Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #12181  
Old 04-07-2011, 06:38 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
"Men wikipedia lixom, är du inte källkritisk!?"
 
  #12182  
Old 04-07-2011, 06:47 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Vem är citatet från? Undrar eftersom du satte "" runt meningen.

Jag älskar Wikipedia och tror på nästan allt jag läser där. Wikipedia är till och med doktrin för svenska domstolar numera, nån tingsrätt hänvisade till en wikipedia artikel en gång. Kanske var Växjös tingsrätt iof sig, då bör man nog ta det med en stor nypa salt

En rolig iakttagelse är att snopplängd och IQ verkar stå i negativ proportion till varandra. Undra vilken slutsats man ska dra av det
 
  #12183  
Old 04-07-2011, 06:49 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Ludas
Ganska intressant. Gå ner till national IQ estimates.

IQ and the Wealth of Nations - Wikipedia, the free encyclopedia
Lite intressant att se. Men i USA gäller ju mer djungelns lag och de som inte klarar sig åker på det rätt så mycket med försäkring, sjukvård och pension etc.

Sen har de väl mest Nobelpris av alla länder med om jag inte misstar mig. Frågan är ju om det är värt att så många miljoner människor lever i fattigdom istället för att det finns dyra sociala system som vi har här borta.
 
  #12184  
Old 04-07-2011, 07:08 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
^^ Flest nobelpris per capita eller? Annars är det en rätt värdelös jämförelse.

Ludas, inget specifikt citat. Vet bara att det hade kommit upp förr eller senare om man hade startat en tråd om det .
När jag började på Universitet fick vi inte använda wikipedia men nu går det bra bara man är källkritisk mot VARIFRÅN wikipedia fått sin info.
 
  #12185  
Old 04-07-2011, 07:59 AM
Chubster's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Mar 2008
Location: Helsinki
Posts: 302
Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Originally Posted by Bronto
Chubster: är det en 904 du har i din avatar?
Yes, gillar utseendet!

Lyckades øvertala min chef att låta mig følja med på industrimæsssa i Hannover, så Deutschland here I come.. Fan jag skall dricka mycket øl!!
 
  #12186  
Old 04-07-2011, 08:01 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Haha, fan vad nice!
 
  #12187  
Old 04-07-2011, 08:11 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by Chubster
Yes, gillar utseendet!

Lyckades øvertala min chef att låta mig følja med på industrimæsssa i Hannover, så Deutschland here I come.. Fan jag skall dricka mycket øl!!
Fan vad härligt, jag är uppväxt 1 timma utanför Hannover. Drick en bärs åt oss här i svensktråden också
 
  #12188  
Old 04-07-2011, 08:17 AM
Chubster's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Mar 2008
Location: Helsinki
Posts: 302
Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!Chubster You are a Teamspeed member that Rocks and Rolls!
Kan dricka en øl før varje svensk som ær med på TS!
 

Last edited by Chubster; 04-07-2011 at 08:18 AM.
  #12189  
Old 04-07-2011, 09:17 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by strebo
^^ Flest nobelpris per capita eller? Annars är det en rätt värdelös jämförelse.

Ludas, inget specifikt citat. Vet bara att det hade kommit upp förr eller senare om man hade startat en tråd om det .
När jag började på Universitet fick vi inte använda wikipedia men nu går det bra bara man är källkritisk mot VARIFRÅN wikipedia fått sin info.
Fast det var det jag tyckte var lite intressant, men jag skrev lite dåligt. Kollade snabbt upp och USA har flest Nobelpris av alla länder vilket betyder att det läggs mycket pengar och tid på forskning i staterna och kanske t.o.m. många bosatta smarta människor. Men samtidigt har de sjukt många miljoner människor som lever i fattigdom inom landet utan sjukvård, utbildning, tandvård och försäkring etc. I Europa läggs det sjukt mycket pengar på att hjälpa folk som har det svårt istället och välfärden höjs för alla.

Vet inte om det är en jättebra jämförelse med nobelpris och välfärd, men USA är ett väldigt speciellt land på så sätt. Per capita verkar de inte ligga i topp enligt bilden nedan, utan Sverige verkar vara främst där


http://www.aneki.com/countries2.php?t=Countries_with_the_Most_Nobel_Pri ze_Winners&table=table_nobel&places=*&unit=*&order =desc&orderby=table_nobel.value&dependency=indepen dent&number=5&cntdn=n&r=-199-201-202-203-204&c=&measures=Country--Number%20of%20Laureates&units=*--*&decimals=*--*&file=nobel
 
  #12190  
Old 04-07-2011, 09:20 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Chubster
Yes, gillar utseendet!

Lyckades øvertala min chef att låta mig følja med på industrimæsssa i Hannover, så Deutschland here I come.. Fan jag skall dricka mycket øl!!
Såg en sådan när jag och brorsan var på en bilträff som en kille hade i sin trädgård utanför Göteborg. Var säkert 150 bilar där Iallafall, så stod en 904 lite halvt gömd på baksidan. Riktigt cool gammal Porsche!

 



All times are GMT -4. The time now is 06:43 PM.