Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Old Jan 8, 2011 | 04:59 PM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Nån som köpt bil i tyskland? Hur sköter man betalningen smidigast? Smidigast är väl att betala cash men det känns inte okej att ha så mycket pengar på sig. Banköverföring tar väl 5dagar till ett utlandskonto.

Last edited by Sideways_swe; Jan 8, 2011 at 05:08 PM.
Old Jan 8, 2011 | 05:57 PM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
From: Stockholm
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Ja det brukar ta en 5 dagar +- nån dag. Normalt sett gillar tyskar cash mer än bank, kan bero på att bankerna fortfarande arbetar med stämpel och pärmar... Om du har tur kanske han går med på banköverföring ändå. Vad är det du har fått upp ögonen för om man får fråga?

Old Jan 8, 2011 | 06:02 PM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
From: Gothenburg, Sweden
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Men kan du inte vara köra med en bank/postväxel? Det har brorsan och pappa gjort vad jag vet där nere.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Old Jan 8, 2011 | 06:39 PM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Det går tyvärr inte att lösa in en svensk postväxel på en utländsk bank, annars hade det varit det bästa. Har du någon du känner där nere som du kan föra över pengarna till, och han i sin tur tar ut en tysk postväxel?

Annars är det tyvärr banköverföring (kan ta en vecka) eller cash som gäller. Det finns såna där pengapåsar man har på kroppen annars som brukar vara riktigt säkra och inte någon har en aning om att du har på dig massa pengar.

Old Jan 9, 2011 | 06:17 AM
Bronto's Avatar
Teamspeed Pro
From: Gothenburg, Sweden
Bronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond reputeBronto has a reputation beyond repute
Jaha. Funkar inte en check då?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Old Jan 9, 2011 | 06:31 AM
jox's Avatar
jox
TEAMSPEED.COM
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Det brukar vara bögdyrt att lösa in svenska checkar utomlands, och den kostnaden lär inte säljaren vilja stå för så det kostar en del. Dessutom brukar det ta ett tag innan pengarna clearas och jag tror inte någon säljare skulle släppa bilen innan checken visar sig vara ok. Jag skulle inte göra det själv om det kom någon utlänning med en check jag inte kände igen och ville köpa min bil.

Så banköverföring lär gå snabbare och vara billigare

Old Jan 9, 2011 | 06:53 AM
PorscheFanatic's Avatar
Teamspeed Pro
From: Stockholm, Sweden
PorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond reputePorscheFanatic has a reputation beyond repute
När vi köpte targan betalade pappa en extra summa till SEB för en s.k express utlandsbetalning. Tog bara ett dygn att få fram pengarna har jag för mig, värt att kolla upp.

Old Jan 9, 2011 | 08:15 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Sideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond reputeSideways_swe has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
När vi köpte targan betalade pappa en extra summa till SEB för en s.k express utlandsbetalning. Tog bara ett dygn att få fram pengarna har jag för mig, värt att kolla upp.
aah! Tack för den! Sen är ju det där att man vill gärna titta på bilen också innan man för över pengar. Köpte ni eran bil osedd?

Old Jan 9, 2011 | 08:17 AM
Sideways_swe's Avatar
Teamspeed Pro
Originally Posted by Ludas
Vad är det du har fått upp ögonen för om man får fråga?
Jag har fått upp ögonen för tyskland :P Euron är ju jävligt låg nu och urvalet stort. GT3 RS är jag ute efter

Old Jan 9, 2011 | 08:33 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
From: Stockholm
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by Sideways_swe
Jag har fått upp ögonen för tyskland :P Euron är ju jävligt låg nu och urvalet stort. GT3 RS är jag ute efter
Grymt!!! Jag vet inte varför men så fort någon jag känner ska köpa en cool bil blir jag glad Om du skulle behöva hjälp med tyska språket är det bara att säga till.
Fan den här våren kan bli riktigt jävla kul. Vi måste ju få till en Porsche-helg när jag får låna Turbon också.

Thread Tools
Search this Thread

All times are GMT -4. The time now is 02:35 PM.