Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #8801  
Old 01-03-2011, 08:59 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Ja, jag ska fixa den snart. Även om det lär ta till september innan allt det här jävla äcklet i Stockholm har smält undan.

De ville ha 18 för att foliera jätte-Audin, så jag gissar på max 15 för Porkan. Ska börja spana efter popnitar och GT-vinge. Men man får inte vara så nervig om man ska låta någon såga i skärmarna bak. Gulp.
 
  #8802  
Old 01-03-2011, 09:13 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Förresten, jag var helt hundra på att Per Oscarsson redan hade gått bort för ett par år sedan? Sjukt creepy, satt och diskuterade det på julafton - jag var helt bombsäker och kom ihåg att jag läste massa såna där "Så minns vi ..." -artiklar.

RIP om det nu är han i ruinerna. Sjukt sätt att dö på.
 
  #8803  
Old 01-03-2011, 11:38 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Dock inte Monica Zetterlund på liknande sätt, fast en brand isolerad till sängen? Det är nog bra mycket värre.
Troligtvis har de väl glömt ett ljus och dött av röken innan lågorna hann fram, men ändå. Fy fan.
Har förresten fått prisförslag på att fixa min vindrutetorkarmotor. Hörde att BMW ville ha en 5-6k för det. Hittade en kille som gör det för typ 1800:- plus 750 i delar. Ska beställa motorn själv via skrot och se om jag har tid att byta den själv. Lär väl sluta med sönderrivna händer dock...
 
  #8804  
Old 01-03-2011, 11:54 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Dock inte Monica Zetterlund på liknande sätt, fast en brand isolerad till sängen? Det är nog bra mycket värre.
Troligtvis har de väl glömt ett ljus och dött av röken innan lågorna hann fram, men ändå. Fy fan.
Har förresten fått prisförslag på att fixa min vindrutetorkarmotor. Hörde att BMW ville ha en 5-6k för det. Hittade en kille som gör det för typ 1800:- plus 750 i delar. Ska beställa motorn själv via skrot och se om jag har tid att byta den själv. Lär väl sluta med sönderrivna händer dock...
Najs! Hur sitter motorn till? Vissa brukar vara helt rubbat monterade så att man måste ha bort huven för att komma åt - så DET blir ett mycket större projekt än torkarmotorn i sig . . .
 
  #8805  
Old 01-03-2011, 01:06 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Verkstaden menade att de behövde 2 timmar till bytet, så den sitter väl inte helt optimalt till

Det är ju ganska trångt under huven men den sitter upp till höger, bakom luftfiltret typ.
 
  #8806  
Old 01-03-2011, 02:25 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Har endast en gång bytt vindrutetorkarmotor, och det var på en e30 BMW. Det jag kommer ihåg är att det var pissigt som fan och byter hellre bil än fixar det själv igen.... Men lycka till

Lite hjälp på traven MINI COOPER :: North American Motoring - Electrical :: Front wiper motor install
 
  #8807  
Old 01-03-2011, 02:32 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by Nicke
Har endast en gång bytt vindrutetorkarmotor, och det var på en e30 BMW. Det jag kommer ihåg är att det var pissigt som fan och byter hellre bil än fixar det själv igen.... Men lycka till

Lite hjälp på traven MINI COOPER :: North American Motoring - Electrical :: Front wiper motor install
Ouch! Trådskaparen påstår att det är rätt lätt, men så kom en hel hög med människor som hade slagit sina händer blodiga och "officially hates their Minis"

Varför är det alltid det som sitter trängst i motorn som går sönder? En kylarsensor på min gamla S4 gick sönder för massa år sedan och satt nästan exakt på samma ställe som Minins torkarmotor. Bestämde mig för att DIYa den eftersom det bara var att dra ut den gamla och trycka i den nya. Inga verktyg. Men, shit, fick knappt in ett finger där emellan. Var nära att slå sönder hela bilen med fälgkorset efter att ha pillat i 3 timmar . . .
 
  #8808  
Old 01-03-2011, 04:28 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Jo tack jag har redan varit inne och kollat och kommit fram till att det nog bör gå om jag har bra belysning och vettiga verktyg. Jag har fått för mig att sånt där inte borde vara så svårt för mig, jag menar, kan jag sitta och se skillnad 0,1 och 0,2 mm i en mun så borde jag väl fan kunna ta loss en jävla bildel.
Citera mig bara inte på det när jag svär för att jag inte kan fixa det
 
  #8809  
Old 01-03-2011, 05:42 PM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Originally Posted by Dave S
Jo tack jag har redan varit inne och kollat och kommit fram till att det nog bör gå om jag har bra belysning och vettiga verktyg. Jag har fått för mig att sånt där inte borde vara så svårt för mig, jag menar, kan jag sitta och se skillnad 0,1 och 0,2 mm i en mun så borde jag väl fan kunna ta loss en jävla bildel.
Citera mig bara inte på det när jag svär för att jag inte kan fixa det
 
  #8810  
Old 01-03-2011, 06:54 PM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Kanske repost, men fy in åt helvete vad Old Spice-reklamen är kul:
YouTube - Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like
http://www.youtube.com/watch?v=uLTIo...eature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=j7e_i...eature=channel
Finns en helt bunt då samma kille svarar på fb/youtube/twitter-inlägg.
 



All times are GMT -4. The time now is 02:11 AM.