Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #1131  
Old 05-25-2008, 07:55 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Låter sjukt skoj Jocke, men va fan, är man gubbe när man är över 25 nu?
Haha, menade inte så. Kallar ibland ett gäng killar för gubbar.
 
  #1132  
Old 05-25-2008, 05:29 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Haha, menade inte så. Kallar ibland ett gäng killar för gubbar.
Goa gubbar? . Låter onekligen riktigt skoj.
 
  #1133  
Old 05-26-2008, 02:26 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Kul att höra, grattis Bronto! Gick det åt mycket på däcken?
 
  #1134  
Old 05-26-2008, 05:18 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Kul att höra, grattis Bronto! Gick det åt mycket på däcken?
Tack Jocke! Ska posta papprerna till BMW SC alldeles strax! Är det inte lämpligt att en av medlemmarna på mitt miniforum är ordförande i BMW SC? Hoppas få lite rabatt men själva ansökningen kommer gå lite fortare nu.

Kollade imorse men det är en god bit kvar av däcken. Var mer orolig över bromsarna men de verkar ha klarat sig bra. Blev en del bromsdamm på fälgarna. Borde egentligen byta fälgar till något lättare, de väger ju runt 15kg styck Unsprung weight kan göra en hel del.
 
  #1135  
Old 05-26-2008, 05:25 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Borde egentligen byta fälgar till något lättare, de väger ju runt 15kg styck Unsprung weight kan göra en hel del.


Det är så det börjar. "Jag sitter ju ändå aldrig i baksätet, bäst att ta ur det." eller "Fan vad den här vindrutan är tung, borde finnas någon i plast.." och "Två öronproppar väger ju mindre än all isolering i bilen". Eller varför inte "Vi bor ju så högt upp på jordklotet ändå, ur med den där jäkla tunga ACn" och "stereon lyssnar jag ju ändå inte på nu när jag inte har isolering..."

 
  #1136  
Old 05-26-2008, 06:09 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Hehe, låter som jag Jox.
 
  #1137  
Old 05-26-2008, 07:00 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Hehe, låter som jag Jox.
Ja, men det är ju för att du är så plufsig och måste kompensera för vikten någonstans.

 
  #1138  
Old 05-26-2008, 07:47 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2007
Location: Gothenburg, Sweden
Posts: 5,092
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox


Det är så det börjar. "Jag sitter ju ändå aldrig i baksätet, bäst att ta ur det." eller "Fan vad den här vindrutan är tung, borde finnas någon i plast.." och "Två öronproppar väger ju mindre än all isolering i bilen". Eller varför inte "Vi bor ju så högt upp på jordklotet ändå, ur med den där jäkla tunga ACn" och "stereon lyssnar jag ju ändå inte på nu när jag inte har isolering..."

Haha jah. Det är farligt när man börjat intressera sig såhär för bilar

Har du hittat några plastrutor förresten? Eller blir det för jobbigt med försäkringen?
 
  #1139  
Old 05-26-2008, 08:11 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Bronto
Haha jah. Det är farligt när man börjat intressera sig såhär för bilar

Har du hittat några plastrutor förresten? Eller blir det för jobbigt med försäkringen?
Har hittat lite delar med rutor bl a från Cup-bilarna som jag funderar lite på. Men det blir i så fall efter road trippen i sommar, kommer nog parkera på en del suspekta städer i sommar där jag vill ha riktiga rutor på bilen

Jag överväger lite att totalt strippa bilen plåtren, ta bort instrumentbrädan helt och bara montera raceinstrument och sätta i en kolfiberstol ... men jag vete fan. Det kanske är liiiiite väl hardcore
 
  #1140  
Old 05-26-2008, 08:47 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by jox
Har hittat lite delar med rutor bl a från Cup-bilarna som jag funderar lite på. Men det blir i så fall efter road trippen i sommar, kommer nog parkera på en del suspekta städer i sommar där jag vill ha riktiga rutor på bilen

Jag överväger lite att totalt strippa bilen plåtren, ta bort instrumentbrädan helt och bara montera raceinstrument och sätta i en kolfiberstol ... men jag vete fan. Det kanske är liiiiite väl hardcore

YouTube - DO IT, DO IT - full, perfect quality
 



All times are GMT -4. The time now is 10:09 AM.