Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #1361  
Old 06-17-2008, 05:26 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Antal personer som gett dig stjärnor under avataren, dvs hur många som tyckte den var snygg. Eller gillar dig, men det är ju mer en teoretisk möjlighet.
 
  #1362  
Old 06-17-2008, 05:33 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ok, så jag har alltså häftigast bil och är mest omtyckt på hela Porscheklubben!

Sjysst ...
 
  #1363  
Old 06-17-2008, 09:05 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Ja. Du är häftigast. Jag är så glad att jag tom får skriva saker som du sedan läser OCH besvarar. Man liksom fastnar i en eufori när man pratar med dig.
 
  #1364  
Old 06-17-2008, 09:12 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Ja. Du är häftigast. Jag är så glad att jag tom får skriva saker som du sedan läser OCH besvarar. Man liksom fastnar i en eufori när man pratar med dig.
Dave S Även kallat Jox-syndrome.
 
  #1365  
Old 06-17-2008, 10:00 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
^^

*Medvetet undviker att svara DPD-syndrom-killen med Minin*
 
  #1366  
Old 06-17-2008, 10:46 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Ha-ha
Var är Brottarn idag?
 
  #1367  
Old 06-17-2008, 12:44 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Visst erbjuder von Braun också service här vid nya showroomet i Stockholm? Sitter och dagdrömmer lite om en 355:a och räknar på hur galen servicekostnaderna kommer bli. Aston, hade inte du haft en? Men du hade den i USA då förstås.
 
  #1368  
Old 06-17-2008, 12:56 PM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Visst erbjuder von Braun också service här vid nya showroomet i Stockholm? Sitter och dagdrömmer lite om en 355:a och räknar på hur galen servicekostnaderna kommer bli. Aston, hade inte du haft en? Men du hade den i USA då förstås.
Ja Ferraris verkar ha löjliga underhålls-kostnader om man inte har bra kontakter. Synd på en så fin bil, men vill man vara fin får man lida pin antar jag. Eller är det värt det Aston?
 
  #1369  
Old 06-17-2008, 02:56 PM
Aston's Avatar
Teamspeed Junior Member
Join Date: May 2008
Location: SoCal/Stockholm
Posts: 79
Aston is an unknown quantity at this point
Helloj igen.

355 är en av modern tids snyggaste bilar tycker jag ändå men uppoffringarna man gör som ägare var bara för stora för mig. Kostar en förmögenhet att underhålla, även i USA och den är knappast vad du kan kalla pålitlig. Kopplingen kommer du säkert få byta förr eller senare under din tid med den, speciellt om du gillar att sträcka på högra benet bakom ratten. Styrnings servon pajade på min ett par gånger dessutom.Kam rem och vätskor kommer kostar en bra bit det med. Det största problemet är nog ändå F1 lådan för de som har den. Skulle den gå sönder och behöva bytas ut är man ganska så körd för att vara ärlig. Har inte den exakta siffran i huvudet men jag lovar att det är nog för att få de flesta att vilja göra sig av med bilen istället.

Har ingen aning om hur mycket det kostar med service osv här i Sverige men billigt lär det knappast vara (?)

MEN, om du hittar en riktigt ren 355 som har blivit underhållen som den ska så är det en riktigt fin bil. Tänk bara på att den är väldigt låg och räkna med att skrapa fronten med alla farthinder. Skulle dock i ärlighetens namn försöka hålla mig till en tidig 360 i bra skick om jag nu skulle va i marknaden för en ferrari. Priset kommer ju vara högre men från vad jag fått höra (aldrig ägt en 360) så är de en allmänt mer praktisk och dessutom snabbare bil.

Ljudet från en 355 är dock oöverträffat bland V8or, änn idag.
 
  #1370  
Old 06-17-2008, 03:00 PM
Aston's Avatar
Teamspeed Junior Member
Join Date: May 2008
Location: SoCal/Stockholm
Posts: 79
Aston is an unknown quantity at this point
På tal om Ferrari's, såg en gul F430 runt Fridhemsplan igår kväll. Kördes av en äldre herre med lite av en kulmage som slog mot ratten :P Taket vara nere och han körde i ettans växel så att alla på trotoaren skulle lägga märke till den gula raketen. Någon här, eller någon någon känner??
 



All times are GMT -4. The time now is 11:03 AM.