Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools

Search this Thread

Old Apr 21, 2011 | 03:04 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
From: Gothenburg, Sweden
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Jag var förövrigt och hämtade GT3an ikväll. FY... SATAN vad den låter bra nu. Har i princip suttit och asgarvat hela vägen hem.

Filmade när min far var ut och provade. Filmen gör inte rättvisa. den är sjukt högljudd.

YouTube - VIDEO0068
Ujujuj, vad gött den lät! Låter den galet högt i vanlig fart med, eller öppnar den upp mer på högre varvtal?

Old Apr 21, 2011 | 03:43 PM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Dagens onödigaste post: Jag skulle kunna leva på fetaost, soltorkade tomater, peperoni, öl och snus. Jag behöver egentligen inget mer.

Old Apr 21, 2011 | 03:47 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Dave - så gött att du valde en cupe, jag funderade igår vad det skulle bli men vågade inte skriva nåt - men jag är inte så glad för sedanen! Grattis igen!

Sideway: vilket himla skönt ljud - respekt till din pappa, jag tror mina barn skulle säga precis samma sak om mig som du skrev om din pappa

Har precis varit ute o varvat rejält med M3:an.

Har varit nere i Malmö idag med kvinnorna i familjen och shoppat, när vi satt och åt på en uteservering kom många fina bilar förbi: Ferrari 599 GTO, 430, 430 Spider och på vägen hem en Scuderia m.m.m.m.m.

Old Apr 21, 2011 | 03:59 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
From: Gothenburg, Sweden
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman
Dave - så gött att du valde en cupe, jag funderade igår vad det skulle bli men vågade inte skriva nåt - men jag är inte så glad för sedanen! Grattis igen!

Sideway: vilket himla skönt ljud - respekt till din pappa, jag tror mina barn skulle säga precis samma sak om mig som du skrev om din pappa

Har precis varit ute o varvat rejält med M3:an.

Har varit nere i Malmö idag med kvinnorna i familjen och shoppat, när vi satt och åt på en uteservering kom många fina bilar förbi: Ferrari 599 GTO, 430, 430 Spider och på vägen hem en Scuderia m.m.m.m.m.
Haha, gillar att du var ute och buskörde efter det klippet

Vad många Ferraris du hann se under en dag ändå!? Det är inte ofta jag ser de här uppe, men antar att de som har en Ferrari hellre kör söderut där det är finare vägar. Skåne är inte så dumt ändå!

Old Apr 21, 2011 | 04:06 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Axman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond reputeAxman has a reputation beyond repute
Tack, kan tillägga ett antal Porschar också, en riktigt snygg svart med fina carrera dekaler på sidorna och ett supergott ljud, Maseratis, en gul Lambo,,,,,,,,

Old Apr 21, 2011 | 04:13 PM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Inga dåliga bilar du såg, Ax. Skulle vilja se och höra en GTO i verkligheten. Var ute i några minuter på lunchen och det enda jag såg idag var en Maserati GT som gasade på lite grann. Inget GTO men fan vad de låter fint.

Old Apr 21, 2011 | 04:25 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Originally Posted by jox
Inga dåliga bilar du såg, Ax. Skulle vilja se och höra en GTO i verkligheten. Var ute i några minuter på lunchen och det enda jag såg idag var en Maserati GT som gasade på lite grann. Inget GTO men fan vad de låter fint.
Min son, som är 21 snart, frågade när jag berättade: Ääääärrrr du säääker på att det var en GTO, de är rätt så ovanliga

Har ni sett detta:

http://edge.liveleak.com/80281E/u/u/...0365%26embed=1

Old Apr 21, 2011 | 05:03 PM
Dave S's Avatar
|
Teamspeed Pro
From: Voiding the warranty
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Klagade fälgkillarna på att fälgarna var för skitiga? Eh, blästrar inte fälgfixare alla fälgar som renoveras?! Och även om de inte skulle göra det så brukar inte Turtle Wax' fälgrengöring och högtryckstvätt ta två veckor . . . .

Världens bästa affärsidé just nu känns som att starta en fälgrenoveringsfirma. Det finns typ fem stycken i hela landet, och alla är, 1) svindyra, och 2) oförskämda. Om man fick siffrorna att stämma skulle man starta en firma som renoverade och lackade fälgar för 1,000 kr styck. Man skulle bli miljonär inom ett halvår.
De behövde tydligen sandblästra dem först. Men va fan, jag ringde 2 veckor efter att de skulle vara klara och de hade inte lyft ett finger för att underrätta mig om läget. Jag får väl bara hoppas att slutresultatet blir så bra att man kan skita i att de inte kan hantera sina kunder för fem öre.

Old Apr 21, 2011 | 05:11 PM
Axman's Avatar
Teamspeed Pro
Jox, vad är detta för en skön hund?

Attached Images  
Old Apr 21, 2011 | 06:19 PM
Dave S's Avatar
|
Teamspeed Pro
From: Voiding the warranty
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Originally Posted by Axman
.
Nej, jag gillar inte heller sedanen, så det var antingen coupe eller inget.
Sitter och kollar lite trim och dylikt och det verkar som om Vishnu och liknande ger 60-65hk(!). Inte för att bilen är slö nu, men mer effekt kan ju aldrig vara dåligt.

All times are GMT -4. The time now is 02:34 PM.