Swedish Teamspeeder? Get in here!
#1367
Visst erbjuder von Braun också service här vid nya showroomet i Stockholm? Sitter och dagdrömmer lite om en 355:a och räknar på hur galen servicekostnaderna kommer bli. Aston, hade inte du haft en? Men du hade den i USA då förstås.
#1368
![Friends](https://teamspeed.com/forums/images/smilies/teamspeed/friends.gif)
#1369
Helloj igen.
355 är en av modern tids snyggaste bilar tycker jag ändå men uppoffringarna man gör som ägare var bara för stora för mig. Kostar en förmögenhet att underhålla, även i USA och den är knappast vad du kan kalla pålitlig. Kopplingen kommer du säkert få byta förr eller senare under din tid med den, speciellt om du gillar att sträcka på högra benet bakom ratten. Styrnings servon pajade på min ett par gånger dessutom.Kam rem och vätskor kommer kostar en bra bit det med. Det största problemet är nog ändå F1 lådan för de som har den. Skulle den gå sönder och behöva bytas ut är man ganska så körd för att vara ärlig. Har inte den exakta siffran i huvudet men jag lovar att det är nog för att få de flesta att vilja göra sig av med bilen istället.
Har ingen aning om hur mycket det kostar med service osv här i Sverige men billigt lär det knappast vara (?)
MEN, om du hittar en riktigt ren 355 som har blivit underhållen som den ska så är det en riktigt fin bil. Tänk bara på att den är väldigt låg och räkna med att skrapa fronten med alla farthinder. Skulle dock i ärlighetens namn försöka hålla mig till en tidig 360 i bra skick om jag nu skulle va i marknaden för en ferrari. Priset kommer ju vara högre men från vad jag fått höra (aldrig ägt en 360) så är de en allmänt mer praktisk och dessutom snabbare bil.
Ljudet från en 355 är dock oöverträffat bland V8or, änn idag.
355 är en av modern tids snyggaste bilar tycker jag ändå men uppoffringarna man gör som ägare var bara för stora för mig. Kostar en förmögenhet att underhålla, även i USA och den är knappast vad du kan kalla pålitlig. Kopplingen kommer du säkert få byta förr eller senare under din tid med den, speciellt om du gillar att sträcka på högra benet bakom ratten. Styrnings servon pajade på min ett par gånger dessutom.Kam rem och vätskor kommer kostar en bra bit det med. Det största problemet är nog ändå F1 lådan för de som har den. Skulle den gå sönder och behöva bytas ut är man ganska så körd för att vara ärlig. Har inte den exakta siffran i huvudet men jag lovar att det är nog för att få de flesta att vilja göra sig av med bilen istället.
Har ingen aning om hur mycket det kostar med service osv här i Sverige men billigt lär det knappast vara (?)
MEN, om du hittar en riktigt ren 355 som har blivit underhållen som den ska så är det en riktigt fin bil. Tänk bara på att den är väldigt låg och räkna med att skrapa fronten med alla farthinder. Skulle dock i ärlighetens namn försöka hålla mig till en tidig 360 i bra skick om jag nu skulle va i marknaden för en ferrari. Priset kommer ju vara högre men från vad jag fått höra (aldrig ägt en 360) så är de en allmänt mer praktisk och dessutom snabbare bil.
Ljudet från en 355 är dock oöverträffat bland V8or, änn idag.
#1370
På tal om Ferrari's, såg en gul F430 runt Fridhemsplan igår kväll. Kördes av en äldre herre med lite av en kulmage som slog mot ratten :P Taket vara nere och han körde i ettans växel så att alla på trotoaren skulle lägga märke till den gula raketen. Någon här, eller någon någon känner??