Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #291  
Old 03-25-2008, 05:34 PM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Felix, så fort vägarna är torra får du fota den!

Just nu ligger ett rätt tjockt snötäcke på min uppfart, misstänker att mina blanka däck inte biter så bra om jag skulle köra ut i sörjan.
Kan för övrigt konstatera att världens sämsta vinterbil - alla kategorier - är en MB clk320 (-06). Visst är den fullsketen, tung & bakhjulsdriven.. ..men idag blev jag stående på en helt platt parkeringsplats men några centimeter snö runt.

men vet att man är man när flickvännen och en pensionär står och puttar medan man själv sitter och gasar.
 
  #292  
Old 03-25-2008, 05:52 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Min bil frös fast med bakdäcken i garagegolvet. Då jäklar har den stått ett tag.
Var har du gjort av brorsan, mbolo?
 
  #293  
Old 03-26-2008, 03:17 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by mbolo
Vet att det är helt fel, men jag blir sugen på att se en skön ramp med gula dimljus fram på den. (Cue Felix i photoshop-mode)
Menar du den rampen som sitter ovanpå huven? Mja, det är lite för mycket rally

Däremot är jag sugen på att tona strålkastarna gula och hänga på full dekalmundering a la 911 Cup. Sitter faktiskt och letar racestolar och sexpunktsbälten nu. De svarta sportstolarna som sitter i är ju riktiga posörpallar.
 
  #294  
Old 03-26-2008, 03:17 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Min bil frös fast med bakdäcken i garagegolvet. Då jäklar har den stått ett tag.
Var har du gjort av brorsan, mbolo?
Tentapluggar
 
  #295  
Old 03-26-2008, 03:20 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Jox: gula lampor ftw.. Tänk på att köpa stolar utifrån roadtrip-behoven och inte stilen bara. Träsmak kan vara ganska oromantiskt på en sån resa
 
  #296  
Old 03-26-2008, 03:21 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by mbolo
Kan för övrigt konstatera att världens sämsta vinterbil - alla kategorier - är en MB clk320 (-06). Visst är den fullsketen, tung & bakhjulsdriven.. ..men idag blev jag stående på en helt platt parkeringsplats men några centimeter snö runt.

men vet att man är man när flickvännen och en pensionär står och puttar medan man själv sitter och gasar.


Måste ha varit på sommardäck då? Du lät väl tjejen stå på sidan där avgasröret är också?
 
  #297  
Old 03-26-2008, 03:24 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by mbolo
Jox: gula lampor ftw.. Tänk på att köpa stolar utifrån roadtrip-behoven och inte stilen bara. Träsmak kan vara ganska oromantiskt på en sån resa
Jag hade, helt seriöst, skavsår i ryggslutet efter resan på 40 mil hem från originalstolarna! Helt sjukt, fattar knappt hur det gick till. Så det blir svårt att hitta stolar som är mer obekväma än dem!

Jag vill stoppa in RS4:ans skalstolar!
 
  #298  
Old 03-26-2008, 03:56 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Ok, så här är några tänkbara looks du kan satsa på:

RSR look


Rally style



Jag är en sucker för rally-stuket måste jag säga. Ljusramp e riktigt läckert om bilen i övrigt ser rallye ut, annars kan det se lite skumt ut.
 
  #299  
Old 03-26-2008, 04:07 AM
mbolo's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,265
mbolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond reputembolo has a reputation beyond repute
Regskylt på huven kan vara finfint. Den rampen är grymt skön men passar nog bättre på en äldre 911..

För övrigt kan det inte finnas en bil som ser dålig ut i Martini-klädsel. Körde runt Lugano-sjön under en sommar med en Lancia i martini-skrud som wingman. Det satte spår.
 
  #300  
Old 03-26-2008, 04:20 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Nej, det finns inte mycket som slår en 80-talsbil (gärna i grupp b-stuk) i Martini outfit.
 



All times are GMT -4. The time now is 03:31 AM.