun 1, 2011 at 07:31 AM.
Old Jun 1, 2011 | 07:42 AM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Haha, den idén gillar jag skarpt Men så trött är väl inte den v8an? Tyckte det var ganska bra punsch i brorsans och r8an väger ju några hekto mindre med. Har sett i många reviews att v8an passar bättre till chassit när den är lättare. V10an har dock ett galet fint ljud med riktig punsch i, men det är ett svårt val ändå. Vet inte riktigt vad jag tagit själv.

Har du kommit nånstans med Mantheypojkarna än eller är dem fortfarande lika trötta?
Nej, så värst gôrtrött är den ju inte, och om jag ska vara ärlig så bryr jag mig inte så extremt mycket egentligen. Allt över 400 hästar är snabbt så det räcker. Och ingen köper ju egentligen en Vantage/R8/Mas GT för straight line performance ändå. Men jag tycker den borde ha mer än 420 hästar om den ska se ut sådär! 500 hade varit perfekt.

Inget nytt om Manthey. Ska ringa och kolla i eftermiddag igen tänkte jag.

Old Jun 1, 2011 | 07:43 AM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
Originally Posted by Aler
Sommarlov!
Börjar med en kusins studentmottagning. Tror dock jag behöver ha en fickplunta med mig, snålaste personen i släkten som håller i det så räknar med att det finns en BiB för 40pers. Och för er nykterister så behövs det alkohol när man träffar släkten, hur ska man annars stå ut med all drama och gamla tanter som nyper en i kinden och frågar "vad ska lilla du bli när du blir stor då?" trots att man är 24år och närmare 2m.

Resten av helgen tänker jag försöka att spendera så lite energi som möjligt. Vad har resten för planer?

- Tjeeeeenare mannen. Välkommen till studentmottagningen! Det är två glas per person som gäller, annars räcker det inte. Men det finns hur mycket potatissallad som helst!!

Last edited by jox; Jun 1, 2011 at 07:46 AM.
Old Jun 1, 2011 | 07:43 AM
N.M.O's Avatar
Teamspeed Senior Member
From: Sweden
N.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud ofN.M.O has much to be proud of
Originally Posted by Aler
Sommarlov!

Ojoj... Lyckligtvis har jag nästan ingen släkt och de jag träffar bor i Kalifornien, vilket gör det hela ganska ok

Funderade på att åka till det stället som Nicke tipsade om, men insåg att det antagligen inte är en bra idé med tanke på att jag skulle vara tvungen att ha med hunden i bilen Vi får väl se om det händer något trevligt de kommande kvällarna!

Någon mer som jobbar på fredag förresten?

Old Jun 1, 2011 | 07:49 AM
Aler's Avatar
Teamspeed Member
Aler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant futureAler has a brilliant future
Originally Posted by jox

- Tjeeeeenare mannen. Välkommen till studentmottagningen! Det är två glas per person som gäller, annars räcker det inte. Men det finns hur mycket potatissallad som helst!!
Tänk dig en kvinnlig variant av Ove som är en tvärhand hög så är du hemma.

Old Jun 1, 2011 | 07:50 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
From: Stockholm
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Håller med jox, v8an är trött i råttan. Tycker det finns bättre alternativ till sportbilar i den prisklassen. Den enda råttan jag hade kunnat tänka mig är v10 spyder men det är oxå en helt annan budget.
Rent imagemässigt tror jag att en AM borde passa dig som handen i handsken. Synd bara att deras bilar inte är lika bra som deras utseende och finish.

Old Jun 1, 2011 | 07:52 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
From: Stockholm
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Btw sommarlov för mig oxå. Precis klarat av tentan i Straffrätt och det blir ingen omtenta där inte nu systemet

Old Jun 1, 2011 | 07:54 AM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
Originally Posted by Ludas
Håller med jox, v8an är trött i råttan. Tycker det finns bättre alternativ till sportbilar i den prisklassen. Den enda råttan jag hade kunnat tänka mig är v10 spyder men det är oxå en helt annan budget.
Rent imagemässigt tror jag att en AM borde passa dig som handen i handsken. Synd bara att deras bilar inte är lika bra som deras utseende och finish.
Alternativen är ju, i samma prisklass, egentligen en 997TT (räknar inte GT3 för den har inte samma körbarhet), AMV8 eller Maserati GT. Ingen är ju så våldsamt kuksnabb, och vill man ha den på torra soliga vinterdagar också så återstår ju bara R8 eller TT med fyrhjulsdriften. Och en 997 i i vilken skepnad som helst är inte någon exotisk eller ovanlig bil, bara i Stockholm går det ju typ fyra 997or per invånare. Och jag är så innerligt trött på alla varianter att jag inte orkar med att se dem längre.

En R8 är ändå, eller SER ändå, sjukt exotisk ut, på ett helt annat sätt. Men kanske just därför är den dum att ha som vardagsbil.

All times are GMT -4. The time now is 08:09 PM.