Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools

Search this Thread

Old Apr 21, 2011 | 07:40 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Ujujuj, vad gött den lät! Låter den galet högt i vanlig fart med, eller öppnar den upp mer på högre varvtal?
Jag kan faktiskt välja hur mycket jag vill att den ska låta. Trycker jag in sportknappen då är det nästan raka rör på tomgång och över 3k rpm,enda ljuddämparna är typ kattarna. Har jag inte sportknappen på är det två ljuddämpare (Cargraphicljuddämpare som sitter i hjulhusen). Då är den ganska tyst faktiskt. Bra när man vill åka långt eller när man inte vill väcka grannarna. Sen finns det en switch i motorutrymmet som gör att spjällen är öppna konstant.

Old Apr 21, 2011 | 07:43 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Nej, jag gillar inte heller sedanen, så det var antingen coupe eller inget.
Sitter och kollar lite trim och dylikt och det verkar som om Vishnu och liknande ger 60-65hk(!). Inte för att bilen är slö nu, men mer effekt kan ju aldrig vara dåligt.
Det jag hört/läst är att ska man trimma bör man även byta IC. det gör en oerhörd skillnad då original inte kyler tillräckligt bra. Byter man IC, avgassystem med racekattar och chippar den då har du nästan 400hk. Då är du minst lika snabb som en M3.

Old Apr 22, 2011 | 03:46 AM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Då är du minst lika snabb som en M3.
VAAAAAAAAA

Old Apr 22, 2011 | 04:43 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
From: Sweden
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Sådärja, Påsk.

Old Apr 22, 2011 | 05:15 AM
Dave S's Avatar
|
Teamspeed Pro
From: Voiding the warranty
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman
VAAAAAAAAA
Nåja, så mycket pengar tänker jag nog inte lägga, så du kan känna dig säker.
Räcker nog med chip och avgas och ev då en IC för driftsäkerheten.
Ska hålla ett öga på begagnatmarknaden och se om vettiga delar poppar upp, ser ni nått så säg till.

Old Apr 22, 2011 | 05:20 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
From: Gothenburg, Sweden
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Det jag hört/läst är att ska man trimma bör man även byta IC. det gör en oerhörd skillnad då original inte kyler tillräckligt bra. Byter man IC, avgassystem med racekattar och chippar den då har du nästan 400hk. Då är du minst lika snabb som en M3.
http://www.youtube.com/watch?v=45mCxKqx204&feature=youtube_gdata_player

Bra tryck i grejerna men var tredje start så blev den med värst vishnupaket lite varm förstås jag, så intercooler är nog vettigt att slänga på medd.

Old Apr 22, 2011 | 05:21 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
From: Sweden
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Oförskämt att missa, Grattis till en riktigt fin bil David!

Old Apr 22, 2011 | 05:34 AM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Är den manuell förresten?

Old Apr 22, 2011 | 06:02 AM
Dave S's Avatar
|
Teamspeed Pro
From: Voiding the warranty
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Klart den är manuell. Det är en svensksåld 07a med 2700 mil. Två tidigare ägare, en man född 39 och en född 45. Ganska basic i utrusning, sportstolar i tyg och bara ac (inte acc). Jag prioriterade hellre en lågmilare med bra historia framför en massa utrustning och 9000 mil. Det klart, hade man haft råd så hade man kunnat fått båda

Old Apr 22, 2011 | 06:06 AM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Helt rätt! Knappt inkörd ju

All times are GMT -4. The time now is 08:10 PM.