Notices

Swedish Teamspeeder? Get in here!

Thread Tools
 
Search this Thread
 
  #8781  
Old 01-01-2011, 06:34 AM
Dave S's Avatar
Teamspeed Pro
Thread Starter
Join Date: Nov 2007
Location: Voiding the warranty
Posts: 5,002
Dave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond reputeDave S has a reputation beyond repute
Fy fan. För varje år som går så blir bakfyllorna värre och värre.
Jag gick hem med bartendern igår
 
  #8782  
Old 01-01-2011, 07:00 AM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute


Ja jävlar.

Blev övertalad av någon dåre igår, för övrigt brandman, att köra Jäger-shots. Det är inte okej alltså. Dels är det väldigt högstadie över det hela, och dels är det bara gott i pytteflaskor på en alptopp. Och slutligen så mår man så inåt helsike illa dagen efter. Känns som att jag ska spy så fort jag rör mig. Never again.
 
  #8783  
Old 01-01-2011, 07:09 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Faaaaaaaaaaan jag fick inte ligga
Drog hem en tjej som har pojkvän men kom inte längre än 2nd base, så jävla otaktiskt.
 
  #8784  
Old 01-01-2011, 07:10 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Att du går ut på nyårsafton David...fyfan!

Fast å andra sidan, jag följde en brud hem och tänkte att nu är fan saken biff men fick inte följa med in. Inte varit så besviken på länge... Gav ju självklart inte upp utan drog tillbaka till festen men då var det dött . Fast sen kanske man inte ska tro att det går så jävla bra när man är totalt jävla aspackad. Man är ju ingen don Juan när man är nykter, tror inte spriten hjälper precis
 
  #8785  
Old 01-01-2011, 07:12 AM
strebo's Avatar
Nutcrusher
Join Date: Apr 2008
Location: Sweden
Posts: 10,272
strebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond reputestrebo has a reputation beyond repute
Och idag var det planerat en fika med Operation MILF men tror jag söp det i ett sms häromdagen, bra start på 2011!!!
 
  #8786  
Old 01-01-2011, 08:06 AM
Ludas's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Apr 2009
Location: Stockholm
Posts: 7,177
Ludas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond reputeLudas has a reputation beyond repute
Originally Posted by 599xx
You boys watching canada v sweden later? Should be a good game.
I completely missed the game, didn't even know it was on. I just read a summary and seems like it was a sick game. Nice to beat you, probably not gonna happen again for a while
 
  #8787  
Old 01-01-2011, 09:19 AM
599xx's Avatar
Teamspeed Senior Member
Join Date: Nov 2010
Posts: 390
599xx is a jewel in the rough599xx is a jewel in the rough599xx is a jewel in the rough599xx is a jewel in the rough599xx is a jewel in the rough599xx is a jewel in the rough599xx is a jewel in the rough599xx is a jewel in the rough599xx is a jewel in the rough599xx is a jewel in the rough599xx is a jewel in the rough
Yeah it was a bad time for you, as late in the evening i guess. Was a good game, Maybe see you in the final
 
  #8788  
Old 01-01-2011, 09:56 AM
EVO's Avatar
EVO
EVO is offline
Teamspeed Senior Member
Join Date: May 2008
Location: Sweden
Posts: 465
EVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond reputeEVO has a reputation beyond repute
Satan vad jag blev sugen på PS3 och GT5. Sen vill man väll ha en ratt till också.
 
  #8789  
Old 01-01-2011, 02:41 PM
Nicke's Avatar
Teamspeed Pro
Join Date: Oct 2008
Location: Hellsinki
Posts: 1,021
Nicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond reputeNicke has a reputation beyond repute
Urk, väldigt bakis idag, men väl värt det. En kompis ordnade middag för 57 pers med band etc. och det var så jäävla roligt, har sällan skrattat så mycket på en kväll. Life is good.
 
  #8790  
Old 01-01-2011, 04:46 PM
jox's Avatar
jox
jox is offline
TEAMSPEED.COM
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,842
jox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond reputejox has a reputation beyond repute
Originally Posted by PorscheFanatic
Jox berätta mer om turbon, lägg upp någon bild vad har du för planer, vilka fälgar lutar det åt vilken färg blir det etc?


Ja, vad ska man säga. Same old. Här är för någon månad sedan. Den var tvungen att backas ut några dagar från vintervilan i en grannes garage några hus bort. Ungefär samtidigt som det kom en halvmeter snö. Och med vintersäsongen som jag hatar mer än någonting annat i hela världen så sket jag i att bry mig om den, och den står m a o kvar där ute …. för jag rör mig inte en meter frivilligt utomhus från november till april med den här sjuka kylan, så den får stå kvar. Strebban kan ju gräva fram skiten om han vill, han älskar ju den här äckliga kylan



Först och främst ska jag få igång den innan jag börjar fundera på något annat. Allt pekar på att det är läckor i packningarna mellan motorn och lådan efter att ha stått så länge innan jag köpte den, men min tanke är att gå igenom i stort sett allt det till våren. Förmodligen behöver kopplingen bytas i samband med alles, om det nu är lådan. Eventuellt svänghjul också. Undrar vad det kostar att beställa det från Manthey …. Förutom att jag har haft extremt mycket att göra denna säsong så har jag inte riktigt haft entusiasmen att fixa allt detta nu i vinter, är fortfarande lite smådeppig att den började bråka på hemvägen.

I övrigt är det mest inredningsjobb som behövs och det var därför jag fick den så pass billigt (under 700'!!)- den byggdes för endurance på Hockenheim, men tävlade aldrig, och har inte ett skvatt där inne. Inte en millimeter ljudisolering. Jag småler lite inombords när folk pratar om vilken färg på pipingen jag ska ha i min wrap-tråd Tror inte folk riktigt begriper vad detta är - det är svarta skalstolar och så är det plåt. Det finns inget mer. Inte ens en kupéfläkt. Jo, det finns ett Boost-vred mellan stolarna för turbotrycket. Och så några blipp-knappar för strömbrytare, tuta etc. Och så en störtbur. Den är så inåthelvete jävla högljudd där inne att det ringde i mina öron som en jäkla AC/DC-konsert en vecka efteråt, trots öronproppar .. ja, alltså … innan den brakade ihop på E4an.

Det är t o m uppsågat där baksätet ska vara med en liten lucka till motorn för att ett ev. raceteam ska ha snabb access. Hade önskat att den inte fanns om jag ska vara ärlig, för den står för jävligt stor del av oljudet i kupén. Som tur är gjorde jag om hela inredningen på RS'en strax före jag sålde den, så jag fick en hel del erfarenhet. Ska i princip göra samma sak igen och det blir kukfräscht när det är färdigt. Det kostar typ 35,000 spänn att få i stort sett alla originaldelar nya, mattor a la GT3, dörrsidor, tak m.m, vilket är gratis om man tänker på vad en 993TT racebil är värd i toppskick.

Har kollat med diverse wrap-ställen, och det finns några ljusblå kulörer som påminner väldigt mycket om den gulfblåa. Det lutar åt att det blir den, när bilen väl är igång igen. Och antingen ett par RUF-hjul, eller några BBS mesh, vi får se. Jag tycker trots allt att Turbo-twistarna är rätt snygga ändå. Jag tycker inte riktigt balls-out race-exteriör funkar med Japan-hjul etc när den är turbo original exteriört för övrigt. Och innan jag börjar tänka på en ev. GT2-klon så måste den rulla och gå bra först. Annars är jag inte helt främmande för att såga upp karossen för att få på 993 GT's skärmbräddare m.m. - det är ju trots allt en racebil!

Nackelen är väl att om man räknar in alla försäkringsgrejer, bärgning, kommande reparation av bilen m.m. så skulle jag kunnat köpa en kukfräsch 997 GT3 RS istället. Jag föredrar förvisso den råa känslan av luftkylt, men ändå ………
 



All times are GMT -4. The time now is 06:10 PM.