Swedish Teamspeeder? Get in here!
#8782
Ja jävlar.
Blev övertalad av någon dåre igår, för övrigt brandman, att köra Jäger-shots. Det är inte okej alltså. Dels är det väldigt högstadie över det hela, och dels är det bara gott i pytteflaskor på en alptopp. Och slutligen så mår man så inåt helsike illa dagen efter. Känns som att jag ska spy så fort jag rör mig. Never again.
#8784
Att du går ut på nyårsafton David...fyfan!
Fast å andra sidan, jag följde en brud hem och tänkte att nu är fan saken biff men fick inte följa med in. Inte varit så besviken på länge... Gav ju självklart inte upp utan drog tillbaka till festen men då var det dött . Fast sen kanske man inte ska tro att det går så jävla bra när man är totalt jävla aspackad. Man är ju ingen don Juan när man är nykter, tror inte spriten hjälper precis
Fast å andra sidan, jag följde en brud hem och tänkte att nu är fan saken biff men fick inte följa med in. Inte varit så besviken på länge... Gav ju självklart inte upp utan drog tillbaka till festen men då var det dött . Fast sen kanske man inte ska tro att det går så jävla bra när man är totalt jävla aspackad. Man är ju ingen don Juan när man är nykter, tror inte spriten hjälper precis
#8786
I completely missed the game, didn't even know it was on. I just read a summary and seems like it was a sick game. Nice to beat you, probably not gonna happen again for a while
#8790
Ja, vad ska man säga. Same old. Här är för någon månad sedan. Den var tvungen att backas ut några dagar från vintervilan i en grannes garage några hus bort. Ungefär samtidigt som det kom en halvmeter snö. Och med vintersäsongen som jag hatar mer än någonting annat i hela världen så sket jag i att bry mig om den, och den står m a o kvar där ute …. för jag rör mig inte en meter frivilligt utomhus från november till april med den här sjuka kylan, så den får stå kvar. Strebban kan ju gräva fram skiten om han vill, han älskar ju den här äckliga kylan
Först och främst ska jag få igång den innan jag börjar fundera på något annat. Allt pekar på att det är läckor i packningarna mellan motorn och lådan efter att ha stått så länge innan jag köpte den, men min tanke är att gå igenom i stort sett allt det till våren. Förmodligen behöver kopplingen bytas i samband med alles, om det nu är lådan. Eventuellt svänghjul också. Undrar vad det kostar att beställa det från Manthey …. Förutom att jag har haft extremt mycket att göra denna säsong så har jag inte riktigt haft entusiasmen att fixa allt detta nu i vinter, är fortfarande lite smådeppig att den började bråka på hemvägen.
I övrigt är det mest inredningsjobb som behövs och det var därför jag fick den så pass billigt (under 700'!!)- den byggdes för endurance på Hockenheim, men tävlade aldrig, och har inte ett skvatt där inne. Inte en millimeter ljudisolering. Jag småler lite inombords när folk pratar om vilken färg på pipingen jag ska ha i min wrap-tråd Tror inte folk riktigt begriper vad detta är - det är svarta skalstolar och så är det plåt. Det finns inget mer. Inte ens en kupéfläkt. Jo, det finns ett Boost-vred mellan stolarna för turbotrycket. Och så några blipp-knappar för strömbrytare, tuta etc. Och så en störtbur. Den är så inåthelvete jävla högljudd där inne att det ringde i mina öron som en jäkla AC/DC-konsert en vecka efteråt, trots öronproppar .. ja, alltså … innan den brakade ihop på E4an.
Det är t o m uppsågat där baksätet ska vara med en liten lucka till motorn för att ett ev. raceteam ska ha snabb access. Hade önskat att den inte fanns om jag ska vara ärlig, för den står för jävligt stor del av oljudet i kupén. Som tur är gjorde jag om hela inredningen på RS'en strax före jag sålde den, så jag fick en hel del erfarenhet. Ska i princip göra samma sak igen och det blir kukfräscht när det är färdigt. Det kostar typ 35,000 spänn att få i stort sett alla originaldelar nya, mattor a la GT3, dörrsidor, tak m.m, vilket är gratis om man tänker på vad en 993TT racebil är värd i toppskick.
Har kollat med diverse wrap-ställen, och det finns några ljusblå kulörer som påminner väldigt mycket om den gulfblåa. Det lutar åt att det blir den, när bilen väl är igång igen. Och antingen ett par RUF-hjul, eller några BBS mesh, vi får se. Jag tycker trots allt att Turbo-twistarna är rätt snygga ändå. Jag tycker inte riktigt balls-out race-exteriör funkar med Japan-hjul etc när den är turbo original exteriört för övrigt. Och innan jag börjar tänka på en ev. GT2-klon så måste den rulla och gå bra först. Annars är jag inte helt främmande för att såga upp karossen för att få på 993 GT's skärmbräddare m.m. - det är ju trots allt en racebil!
Nackelen är väl att om man räknar in alla försäkringsgrejer, bärgning, kommande reparation av bilen m.m. så skulle jag kunnat köpa en kukfräsch 997 GT3 RS istället. Jag föredrar förvisso den råa känslan av luftkylt, men ändå ………